طرز تهیه “ویفر موزی و کاکائویی خانگی”|طرز تهیه میکادو|انواع ویفر

درست کردن ویفر موزی و کاکائویی طرز تهیه ویفر موزی و کاکائویی,طرز تهیه انواع ویفر
درست کردن ویفر موزی و کاکائویی طرز تهیه ویفر موزی و کاکائویی,طرز تهیه انواع ویفر

مواد لازم برای تهیه ویفر موزی و کاکائویی

  • آرد سفید قنادی  ۱ لیوان
  • اسانس موز ۵ قطره   پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری
  • نان ویفر یا نان میکادو   ۵ عدد
  • پودر قند  ۱ لیوان
  • روغن مایع  ۱ لیوان

طرز تهیه ویفر موزی و کاکائویی

ابتدا آرد را تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. بعد روغن (من نصف جامد، نصف مایع استفاده کردم) و پودر قند را اضافه کرده و هم می زنیم. این کار را سریع انجام بدهید تا مواد سرد نشود، اگر سرد شد دوباره بگذارید روی حرارت و آن را گرم کنید چون سرد باشد لایه های نان بهم نمی چسبد.

در آخر چند قطره اسانس یا پودر کاکائو ریخته و از روی حرارت بر می داریم و مواد را روی نان ها می ریزیم و با لیسک پهن می کنم ( یک لایه نان می گذاریم و دوباره مواد می ریزیم تا نان ها تمام شود). من برای اینکه لایه ها خوب بهم بچسبد بعد از اتمام کار یک سینی روی نان می گذارم بعد روی سینی یک جسم سنگین می گذارم تا خوب بهم بچسبند و پرس شوند.

ویفر های خانگی شما بعد از یک ساعت آماده است. به اندازه و شکل های دلخواه برش می زنیم.

نکته: شما اگر دوست داشتید می توانید مواد را دوبرابر کرده و به یکی از آن ها اسانس موز و به دیگری کاکائو بزنید تا در آخر ویفرهایی با 2 طعم خوشمزه داشته باشید.

نکته: از آنجایی‌ که کاکائو سرشار از پلی‌فنول است و این آنتی‌اکسیدان باعث جریان بهتر خون می‌شود، رگ‌های خونی را گشاد می‌کند و از کلسترول مضر خون می‌کاهد، با مصرف آن می‌توان سطح کلسترول و تری گلیسرید که نشانه‌ای از بیماری کبد چرب است را کاهش داد.

خواص ویفر ساده: آرد گندم مصرفی برای تولید این محصول، مقدار كافی از املاح معدنی و ويتامين‌ های گوناگون از جمله ویتامین‌های گروه B داشته و برای انسان غذای نسبتا كاملی است. علاوه بر آن گندم، گیاهی است مقوی که داراي اثر درمانی بسيار می باشد. برای سلامت دستگاه گوارش چون غنی از فیبر غذایی است و برای متابولیسم طبیعی بدن مفید است. گندم کاهنده خطر پرفشاری، دیابت و کلسترول بالا است و همچنین حاوی فیتونوترینت‌ هایی است که باعث ارتقاء سلامتی می‌شود.

منبع : sarashpazpapion.com