10 ایده ساده برای ست کردن مادر و دختری

یکی از لذت‌های زندگی مادرها وقتی است که تصمیم می‌گیرند با دخترشان لباس مادر و دختری ست کنند. این کار علاوه بر اینکه باعث احساس نزدیکی بیشتر بین مادر و دختر می‌شود و امکان گرفتن یک دنیا عکس‌های بانمک را به آن‌ها می‌دهد، مادرها را به روزهای خوب کودکی‌شان برمی‌گرداند و می‌تواند خاطره‌های شیرینشان را زنده کند. اگر شما هم جزو دسته مادرانی هستید که دوست دارند لذت ست کردن مادر و دختری را بچشند، این مقاله و ایده‌هایش کمکتان خواهد کرد.

اولین قدم ست کردن کدام است؟

اولین کاری که باید برای ست کردن مادر و دختری انجام دهید، توجه به رنگ مو، پوست و چشم‌های خود و دخترتان است. با دقت به این موارد است که می‌توانید بر اساس رنگ پوستتان رنگ لباس مناسبتان را انتخاب کنید. اگر دخترتان شبیه شماست، مشکل خاصی وجود ندارد و هر دو می‌توانید از یک رنگ لباس استفاده کنید؛ اما اگر شباهت او به شما کم است؛ باید بیشتر دقت کنید و سراغ رنگ‌هایی بروید که به طور مشترک به هر دوی شما می‌آید.

لباس آماده یا سفارشی؟

قدم بعدی تصمیم گرفتن در مورد خرید لباس آماده یا سفارش دوخت آن است. معمولا برای انتخاب پیراهن مجلسی، پیدا کردن لباس آماده‌ای که برای مادر و دختر مناسب باشد، آسان نیست؛ اما برای ست کردن مدل پالتو و کاپشن دخترانه شیک یا سایر رویه‌ها این کار خیلی آسان می‌شود. در نظر داشتن این نکته به صرفه‌جویی در زمانتان کمک می‌کند.

ست کردن مدل پالتو و کاپشن دخترانه شیک
ست کردن مدل پالتو و کاپشن دخترانه شیک

دقت به نوع پارچه

یکی از مراحل مهم ست کردن مادر و دخترها توجه به نوع و جنس پارچه‌ای است که قرار است از آن لباسشان را تهیه کنند. توجه داشته باشید که معمولا انواع حساسیت پوست بچه‌ ها نسبت به بزرگترها بیشتر است؛ به همین دلیل برای دوخت لباسشان نمی‌توان سراغ هر نوع پارچه‌ای رفت. بهتر است برای انتخاب پارچه از جنس نخ پنبه یا کتان استفاده کنید. پارچه‌های الیاف طبیعی مزایای خاص خودشان را دارند. اگر فکر می‌کنید رسمیت مراسمی که قرار است با دخترتان در آن حاضر شوید زیاد است؛ به جنس آستر لباس دقت کنید که با پوست، تماس مستقیم دارد و رویه لباس را از پارچه مجلسی‌تری تهیه کنید.

توجه به راحتی لباس

یکی از نکات مهمی که باید به آن دقت کنید، مسئله راحتی لباس است. تشخیص اینکه لباسی برای خودتان راحت است یا نه، کار آسانی است؛ اما بچه‌ها معمولا نمی‌توانند به راحتی احساسشان را انتقال دهند. به همین دلیل لازم است بعد از انتخاب لباس به زبان بدن فرزندتان دقت داشته باشید یا اگر به سنی رسیده که می‌تواند صحبت کند، از او درباره احساسش بپرسید؛ مثلا وقتی دیدید مرتب گردنش را می‌خاراند یقه لباسش را چک کنید یا مستقیم از او بپرسید که چه چیزی اذیتش می‌کند. این روش کمکتان می‌کند مطمئن شوید لباسی که ویژگی‌های پوشش بزرگسالان را دارد، مانع آسایش فرزندتان نشده است.

