روز تولد حضرت معصومه (س) در تقویم رسمی ایران، روز دختر نامگذاری شده است. از طرفی روز ۱۱ اکتبر سال میلادی نیز به عنوان روز جهانی دختر معرفی شده است. روز تولد حضرت معصومه به عنوان نماد پاکدامنی مهرورزی در ایران زمین بطور گسترده جشن گرفته می‌شود. این‌ها مواردی هستند که همه ساله اکثر افراد در اینترنت به دنبال نتایج روز دختر چندمه هستند، البته که به خاطر سپریدن چند تاریخ ثابت سالانه کار سختی نیست اما در هر صورت به دنبال آن گشتن بسیار بهتر از فراموش کردن می‌باشد…! برای برگزاری این روز ایده‌های مختلفی وجود دارد که با تزیین کیک روز دختر یا انتخاب یک شعر روز دختر و … همراه است. در این نوشته، ایده هایی برای بهتر برگزار کردن جشن روز دختر را ارائه می‌دهیم.

ایده‌های جذابیت جشن روز دختر

جشن روز دختر
روز دختر فرصت مناسبی است برای ابراز علاقه به دختر عزیزتان تا به او نشان دهید چقدر وجود او در زندگی‌تان مهم و حیاتی است. کودکان نیز همانند دیگر افراد، دوست دارند سوپرایز شوند، علاقه‌ی شما را حس کنند و مورد توجه قهرمانان زندگی‌شان یعنی پدر و مادر قرار گیرند. هیچ والدینی وجود ندارد که فرزندش را دوست نداشته باشد، اما کودکان دوست دارند این حس را تجربه کنند. آن‌ها شاید از معدود افرادی هستند که دوست دارند این دوست داشتن را با عمل به آن‌ها نشان دهید. شما به عنوان والدین دخترهای کوچک، ایده‌ها و پلن‌های مختلف و خلاقانه‌ای برای روز دختر پیش رو خواهید داشت. ایده‌هایی اعم از انتخاب شعر روز دختر ، تزیین و انتخاب کیک روز دختر ، انتخاب یک هدیه متفاوت برای روز دختر، کارت هدیه یا گیف باکس که می‌توانید به طریق‌های خلاقانه تهیه کنید و دختر کوچولوی عزیزتان را سوپرایز کنید.

جشن روز دختر

جشن روز دختر

تم مورد علاقه او را تدارک ببیند

هر کودکی به یکی از شخصیت‌های کارتونی علاقه‌مند است. شما بدون شک از این علاقه او بی خبر نیستید. با توجه به علاقه‌ی او تمی را انتخاب کنید که از هر لحاظ با علایق و شخصیت کودک‌تان هماهنگی داشته باشد و با این کار بدون گفتن حتی یک کلمه، ثابت کنید که تا چه حد به او توجه می‌کنید و در یک کلام دوستش دارید. برای این کار باید از تم‌های فانتزی و رنگارنگ بهره ببرید و از بادکنک‌های هماهنگ، موزیک مورد علاقه او به همراه عکاسی و فیلمبرداری جشن روز دختر استفاده کنید.

کیک روز دختر

کیک، پای ثابت هر جشن و شادی!

کودکان عاشق شیرینی و کیک هستند و تهیه یک کیک متفاوت برای روز دختر یکی از بهترین سوپرایزها برای دخترتان می‌تواند باشد. تزیین کیک به شکل دلخواه دخترتان و استفاده از کارت‌هایی با جمله‌هایی در مورد او و علاقه‌مندی‌هایش در اطراف کیک می‌تواند ایده مناسبی باشد. استفاده از عکس‌های دوران بچگی دخترتان بر روی کیک یک ایده خوب برای تزیین کیک روز دختر است.

