بر طبق آمار سالانه 30 میلیون نفر به مشهد سفر می‌کنند و این آمار در نوروز هر سال به 12 میلیون نفر هم می‌رسد. یکی از دغدغه‌های مسافران این شهر زیارتی خرید سوغات و جاهایی‌ست که می‌توانند این سوغات را از آن خریداری کنند و ما هم در این مطلب به بهترین جاهایی که می‌توان سوغات را از آن خرید اشاره کرده‌ایم.

با 6 نقطه مشهد برای خرید سوغات آشنا شوید
با 6 نقطه مشهد برای خرید سوغات آشنا شوید

1-تا حرف از خرید سوغات مشهد به میان می‌آید، بازار رضا به ذهن متبادر می‌شود. بازار رضا، اصلی‌ترین مکان خرید سوغات در مشهد است و اولین انتخاب زائران. این بازار، بازاری طولانی‌ست و همین هم یکی از دلایل محبوبیتش به حساب می‌آید. بازار رضا از خیابان بیت‌المقدس شروع می‌شود و تا میدان 17 شهریور ادامه پیدا می‌کند و همه چیز در آن پیدا می‌شود. منظور از همه چیز سوغات اصلی مشهد مثل زعفران، نبات، زرشک و نقره‌جات و ادویه است که می‌توان از این بازار خرید. فقط اینکه باید یک نکته را در نظر بگیرید و آن اینکه از آنجایی که بازار رضا، اولین انتخاب است، قیمت‌ها هم در آن بالاست و باید موقع خرید رسم ” چانه‌زنی” را فراموش نکرد. برای ارزان تمام شدن سفرتان بد نیست به صفحه هتل های مشهد با تخفیف نگاهی بیاندازید.

بازار رضا در نزدیکی فلکه آب واقع شده و به خیابان امام رضا مشهد هم که بیشتر هتل های مشهد در آن قرار گرفته‌اند نزدیک است.

 

2-اگر خواستید در مشهد هم تفریح کنید و هم خرید، مجتمع الماس شرق می‌تواند یکی از انتخاب‌هایتان باشد. این مجتمع هم شهربازی دارد و هم سینمای 4 بعدی و هم رستوران‌های مختلف. در مجتمع الماس شرق، مغازه‌های خرید سوغات و لباس‌فروشی‌های زیادی وجود دارد. این مجتمع در بلوار خبام واقع شده.

3-برای خرید لباس و مانتو، انتخاب‌های دیگری هم به جز مجتمع الماس شرق هست. خیابان 17 شهریور، بورس مانتوفروشی‌های مشهد است و پاساژهای زیادی دارد که قیمت‌شان هم به صرفه است.

بیشتر بخوانید: هتل آپارتمان ارزان در مشهد

4-بد نیست در سفر به مشهد به طلا و جواهرهایش هم نگاهی بیاندازید. طلافروشی‌های مشهد در همه جای شهر پراکنده شده‌اند، اما اگر بخواهید بدانید بورس طلا و سفره عقد کجاست، باید بگوییم خیابان مفتح. این خیابان برای خرید طلا و سفره عقد بهترین گزینه است. خیابان مفتح، خیابان‌های فرعی دیگری هم دارد که وسایلی مثل کیف و کفش را می‌توان با قیمت ارزان از آنها خرید. مانتوی خوب را می‌شود از خیابان ایثار و بین خیابان‌های مفتح و علیمردانی خرید، جایی که به راسته مانتوفروشان هم معروف است. برای خرید کیف‌های متنوع می‌شود به خیابان وحید در همین خیابان مفتح رفت و کفش را هم از همانجا تهیه کرد. پاساژ فردوسی در همین خیابان از جاهای محبوب برای خرید در نزد مسافران است.

5- ارزان ترین بازار مشهد، جمعه بازار مهرآباد است. جمعه بازار مهرآباد واقع در ابتدای جاده میامی و شمال شرق مشهد جنس‌های متنوع و ارزانی از لباس گرفته تا دکوری و لوازم خانگی دارد و معمولا شلوغی بیش از حد آن آدم را کلافه می‌کند.

6- اگر بخواهید بدانید کدام بازارهای مشهد در نزد مسافران این شهر زیارتی معروفند باید بگوییم بعد از همه اینها بازار گوهرشاد قرار دارد. لوازم برقی و خانگی، بلور و کریستال، پارچه، عطر و ادکلن، کفش، سیسمونی نوزاد، لوازم‌التحریر و گرافیک، اسباب بازی و سوغات را می‌توان از این بازار خرید. بازار گوهرشاد در بلوار شهید صادقی‌ست.

این مطلب توسط اسنپ تریپ نوشته شده. اسنپ تریپ رزرو آنلاین هتل و بلیط هواپیما ست و به کمک آن می‌توان هتل های داخلی را در سراسر ایران با ارزان‌ترین قیمت رزرو کرد.