اجاره و خرید خانه در قیطریه
قیطریه از قدیمی‌ترین محلات شمیرانات، در شمال تهران است که حدود 400 سال قدمت دارد. این محله‌ی گران قیمت در ناحیه 7 منطقه 1 شهرداری تهران قرار دارد و از شمال به خیابان قیطریه و بلوار صبا، از جنوب به بزرگراه شهید صدر، از شرق به خیابان 35 متری قیطریه و از غرب به خیابان شریعتی محدود می‌شود.
قیطریه یکی از قدیمی‌ترین محلات شمیرانات، در شمال تهران است که در حدود 400 سال قدمت دارد. این محله که یکی از مناطق گران قیمت است، در ناحیه 7 منطقه 1 شهرداری تهران قرار داشته و در مساحتی به وسعت 1.527116 کیلومتر مربع میزبان جمعیتی در حدود 21 هزار نفر است. برای اجاره و خرید خانه در قیطریه حتما باید پول زیادی داشته باشید. قیمت خرید آپارتمان در این منطقه از متری 15 میلیون تا 35 میلیون تومان نسبت به موقعیت ملک متغیر است. با نگاهی به این قیمت متوجه می‌شویم که ساکنان محله اغلب افراد مرفه هستند.
محله قیطریه از شمال به خیابان قیطریه و بلوار صبا، از جنوب به بزرگراه شهید صدر، از شرق به خیابان 35 متری قیطریه و از غرب به خیابان شریعتی محدود می‌شود. از خیابان‌های این منطقه می‌توان به خیابان چیذر، خیابان فرمانیه، خیابان قلندری شمالی، خیابان سلیمانی غربی، خیابان خراسانی، خیابان موسیوند، خیابان خلیلی، خیابان کریمی، خیابان سهیلی، بلوار اندرزگو، بلوار کاوه و بزرگراه صدر اشاره کرد. میدان مهر هشتم و میدان پیروز نیز جزو میادین محلی قیطریه هستند.
اطلاعاتی درباره بافت محله جهت اجاره و خرید خانه در قیطریه
علت شکل گیری محله قیطریه مانند اکثر محله‌های شمیرانات، کشاورزی و باغداری است. کشاورزان و باغداران موثرترین افراد در شکل گیری این محله بوده‌اند. انقلاب اسلامی نیز نقش مهمی در رشد جمعیت محله داشته است.
مهم‌ترین نکته درباره قدمت محله قیطریه، کشف قبرهای باستانی اقوام آریایی است که پیشینه سه هزار ساله دارد و اثراتی از آهن در منطقه بدست آمده است و قدمت این محله را می‌توان بیشتر از 400 سال دانست (800 تا 1200 سال قبل از میلاد).
بنا به گفته‌ها، در زمان قدیم قیطریه شکارگاهی بزرگ بوده و در فصل‌های بهار و تابستان شکارها و پرندگان فراوانی در آن یافت می‌شد. در حال حاضر از باغ قیطریه، تنها قسمتی باقی مانده که پارک قیطریه نامیده می‌شود. از ساختمان‌های عمومی قدیمی این محل می‌توان به حمام واقع در کنار مسجد جعفری اشاره کرد.
باغ بزرگی هم در این محله وجود داشته است که ابتدا متعلق به نظام‌الدوله و آصف‌الدوله بوده و میرزا علی اصغرخان اتابک ملقب به امین السلطان که نخست وزیر ناصرالدین شاه بود جهت تسهیل در رفت و آمد خود به کاخ صاحبقرانیه (محل اقامت ناصر الدین شاه) آنجا را از ایشان خریداری کرده و در آنجا خانه‌ای برای خود ساخته که این خانه امروزه بازسازی شده و به فرهنگسرا تبدیل گردیده است.
