آشنایی با 4 دستگاه “لاغری سریع” موضعی + عوارض و مزیت لاغری سریع با دستگاه

فهرست سرفصل ها

لاغری سریع با دستگاه,جدیدترین روش لاغری,لاغری موضعی شکم و پهلو با دستگاه
لاغری سریع با دستگاه,جدیدترین روش لاغری,لاغری موضعی شکم و پهلو با دستگاه

به طور کلی، دو نوع چربی در بدن انسان وجود دارد: سلولیت و چربی های قهوه‌ای. سلولیت‌ها بیش از هر چیز، باعث به هم ریختن تناسب اندام می‌شوند و در برخی موارد، وجود آنها دلایل هورمونی داشته و ربطی به کم‌ فعالیت بودن یا پرخوری ندارند. این سلول‌ها ظرف 3 تا 4 سال بد‌شکل می‌شوند و در صورتی که آنها را اصلاح کنید، برای دوباره بد‌شکل شدن به 3 تا 4 سال وقت احتیاج دارند.

اما چربی‌های قهوه‌ای در اثر پرخوری و کم‌فعالیتی ایجاد می‌شوند و راه برطرف کردن آنها، کم کردن غذا، افزایش فعالیت و طب سوزنی است. برای از بین بردن سلولیت‌ها، تنها راه استفاده از دستگاه‌های لاغری است. در ادامه، به معرفی این دستگاه‌ها می‌پردازیم.

لاغری سریع با کرایولیپولیز

در کرایولیپولیز به ناحیه تحت درمان به عمق حداکثر 2 سانتیمتر گرما داده می‌شود تا تری‌گلیسیرید‌های موجود در بافت چربی، به کریستال تبدیل شوند. این کار باعث می‌شود تا ماکروفاژها (گلبول‌های سفید) چربی‌ها را به‌عنوان جسم خارجی تلقی کرده و آنها را هضم نمایند. با یک بار کرایولیپولیز می‌توان 4 تا 12 سانتیمتر سایز کم کرد و هیچ گونه خطر و عوارضی را به همراه نخواهد داشت.

مراحل عمل کرایولیپولیز

هنگامی که با متخصص مشورت کردید و تصمیم به انجام کرایولیپولیز گرفتید، عمل شما طبق مراحل زیر انجام خواهد شد:

** هنگامی که لباس مخصوص پوشیدید، شما را به اتاق درمان راهنمایی می کنند.

** برای مدارک از شما عکس گرفته می شود، بهتره اندازه مناطقی را که می خواهید کار انجام شود، بگیرید و نزد خود نگه دارید.

** پوست شما برای راهنمایی دستگاه کرایولیپولیز علامت گذاری می شود. در این مرحله می توانید به راحتی بنشینید، راحت و آرام باشید.
** وقتی آماده شروع باشید، ژلی روی منطقه مورد نظر اعمال می شود. این لایه ژل یک غشای نازک است که بسته به منطقه هدف متفاوت است.
** سپس، دستگاه کرایولیپولیز به طور مستقیم بر روی ژل قرار داده می شود. اکثر اپلیکاتورها برای جلب منطقه مشخص شده از فشار خلا استفاده می کنند.
** پس از مکش، روند خنک کنندگی شروع می شود. با استفاده از تکنولوژی مدرن و خنک کنندگی، پدی زیر بافت در نزدیکی دمای انجماد قرار می گیرد. این درجه حرارت پایین باعث تخریب سلول های چربی می شود و پوست اطراف و بافت های عضلانی هیچ آسیبی نمی بینند.
** دمای مطلوب 4 تا -11 درجه سانتیگراد است. از طریق این پروسه خنک کنندگی طبیعی، سلول های چربی در ناحیه آسیب دیده بلوری شده، از بین می رود و چربی های ذخیره آزاد می شوند، مانند سایر سلول های مرده یا آسیب دیده.

** هنگامی که بخش خنک کنندگی درمان کامل می شود، منطقه به شدت ماساژ داده می شود و کار تمام می شود .

ایمنی و عوارض جانبی کرایولیپولیز

تحقیقات اخیر نشان داده است که کرایولیپولیز عوارض جانبي مهمی مانند زخم و یا اختلال ایجاد نمیکند. عوارض شناخته شده این روش عبارتند از:

  • قرمزی و کبودی

التهاب پوست، کبودی و بی حسی موضعی در محل هدف، معمولا بعد از درمان مشاهده می شود، اما به سرعت برطرف می شود.

  • درد زودهنگام

درد زودهنگام ممکن است چند هفته بعد از درمان رخ دهد، اما نادر است و معمولا بدون مداخله حل می شود.

