از بین بردن چروک پوست دست با مواد طبیعی و خانگی | رفع چین و چروک پوست

جوانسازی پوست دست با لیزر و پارافین,ماسک سفید کننده پوست دست,درمان چین و چروک
جوانسازی پوست دست با لیزر و پارافین,ماسک سفید کننده پوست دست,درمان چین و چروک

برای نرمی و لطافت پوست دست می توان با برخی از مواد طبیعی ، ماسک مناسب برای رفع چروک پوست دست تهیه کرد.

راههای از بین بردن چین و چروک پوست دست با چند ماده غذایی

روغن زیتون

روغن زیتون پوست شما را تغذیه می کند و حاوی ویتامین E همراه با چربی های ضروری است که باعث تحریک پوست و تولید کلاژن می شود. روغن زیتون باعث “رفع چین و چروک پوست دست” می شود.

سودا

اول از همه، 1 قاشق غذاخوری سودا (جوش شیرین) را در آب گرم مخلوط کنید و دستان خود را  به مدت 10 تا 15 دقیقه در آن خیس کنید. این ماسک برای از بین بردن چروک دست بسیار موثر است و باعث می شود تا پوست دست شما نرم و لطیف شود.

آبلیمو و شکر

½ قاشق غذاخوری آب لیمو را با یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید. سپس، دست ها را به آرامی در حرکت دایره ای با آن خیس کرده و پس از  15 دقیقه دست را بشویید. آبلیمو و شکر در از بین بردن چروک و روشن سازی پوست دست بسیار مفید است.

موز

موز حاوی مواد مغذی ضروری مانند: ویتامین های A ،B و E، ید، آهن، منیزیم، روی، پتاسیم و غیره است که در بهبود پوست و مبارزه با چین و چروک پوست کمک زیادی می کند. برای این کار، 1 عدد موز رسیده را با چنگال له کنید تا خمیری شکل شود.
سپس این ماسک را بر روی دست ها اعمال کنید و به آرامی به مدت چند دقیقه ماساژ دهید. چند دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

آناناس

آناناس غنی از ویتامین C است که باعث بهبودی خشکی و ظاهر ناسالم پوست دست می شود. همچنین، ماسک آناناس با محتوای اسیدی خود باعث حذف چین و چروک پوست دست می شود. برای این کار، کمی آب آناناس را در ظرفی ریخته و دست خود را درون آن قرار داده و به آرامی ماساژ دهید تا جذب پوست شود. پس از مدت زمان 15 تا 20 دقیقه دست ها را با آب سرد بشویید.

استفاده از آناناس به طور منظم برای خلاص شدن از چین و چروک زودرس پوست دست بسیار موثر است.

ماسک سفید کننده پوست دست

برای سفید کردن دست می توانید از ماسک های مختلفی استفاده کنید. یکی از این ماسک های موثر، استفاده از ماسک روشن کننده شیر و پوست پرتقال است. پوست پرتقال حاوی ویتامین ث بوده و در روشن سازی پوست دست بسیار موثر است. برای این کار، کمی پوست پرتقال را در محیط باز و در برابر نور خورشید خشک کرده و سپس آن را به صورت پودر در آورید. در این مرحله، پودر پوست پرتقال را با کمی شیر مخلوط کرده و این خمیر را روی پوست دست بگذارید.

جوانسازی پوست دست با پارافین

درمان با موم پارافین، دارای مزایای زیبایی و درمانی است. پارافین می تواند منافذ پوست را باز کرده و سلول های مرده پوست را حذف کند. همچنین، استفاده از پارافین برای پوست دست باعث لطیف تر و نرم شدن پوست شده و در نتیجه رطوبت پوست را  افزایش می دهد.

پارافین همچنین به پوست دست کمک می کند که چربی طبیعی خود را حفظ کند. موم پارافین را می توانید برای درمان پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی پوست خشک استفاده کرده و مشکلات پوستی را برطرف کنید.

جوانسازی پوست دست با لیزر

اگر دچار پیری پوست، آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستید و یا مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار گرفته اید، با استفاده از روش لایه برداری با لیزر می توانید لکه ها، زخم ها، چین و چروک، و یا خطوط را  از پوست دست خود حذف کرده و پوست خود را شاداب کنید. لایه برداری پوست با لیزر باعث حذف سلول های مرده پوست شده و سبب تولید و ترمیم سلول های جدید پوستی می شود.

 

منبع:nabzema.com