جوجه کشی و تکثیر پرندگان، یکی از راه های عالی برای ثروتمند شدن

این موضوع واقعیت دارد که شما با جوجه کشی و تکثیر پرندگان مختلف می توانید درآمد خیلی خوبی داشته باشید.

بازار پرندگان در ایران، در وضعیت خوبی قرار دارد و مردم ایران از انواع پرندگان زینتی و غیر زینتی استقبال می کنند.

مزیت کار جوجه کشی پرندگان چیست؟

یکی از مزایای جوجه کشی پرندگان این است که این کار، به فضای زیادی نیاز ندارد و شما می توانید از پارکینگ منزل یا زیرزمین خانه خود، کارتان را شروع کنید و به مرور زمان، فضای کاری خود را گسترش دهید. مطمئن باشید سود کار شما به قدری بالا است که در سال اول فعالیتتان می توانید برای بزرگتر کردن فضا و تجهیزات خود اقدام کنید.

مزیت دیگر این کار، پاره وقت بودن آن است؛ یعنی لازم نیست تمام طول روز را به مراقبت از پرنده ها اختصاص دهید و کافی است که گهگاهی به آنها سر بزنید و به آنها غذا و آب بدهید.

جوجه کشی
جوجه کشی

رمز موفقیت در کار جوجه کشی پرندگان چیست؟

مسلما جوجه کشی پرندگان مانند هر کار دیگری، یکسری اصول دارد که باید به آنها توجه کنید تا در این کار موفق شوید.

  1. اولین رمز برای موفقیت در کار جوجه کشی پرندگان این است که به این کار علاقه داشته باشید. علاقه، رمز موفقیت در هر کاری است و شما باید واقعا به پرورش پرنده ها و مراقبت از آنها علاقه داشته باشید؛ زیرا این انرژی و علاقه به کسب و کار شما برمیگردد و نتایجی عالی را برای شما رقم می زند.
  2. دومین اصل موفقیت در کار جوجه کشی پرندگان این است که شما علم و اطلاعات این کار را به اندازه کافی داشته باشید و بی گدار به آب نزنید؛ زیرا اگر بدون آموزش جوجه کشی کار جوجه کشی پرنده را شروع کنید، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید و به پرنده ها آسیب بزنید.
  3. سومین اصل در جوجه کشی پرندگان که باعث موفقیت شما می شود این است که از ابزارها و تجهیزات مناسب و به‌روز استفاده کنید. مثلا برای جوجه کشی پرندگان شما به دستگاه جوجه کشی، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی، بستر مناسب برای پرنده مادر و… نیاز خواهید داشت.

البته علاوه بر این 3 اصل، موارد دیگری مانند پشتکار، آگاه بودن از وضعیت بازار، صبوری و… نیز در کار جوجه کشی پرندگان مهم است و باعث می شود سریعتر به موفقیت و سودآوری برسید.

اما بهتر است جوجه کشی را از چه پرندگانی آغاز کنید؟

بعضی افراد برای انتخاب نوع پرنده مناسب برای جوجه کشی، به وضعیت بازار توجه می کنند و به سراغ پرنده هایی می روند که تخم آنها، طرفداران بیشتری دارد. بعضی افراد هم هستند که به علائق خودشان نگاه می کنند و با توجه به آنها، پرنده مناسب برای جوجه کشی را انتخاب می کنند. مثلا اگر به قناری علاقه دارند، پرورش قناری را شروع می کنند.

ما به شما توصیه می کنیم که کار جوجه کشی پرندگان را از پرنده هایی شروع کنید که نگهداری و جوجه کشی آنها راحت تر است و تخم آنها سود بیشتری دارد.

در ادامه این نوشته، ما 3 پرنده مناسب برای شروع کار جوجه کشی را به شما معرفی خواهیم کرد. از شما می خواهیم تا پایان این مطلب، همراه ما باشید.

جوجه کشی مرغ

جوجه کشی مرغ و پرورش جوجه ها را می توان با تجهیزات بسیار ساده و کم هزینه انجام داد. شما می توانید کار خود را از وسایل ساده شروع کنید و به مرور زمان، تجهیزات مدرن و صنعتی این کار را خریداری کنید تا بهتر بتوانید جوجه کشی از مرغها را انجام دهید.

همه ما می دانیم که مرغ و تخم مرغ، چقدر در ایران پرمصرف و پرطرفدار است. در نتیجه شما با جوجه کشی مرغ هم می توانید تخم مرغ های بدون نطفه را بفروشید و هم تخم مرغ های نطفه دار را به جوجه تبدیل کنید و آنها را پرورش بدهید. اگر کارتان خوب باشد و بتوانید مرغ هایی سالم و تپل تولید کنید، مطمئن باشید که پول خوبی درمی آورید.

کیفیت تخم هایی است که می خواهید از آن ها جوجه کشی کنید، در جوجه کشی مرغ بسیار اهمیت دارد. شما باید از تخم های نطفه دار تازه و مناسب برای جوجه کشی مرغ استفاده کنید.