  • دگرگونی حسی

تغییرات کوتاه مدت در عملکرد اعصاب حسی محیط ممکن است اتفاق بیفتد، اما در عرض چند هفته برطرف می شود.

  • هیپرپلازی آدفوسیت پارادوکسیک (PAH)

در موارد نادر، چربی اضافی در محل درمان می تواند افزایش یابد.

علاوه بر عوارض جانبی کوتاه مدت، این درمان عوارض جانبی جدی تر اما نادر به همراه دارد، مانند:

  • سوختگی انجمادی

سوختگیهای انجمادی درجه ی اول و دوم درجه بسیار نادر است و اگر در حقیقت اتفاق بیفتد باید خودشان بهبود یابند. این مشکل بسیار نادر است و به علت خطای انسانی رخ می دهد و بدون آسیب دائمی به پوست بیمار بهبود می یابد.

  • علائم واسواژال

این موارد عبارتند از سرگیجه، عرق کردن، تهوع و حتی خستگی. این علائم باعث کاهش ناگهانی ضربان قلب و فشار خون می شود. هر یک از این علائم در طول درمان یا بلافاصله پس از درمان اتفاق می افتد.

  • تزریق زیر پوستی

در برخی موارد، منطقه درمان شده سخت می شود و گاهی اوقات متورم می شود. این اتفاق مدت کوتاهی پس از درمان رخ می دهد و گاهی اوقات با درد خفیف و یا ناراحتی همراه است.

  • Hyperpigmentation

این علائم همیشه بی ضرر و موقتی است و قسمت های کوچکی از پوست در محل درمان تیره تر از پوست اطراف آن می شود. در اغلب موارد این تغییر رنگ خود به خود برطرف می شود.

  • فتق

اگر فتق شکم دارید ممکنه با این کار  فتق موجود را بدتر کند.

نکته: در نظر داشته باشید که این عوارض بسیار بسیار نادر هستند.

چه کسی نامزد انجام کرایولیپولیز است؟

کرایولیپولیز برای همه مناسب نیست. این روش برای افرادی طراحی شده است که فقط به دنبال از بین بردن چربی استریل هستند که نمی توانند با ورزش یا رژیم درمان شوند: قطعا جایگزینی برای کاهش وزن وجود ندارد. بهترین نامزدها برای این روش:

1- افرادی که سالم هستند
2- افرادی که شاخص توده بدنی  بین 20 تا 30 دارند.
3- دارای پوست سالم بدون سوختگی

چه مدت طول می کشد تا بعد از کرایولیپولیز تغییرات را ببینیم؟

ممکن است سه هفته پس از درمان تغییرات را ملاحظه کنید، اما بیشتر تغییرات را بین یک تا سه ماه پس از درمان مشاهده می کنید. بدن شما هنوز از طریق متابولیسم سلول های چربی را از بین می برد و همچنان این کار به مدت چهار تا شش ماه بعد از درمان ادامه می یابد.

آیا محدودیت زمانی در انجام کرایولیپولیز در سال است؟

بطور کلی باید بین انجام کرایو در یک منطقه حداقل 40 روز فاصله وجود داشته باشه و بطور کلی در سال بیش از 3 بار توصیه به انجام کرایو نمیشه.

آیا از کرایولیپولیز برای کوچک کردن سینه و از بین بردن سلولیت استفاده میشه؟

این عمل را نمی توان در سینه استفاده کرد و نمی تواند برای کاهش سلولیت (15 باور نادرست درباره سلولیت ) استفاده شود.

آیا کرایولیپولیز باعث کاهش وزن هم میشه؟

کرایولیپولیز برای کاهش وزن یا به عنوان یک درمان چاقی در نظر گرفته نمی شود و جایگزین روش های دیگر تهاجمی و بزرگتر چربی مانند لیپوساکشن نیست. دستگاه های لاغری موضعی برای تغییرات سایز خواهند داشت.

چه مدت طول می کشد تا پس از درمان کرایولیپولیز بهبودی اتفاق بیفتد؟

این عمل کاملا غیر تهاجمی است و بنابراین در اکثر موارد بیماران در همان روز عمل به حالت طبیعی خود بازمی گردند، اگر چه در صورت تجربه هر گونه قرمزی، ممکن است بخواهید یک یا دو روز قبل از بازگشت به حالت عادی خود منتظر بمانید.