دسرهای رنگارنگ برای روز دختر

خوراکی‌ها و دسرهای رنگارنگ تهیه کنید

خوراکی‌ها و دسرهای رنگارنگ از جمله مواردی هستند که هر کودکی را سر ذوق می‌آورند. با تهیه خوراکی‌های رنگارنگ و چیدن منظم آن‌ها بر روی میز مخصوص از لذت بردن فرزندتان در کنار دوستانش، لذت ببرید و یک خاطره فوق‌العاده برای پرنسس خود رقم بزنید. سعی کنید برای جشن روز دختر از غذاهای سرد و فوری استفاده کنید. از معمول‌ترین این غذاها می‌توان به ساندویچ و سالاد الویه، تکه‌های پیتزا و فینگرفودها اشاره کرد. از دیگر خوراکی‌های مخصوص این جشن می‌توان به انواع تنقلات و بستنی‌ها اشاره کرد.

شعر و متن برای روز دختر

با شعر روز دختر آغاز کنید

خواندن شعر در هر لحظه مورد علاقه بسیاری از کودکان است و علاوه بر سرگرمی تاثیرات زیادی در شکل‌گیری شخصیت آن‌ها خواهد داشت. این شعرها مانند سایه تا آخر عمر، کودک را همراهی می‌کنند و قدرت زیادی در ساختن دیدگاه آن‌ها نسبت به زندگی حال و آینده‌شان خواهند داشت. بنابراین مهم است که اولا برای کودکانمان شعر بخوانیم و ثانیا شعرهایی که برای آن‌ها می‌خوانیم از نظر محتوایی بتوانند بر روی آن‌ها تاثیر بگذارند. در روز دختر می‌توانید با خواندن و یا نوشتن چند بیت شعر روز دختر جشن‌تان را آغاز و مزین کنید.

هدیه و کادو برای روز دختر

هدیه‌ی مورد علاقه او را تهیه کنید

هیچ لذتی بالاتر از هدیه دادن و خوشحال کردن آن‌ها نیست. در این میان انتخاب هدیه به مناسبت روز دختر، برای کودکان اهمیت زیادی دارد و نباید به خاطر از دست رفتن بودجه‌ی ناچیز در انتخاب هدیه مناسب و مورد علاقه کودک، کوتاهی کرد. ناگفته نماند هدیه باید مناسب رنج سنی آن‌ها باشد. اکثر دختران در سنین مختلف علاقه‌ی زیادی به انواع عروسک‌ها و اسباب‌ها دارند. اما بهترین نوع هدیه برای کودکان، وسایلی است که در کنار سرگرم کردن او، قدرت فکری کودک را نیز تقویت کند. برای مثال یک پازل یا برد گیم‌های فکری یک ایده مناسب برای هدیه روز دختر می‌باشند.

احتمالا شما از علاقه دختر خانم‌تان به سبک موسیقی و یک خواننده خاص مطلع هستید. اگر گروه موسیقی مورد علاقه فرزندتان در روزهای نزدیک روز دختر در شهر شما کنسرت برگزار خواهند کرد، می‌توانید بلیط کنسرت دلخواه او را به عنوان هدیه به او بدهید و با این کار، تجربه یک حس فوق‌العاده را برای او رقم بزنید. همچنین کتاب‌های داستان تصویری با تصاویر جذاب نیز یکی دیگر از ایده‌های هدیه روز دختر می‌باشد. به هرحال برای خوشحال کردن دختر خانمتان در روز دختر از هیچ کاری دریغ نکنید؛ شما تنها قهرمانان واقعی او هستید…

کارت تبریک روز دختر

با کارت‌های دخترانه به او تبریک بگویید

اگر دوست دارید یک خاطره متفاوت را برای دخترتان رقم بزنید می‌توانید یک کارت تبریک ویژه روز دختر برای او تهیه کنید. کارت‌های تبریک برای روز دختر در طرح‌های مختلف و جذاب قابل تهیه هستند. در کنار هدیه مورد علاقه فرزندتان که در نظر گرفتید، تهیه یک کارت تبریک جذاب و فانتزی بدون شک برای او لذت بخش‌تر خواهد بود و امکان ندارد این روز را از خاطرش پاک کند.