جوجه کشی مرغ
جوجه کشی مرغ

طول مدت جوجه کشی از مرغ، حدود 21 روز است. اگر می خواهید جوجه کشی به صورت طبیعی انجام شود، به مرغ کرچ نیاز دارید که روی تخم ها بخوابد و گرما و رطوبت تخمها را فراهم کند. اگر می خواهید جوجه کشی مرغ را به صورت مصنوعی انجام دهید، به دستگاه جوجه کشی نیاز خواهید داشت. مزیت این دستگاه ها این است که رطوبت و گرمای آنها قابل تنظیم است و نیاز به بررسی دائمی ندارد.

جوجه کشی بلدرچین

گوشت و تخم بلدرچین در بازار تقاضای زیادی دارد و قیمت آن نیز مناسب است؛ یعنی شما با جوجه کشی بلدرچین می توانید به سود بالایی برسید.

شما می توانید کار پرورش بلدرچین و جوجه کشی از آن را در فضایی کوچک شروع کنید. برای جوجه کشی بلدرچین می توانید تخم های نطفه دار این پرنده را خریداری کنید و از آنها جوجه کشی کنید. برای جوجه کشی راحت از تخم های نطفه دار بلدرچین، می توانید از دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک استفاده کنید. دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک، قادر هستند که دما، رطوبت و سایر شرایط جوجه کشی را به صورت خودکار فراهم کنند.

نکته ای که در جوجه کشی بلدرچین باید بدانید این است که بعد از بیرون آمدن جوجه ها از تخم، به هیچ وجه به آنها استرس وارد نکنید. جوجه بلدرچین ها بر اثر سروصدا تلف می شوند. پس در روزهای اول بعد از تولد جوجه ها، فضایی ساکت برای آنها فراهم کنید. همچنین در هفته اول بعد از تولد، باید محیط نگهداری از بلدرچین را به صورت 24 ساعته نوررسانی کنید. هم چنین یادتان باشد که بلدرچینها را در قفس مخصوصشان نگهداری کنید.

جوجه کشی مرغ و بلدرچین به روش سنتی

بعضی افراد هستند که در حال حاضر جوجه کشی این دو پرنده را به روش سنتی و طبیعی انجام می دهند. انجام کار جوجه کشی به این روشن نکات و ترفندهای خود را دارد. به دلیل طولانی بودن مبحث پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله جوجه کشی بلدرچین و مرغ به روش سنتی مراجعه کنید.

جوجه کشی بوقلمون

شما می توانید جوجه کشی بوقلمون با دستگاه یا به صورت طبیعی انجام دهید. برای پرورش بوقلمون بهتر است فضایی بزرگ در نظر بگیرید. طول مدت جوجه کشی از بوقلمون 28 روز است.

ما به شما پیشنهاد می کنیم که در ابتدای کارتان، جوجه کشی بوقلمون را به صورت طبیعی انجام ندهید؛ زیرا بوقلمونهای ماده چند روز بدون غذا روی تخمها می خوابند و مجبور می شوید که آنها را برای غذا خوردن از تخم ها جدا کنید. وقتی بوقلمون ماده از روی تخمها بلند می شود و غذا می خورد، ممکن است فراموش کند که مجددا روی تخم ها بخوابد و به این ترتیب، تخم های نطفه دار از دست می روند و هرگز به جوجه تبدیل نمی شوند!

برای جوجه کشی صنعتی بوقلمون، باید از دستگاه های جوجه کشی حرفه ای و اتوماتیک استفاده کنید تا دما و رطوبت کافی را به تخمها برسانید.

جوجه کشی بوقلمون
جوجه کشی بوقلمون

چگونه می توان جوجه کشی پرنده را به راحتی انجام داد؟

با انتخاب دستگاه جوجه کشی مناسب، جوجه کشی راحت از پرنده ها را تجربه کنید!

اگر می خواهید بدون دغدغه و نگرانی کار جوجه کشی مرغ، بوقلمون، بلدرچین و انواع پرنده ها را انجام دهید، در ابتدا باید یک دستگاه جوجه کشی عالی و مناسب بخرید تا خیال خودتان را از کارهای مربوط به جوجه کشی پرنده راحت کنید.

معرفی یک برند عالی برای خرید دستگاه جوجه کشی

شما می توانید دستگاه جوجه کشی را از برند بلدرچین دماوند خریداری کنید و فرآیند جوجه کشی پرندگان را به راحتی انجام دهید. دستگاه جوجه کشی بلدرچین دماوند، با مناسب ترین قیمت و باکیفیت ترین قطعات ساخته می شوند. بلدرچین دماوند، مشهورترین و باسابقه ترین تولید کننده دستگاه جوجه کشی است که دستگاه های لازم برای کارگاه ها و شرکتهای جوجه کشی تامین می کند.

بعد از خرید دستگاه جوجه کشی برند بلدرچین دماوند، ما نحوه درست جوجه کشی پرندگان و شرایط این کار را به شما توضیح خواهیم داد تا با اطلاعات و دانش کامل بتوانید به کار جوجه کشی مشغول شوید و سود خوبی از این کار دربیاورید.

دستگاه جوجه کشی دماوند
دستگاه جوجه کشی دماوند

بلدرچین دماوند، پشتیبان شما در مسیر کارآفرینی و شروع کار جوجه کشی از پرندگان است. با استفاده از تجهیزات عالی و دانش به‌روز دنیا، می توانید در کار جوجه کشی بسیار موفق شوید و به شهرت و درآمد بالایی برسید.