خطرات و عوارض احتمالی درمان کرایولیپولیز چیست؟

عوارض جانبی زیادی در رابطه با کرایولیپولیز وجود ندارد. از آنجا که این عمل غیر تهاجمی است، هیچ زخم بازی وجود ندارد و بنابراین خطر عفونت نیز وجود ندارد. با این حال، برخی از بیماران ممکن است قرمزی، بی حسی، درد، کبودی، سوزن، تورم یا ناراحتی در ناحیه تحت درمان را تجربه کنند – این مسئله به این دلیل است که بافت بین دو لوله خنک کننده در طول فرایند قرار می گیرد. هرگونه عوارض جانبی مانند موارد ذکر شده موقت است و ظرف چند ساعت یا چند روز ناپدید می شود.

بعد از درمان کرایولیپولیز چه باید کرد؟

مشاوره پس از درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1-  استفاده از داروهای مسکن برای درمان درد در ناحیه تحت درمان توصیه می شود.

2- استفاده از کمپرس های سرد برای درمان تورم در منطقه تحت درمان توصیه می شود.

لاغری سریع با کاشت نخ

این شیوه درمانی که با نام “امبدینگ” هم شناخته می‌شود، یک روش تقریباً نو در طب سوزنی به شمار می‎آید. در این روش، درمانگر طب سوزنی به جای استفاده از سوزن، نخ‌های قابل جذبی از جنس cutgut يا كروميك را درنقاط طب سوزنی می‎کارد. این نخ‎ها تقریباً سه هفته در بدن باقی می‌مانند و در حین جذب‎ شدن، نقاط مربوط به طب سوزنی را پیوسته تحریک می‌کنند.

در واقع، در این روش بدن انسان به نخ‎های کاشته ‎شده همان واکنش به سوزن‎های طب سوزنی را از خود نشان می‎دهد.عمدتا چاقی به دلیل افزایش مصرف کالری رخ می‌دهد. انقباض و انبساط غیرطبیعی عضلات نواحی شل و وارفته باسن، بازوها و پهلوها، با این روش اصلاح می‌گردد. همچنین جایگذاری این نخ‌ها در بافت چربی افراد موجب افزایش خون رسانی به بافت سلولیتی چربی شده و موجب لاغری موضعی می‌گردد.

امبدینگ برای چه افرادی ممنوع است؟

افرادی که به بیماری‌هایی نظیر سیروز کبدی، ذات‌الریه و برخی از بیماری‌های عفونی نظیر سل مبتلا هستند که موجب ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود، بهتر است از شیوه امبدینگ برای درمان استفاده نکنند. زیرا ورود یک جسم خارجی به بدن آنها شانس ابتلا به عفونت را در بدنشان بالا می‌برد و ممکن است منجر به تشدید بیماری در آنها شود. در کنار این موارد افرادی که دوران بارداری را پشت سر می‌گذارند نیز از جمله افرادی هستند که از دریافت تکنیک‌های امبدینگ منع شده‌اند.

درمان چاقی با کدام روش بهتر است؟

افرادی که تصمیم دارند میان طب سوزنی و امبدینگ یکی را به عنوان روش درمان چاقی انتخاب کنند، توصیه ما این است که طب سوزنی را به عنوان روش موثرتر انتخاب کنند و تنها در صورتی که برای حضور در مطب پزشک 3 بار در هفته معذوریت دارند از شیوه امبدینگ استفاده کنند، زیرا اثر گذاری طب سوزنی بیشتر است.

در امبدینگ امکان تکرار تکنیک زیاد وجود ندارد، زیرا وقتی بیش از حد نواحی مشابه را در بدن تحریک کنیم موجب آسیب‌پذیری بافت بدن و افزایش احتمال ابتلا به عفونت‌ و تشکیل آبسه در بدن می‌شویم. بنابراین بهتر است در صورت نداشتن محدودیت از شیوه طب سوزنی که شیوه‌ای موثر و کارآمد در کاهش وزن است، استفاده کنیم.

لاغری سریع با دستگاه پرسوتراپی

“پرسوتراپی” که با نام “طب فشاری” نیز شناخته می‌شود، یک تکنیک درناژ لنفاور مکانیزه است که از مهم‌ترین مزیت‌های روش پرسوتراپی می‌توان به مقابله با تجمع آب در بافت‌ها اشاره کرد. پرسوتراپی برای لاغری، سلول‌های چربی موضعی و مقاوم به ورزش و رژیم را تحریک می‌کند و به این ترتیب، این سلول‌ها شکسته و از سیستم لنف خارج می شود.