در رابطه با قشربندی اجتماعی این محله می توان گفت در اوایل شکل گیری محله، اهالی افراد فقیری بوده‌اند اما با گذشت زمان و ایجاد تحولات و تغییراتی در منطقه محله شکل اعیانی به خود گرفته. پس می‌توان گفت در قیطریه دو نوع بافت اجتماعی به چشم می‌خورد؛ بافت سنتی و بافت جدید. در بافت جدید بیشتر افرادی قرار دارند که از نظر اقتصادی رشد پیدا کرده و به این محل مهاجرت نموده‌اند و در بافت قدیمی نیز اکثریت با بومیان قدیمی محله هستند که از گذشته در اینجا ساکن بوده‌اند.
در سراسر محله، چه در بافت جدید و چه در بافت قدیم موارد زیادی برای خرید و فروش آپارتمان و یا اجاره خانه وجود دارد.
اطلاع از امکانات موجود در محله برای اجاره و خرید خانه در قیطریه
قبل از خرید و اجاره خانه در تهران و به طور خاص محله قیطریه باید از برخی موارد مانند امکانات موجود در محله آگاه شوید. مراکز فرهنگی، اماکن مذهبی، مراکز آموزشی، نهادهای دولتی و مراکز خدمات عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی و امکانات تفریحی، از جمله مواردی هستند که در لیست اولویت های طالبان خرید خانه یا اجاره آپارتمان دیده می‌شود. ما نیز به چند مورد از امکانات موجود در محله را جهت اطلاع بیشتر شما در زیر بیان می‌کنیم.
اماکن فرهنگی: فرهنگسرای ملل، کتابخانه فرهنگ‌سرای ملل، سرای محله قیطریه، کتابخانه سرای محله قیطریه
اماکن مذهبی: مسجد نور، مسجد جعفری، بیت القرآن مسجد جعفری، حسینیه دارالحسن، تکیه قیطریه (مکتب القرآن)، هیئت قمر بنی هاشم، تکیه حبوباتی‌ها
مراکز آموزشی: دو مهدکودک و 12 مدرسه دخترانه و پسرانه
مراکز خدماتی و دولتی: بانک صادرات، بانک ملل، بانک پاسارگاد، دفتر خدمات الکترونیک، پلیس +10، پایگاه بسیج امام حسن مجتبی، دو دفتر مرکز اسناد رسمی
امکاناتی برای رفع نیازهای روزانه: ایستگاه مترو صدر، ایستگاه مترو قیطریه، پایانه مترو قیطریه، بازار میوه و تره بار قیطریه
مراکز بهداشتی و درمانی: مرکز جراحی محدود نسیم قیطریه، کلینیک دامپزشکی دکتر هومن، داروخانه دکتر اسدی، داروخانه دکتر باس منچی، مرکز نگهداری معلولین ذهنی تهران، خانه سالمندان مهرکیان
اماکن ورزشی: سالن ورزشی شهید بهشتی، فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، استخر میلاد، باشگاه ورزشی پرشین، مجموعه ورزشی شیدا، مجموعه فرهنگی و ورزشی شهید چمران
مراکز تفریحی و گردشگری: پارک قیطریه مجهز به زمین بازی کودکان، وسایل ورزشی و بدنسازی، میز پینگ‌پنگ، بوستان امید، بوستان دستور، بوستان ستاره، بوستان شادی
قطعا اجاره و خرید خانه در قیطریه یعنی محله‌ای با امکانات زیاد، ایده آل افراد بسیاری است، به‌خصوص افراد ثروتمند که همیشه به دنبال لوکس‌ترین‌ها و بهترین‌ها هستند. اگر شما هم جزو افراد ثروتمند هستید و دوست دارید در محله‌ای مرفه با امکانات زیاد خانه ای لوکس و مجلل داشته باشید، منطقه قیطریه یکی از مناطق مناسب برای شماست.
اگر قصد خرید یا اجاره خانه را دارید، حتما از این منطقه بازدید کنید. با مشاورین املاک موجود در منطقه مشورت کرده و از آخرین قیمت‌ها با خبر شوید. براساس معیارهای خود و مبلغی که می‌توانید پرداخت کنید خانه‌ای را انتخاب کرده و از زندگی کردن در این منطقه لذت ببرید. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها می‌توانید به وبسایت‌های معتبر موجود در اینترنت مراجعه کنید.