ست کردن روزمره

انتخاب لباس روزمره برای ست کردن، آسان‌تر از ست کردن لباس مجلسی است؛ چون پیدا کردن لباس‌های رسمی و زرق و برق‌دار آسان نیست. برای اینکه بتوانید لباس‌های روزمره‌تان را با دخترتان ست کنید، ساده‌ترین کار استفاده از لباس‌هایی با پارچه‌های بدون طرح و رنگ‌های یکسان است. برای مثال می‌توانید یک جفت کتانی سفید را با شلوار جین آبی روشن و تی‌شرت سفید ست کنید و یک استایل تابستانه زیبا برای هر دویتان بسازید یا از بین انواع مانتو پانچ و بافت زنانه 2018 ، گزینه‌هایی را که بیشتر دوست دارید، در کنار شلوار جین و نیم بوت هم‌رنگ قرار دهید و استایلی زمستانه بسازید.

ست کردن لباس راحتی

ست کردن لباس راحتی
ست کردن لباس راحتی

خوشبختانه برای ست کردن لباس خواب و لباس راحتی دنیایی از تنوع وجود دارد که می‌توانید با خیال راحت سراغ آن بروید. برندهای مختلف، انواع بلوز و شلوارهای راحتی و پیراهن‌های مناسب داخل خانه را در تنوع وسیعی از رنگ و طرح‌ها به بازار ارائه می‌کنند که می‌توانند به راحتی دل شما و دخترتان را ببرند. اغلب این لباس‌ها طرح‌های بامزه کارتونی دارند و تنها تفاوتشان در سایز آن‌هاست.

متضاد بپوشیم؟

بعضی از رنگ‌ها مکمل هم هستند و وقتی کنار هم قرار می‌گیرند زیبایی بیشتر ایجاد می‌کنند. مثلا قرار دادن سه رنگ زرد، سبز و نارنجی در کنار هم تلفیقی زیبا و هیجان‌انگیز ایجاد می‌کند که به خصوص برای فصل پاییز و زمستان جذابیت زیادی دارد. اگر دوست دارید از قانون رنگ‌های متضاد استفاده کنید؛ می‌توانید پیراهن زرد بپوشید و یک گردنبند سبز بیندازید. برای دخترتان دقیقا عکس این قضیه عمل کنید؛ یعنی به او پیراهن سبز بپوشانید و برایش گردنبند زرد بیندازید. این تلفیق رنگ، زیبایی بیشتری به استایل هر دویتان خواهد داد.

رنگ تیره ممنوع است؟

رنگ‌ها تاثیر زیادی روی روان انسان‌ها می‌گذارند، به همین دلیل است که دنیای امروز مد و لباس روی پوشیدن رنگ‌های شاد و روشن تاکید زیادی می‌کند. استفاده از رنگ‌های شاد در دنیای بچه‌ها حتی اهمیت بیشتری دارد. واقعیت این است که رنگ‌هایی مثل مشکی، قهوه‌ای یا خاکستری برای روحیه آن‌ها مناسب نیست؛ مگر اینکه کنار رنگ‌های روشن و شاد قرار بگیرد. به همین دلیل بهتر است بیشتر از اینکه استایل فرزندتان را به رنگ‌های تیره استایل بزرگسالان نزدیک کنید؛ استایل خودتان را با رنگ‌های شاد دنیای او بیامیزید.

بهترین اکسسوری‌های مادرانه و دخترانه

یکی از نکاتی که می‌تواند وجه شباهت زیادی بین استایل شما و دخترتان ایجاد کند، اکسسوری یا زیورآلات است. این گزینه‌ها به خصوص زمانی به کارتان می‌آیند که قصد دارید برای خودتان ست لباس روزمره بسازید. مثال ست کتانی و تی شرت سفید و شلوار جین آبی روشن را به خاطر بیاورید. برای ایجاد شباهت بیشتر و درآوردن ظاهرتان از سادگی هیچ چیزی به اندازه اکسسوری نمی‌تواند به کمک شما بیاید. استفاده از دستبند بزرگ رنگی یکسان یا گردنبند بلند مشابه می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای تکمیل کردن استایل مادر و دختری شما باشد.

کم کردن تفاوت رنگ موها

آخرین کاری که می‌توانید برای ایجاد شباهت بیشتر با دخترتان انجام دهید، توجه به رنگ و مدل موهاست. ممکن است موهای دخترتان مشکی باشد و شما موهایتان را روشن کرده باشید. در این صورت برای تکمیل ست زمستانه از کلاهی با رنگ یکسان استفاده کنید و برای حضور در مهمانی‌ها سعی کنید از یک گل سر یا روبان مشابه کمک بگیرید.