به طور کلی از پرسوتراپی در مواردی نظیر کاهش سایز در قسمت های متفاوت نظیر ران، ساق، پا، بازوها، پهلوها و شکم استفاده می شود. پرسوتراپی برای رهایی از درد عضلانی و یا کاهش استرس و ریلکسیشن نیز توصیه می شود در واقع با بهره گیری از طب فشاری می توان آرامش روانی و جسمی را به بدن هدیه داد. اگر دلتان یک هیکل یک دست می خواهد بهتر است به دنبال روش پرسوتراپی بروید و حتی می توانید برای لیفتینگ صورت نیز از آن بهره بگیرید.

لاغری سریع با دستگاه کویتیشن

“کویتیشن” یک روش بدون نیاز به جراحی برای از بین بردن چربی‌های جمع شده در سطوح مختلف بدن است. امواج اولتراسوند با فرکانس‌های صوتی خود، تکان‌هایی در چربی‌های بدن ایجاد می‌کنند، امواجی که گوش انسان قادر به شنیدن آنها نیست. اما همین امواجِ در ظاهر بی‌صدا، چنان تکانی در بافت چربی‌ها ایجاد می‌کند که سلول‌های چربی نمی‌توانند در مقابل آن مقاومت کنند

و در نتیجه شکسته و به حالت مایع در می‌آیند. سپس بدن آنها را برای سوختن در بدن یا دفع درکبد آماده می‌کنند. پس از آن، سلول‌های شکسته شده به کبد رفته و پس از یک سری تغییرات شیمیایی و تبدیل به مواد قابل سوختن در ماهیچه‌ها، ازطریق ادرار دفع یا درماهیچه‌ها سوزانده می‌شوند.

مزایای استفاده از كويتيشن

این عمل نتایج کوتاه مدتی را فراهم می کند. بسیاری از مشتریان بعد از چند جلسه، کاهش قابل توجهی در سایز مشاهده کردند. با این وجود، برخی پس از پنج یا ده جلسه، تغییری مشاهده نکردند. درست مانند مکمل های کاهش وزن، هیچ دو نفر تجربه مشابهی نخواهند داشت.

نتایج بر اساس متابولیسم بدن، ساختار بافت، منطقه مورد نظر، سن و تغییرات هورمونی از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. احتمالا مهمترین چیز برای یادآوری این است که فقط به این دلیل که سلولهای چربی کمتری دارید، به این معنی نیست که سلولهای چربی دیگر در اثر رژیم غذایی ناسالم بزرگتر نخواهند شد.

آیا جایگزینی برای كويتيشن وجود دارد؟

بله، جایگزین استاندارد لیپوساکشن است. لیپوساکشن مشابه است، زیرا هر دو با هدف حذف / مکیدن چربی بیش از حد از بدن بدون ایجاد عوارض جانبی بر بافت عصبی، عضلانی و رگ های عروقی عمل می کنند. توجه داشته باشید که لیپوساکشن بر خلاف كويتيشن جراحی است. لیپو كويتيشن متفاوت از لیپوساکشن معمولی است. لیپوساکشن دارای احتمال بالایی از خطرات سلامتی و عوارض جانبی است. گزینه های غیر جراحی دیگر شامل فریز چربی می باشد.

موارد عدم استعمال كويتيشن

** این روش برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود.

** زنان باردار و همچنین افراد صرعی باید از انجام این روش خودداری کنند.

** افراد مبتلا به بیماری هایی مانند: فشار خون، دیابت و سرطان نباید از روش كويتيشن استفاده کنند.

**افرادی که در قسمت درمان ایمپلنت های فلزی دارند نباید از این روش استفاده کنند.

اثرات جانبی كويتيشن

گرچه عوارض جانبی كويتيشن به ندرت شنیده می شود، اما این به این معنا نیست که هیچ عارضه ای ندارد. عوارض جانبی که در بررسیها یافتیم عبارتند از:

  • قرمزی پوست و تحریک شدن پوست
  • افزایش دمای بدن
  • درد و دل درد خفیف
  • افزایش تشنگی
  • سردرد

مراقبت های پس از كويتيشن چیست؟

مهمترین بخش این فرآیند این است که دستورالعملهای مراقبت های پس از كويتيشن را دنبال کنید. برای شروع، بهتر است از مصرف الکل اجتناب کنید. الکل حاوی کالری بدون ارزش غذایی می باشد. سایر ملاحظات مهم مراقبت بعد از کویتیشن عبارتند از:

  • افزایش مصرف آب
  • مواد غذایی غنی تر و مواد مغذی را انتخاب کنید
  • تمرین روزانه را برای سفت کردن پوست و کاهش وزن اضافی استفاده کنید
  • از غذاهای چرب اجتناب کنید
  • منطقه درمان را ماساژ دهید.

منبع