علائم و “درمان عفونت واژن” با سیر|چگونه گذاشتن سیر در واژن

درمان عفونت واژن با سیر,علائم عفونت واژن,درمان خانگی عفونت واژن
درمان عفونت واژن با سیر,علائم عفونت واژن,درمان خانگی عفونت واژن

علائم عفونت واژن

  • سوزش ادرار
  • تورم اطراف واژن
  • درد زمان رابطه جنسی یا ادرار
  • ناراحتی
  • قرمزی
  • جوش
  • خارش واژن

ترشحات واژن در برخی بیماران شبیه به تکه های پنیر بوده و در برخی افراد ممکن است آبکی باشند. هر چقدر برای “درمان عفونت واژن” دیر تر اقدام شود علائم آن نیز شدید تر خواهد شد.

انواع عفونت واژن

  • عفونت قارچی
  • عفونت باکتریایی
  • عفونت انگلی

باید در نظر داشتیه باشید که محیط مجاری تناسلی به‌ طور طبیعی دارای شرایط خاصی است؛ به طوری که عفونت‌های ذکر شده، در حالت عادی قادر به رشد و تکثیر در این محیط نیستند، مگر اینکه مشکلی وجود داشته باشد.

عفونت قارچی واژن

منشأ عفونت‌های قارچی اندام تناسلی زنان، عمدتا نوعی قارچ به نام کاندیدا آلبیکنس است. این قارچ معمولا به طور طبیعی در محیط واژن وجود دارد و محیط اسیدی واژن مانع از رشد این قارچ‌ها می شود. حال اگر به دلیلی از اسیدی بودن محیط واژن کاسته شود، قارچ‌ها رشد بیشتر خواهند کرد و سبب عفونت قارچی در واژن می‌شوند.

حاملگی، مصرف بعضی از آنتی بیوتیک‌ ها، مصرف قرص‌ های جلوگیری از بارداری، بیماری قند، استفاده از کورتون، زمان سیکل ماهیانه، روابط جنسی از عواملی هستند که باعث تغییر محیط طبیعی واژن و افزایش رشد قارچ‌ها و در نتیجه باعث عفونت در واژن می‌شوند.

علائم اصلی واژینیت قارچی، خارش و ترشحات واژینال می‌باشد. خارش معمولا شدید است و ممکن است باعث التهاب نواحی مربوطه گردد. ترشحات به صورت سفید رنگ و غلیظ است که در عین حال دارای چسبندگی کمی بوده و سست می‌باشد. این ترشحات معمولا فاقد بو و یا دارای بوی کپک بوده، ولی به هیچ‌وجه متعفن نیست، مگر آنکه سایر عوامل عفونت‌زا همراه قارچ باعث بروز واژینیت شده باشند.

نکته: لازم به ذکر است که دستگاه تناسلی خانم‌ها در حالت طبیعی نیز ترشحاتی دارد که باعث مرطوب ماندن این ناحیه می‌شود و به‌طور دوره‌ای کم و زیاد می‌شود. البته ترشحات طبیعی، هیچ رنگ و بویی ندارد و اگرچه غلیظ است، ولی بدبو نیست و سبب خارش و سوزش هم نمی‌شود.

عفوت باکتریایی واژن

عفونت‌های باکتریایی دستگاه تناسلی بیشتر توسط باکتری به نام گاردنلا واژینالیس ایجاد می‌شود. این میکروب به‌طور طبیعی در محیط دستگاه تناسلی موجود است، ولی در شرایط خاص ممکن است رشد کرده و باعث بروز بیماری شود. “یکی از راه‌های انتقال این بیماری، تماس جنسی است”. در واژینیت میکروبی، ترشحات واژینال به رنگ سفید مایل به خاکستری و یا زرد رنگ بوده و بوی شبیه ماهی و ناخوشایندی دارد، ولی خارش و التهاب یا اصلا موجود نیست و یا بسیار خفیف‌تر از عفونت قارچی می‌باشد.

 عفونت انگلی واژن

عفونت‌های انگلی مجاری تناسلی در بیشتر اوقات به واسطه نوعی انگل تک‌سلولی ایجاد می‌شود. این انگل به طور طبیعی در مجاری تناسلی زندگی نمی‌کند و ابتلا به آن ممکن از طریق تماس جنسی و یا برخی لوازم (مانند حوله آلوده) و محیط‌های آلوده (مانند استخر) صورت پذیرد. در بسیاری از موارد ممکن است این عفونت فاقد علائم و یا توأم با علایم خفیفی باشد. از بارزترین خصوصیت آن وجود ترشح واژینال بیش از حد است. این ترشح دارای رنگ خاکستری یا سبز رنگ بوده و بوی آن زننده می‌باشد. روی آن حباب‌های هوا مشاهده می‌شود که باعث ایجاد ظاهری کف مانند می‌گردد.

تشخیص عفونت واژن

عفونت قارچی واژن به راحتی تشخیص داده می شود. متخصص زنان در مورد سابقه پزشکی شما سوالاتی می پرسد مثلا اینکه تا به حال دچار “عفونت قارچی واژن” شده اید یا خیر.

اقدام بعدی برای “تشخیص عفونت واژن” معاینه لگنی است. دکتر دیواره های واژن و رحم را بررسی می کند. بسته به چیزی که دکتر مشاهده می کند ممکن است مقداری از سلول های روی واژن را برداشته و برای آزمایش بفرستد. این آزمایش معمولا برای زنانی که مرتب عفونت قارچی واژن دارند و درمان نمی شود، انجام می شود.

راههای پیشگیری از عفونت‌ های واژن

1- همیشه شورت‌های کتانی که زیاد هم تنگ و چسبان نباشند، بپوشید.

2- همیشه ناحیه تناسلی و مقعد را از جلو به عقب پاک کنید این روش تا آنجا که ممکن است از انتقال عفونت از ناحیه رکتوم به واژن جلوگیری خواهد کرد.

3- هرگز از Vaginal douche (دوش واژینال) یا همان اسپری‌های مخصوص ناحیه تناسلی برای پاک کردن مجرای تناسلی، استفاده نکنید.

4- از مواد عطری- اسپری عطری، تامپون (Tampons) و همینطور از پَدهای معطر در زمان خونریزی ماهیانه پرهیز کنید.

5- پس از دوش روزانه ناحیه خارجی تناسلی را با حوله، خوب خشک کنید.

6- گاهی این خارش و سوزش در ناحیه تناسلی ممکن است به دلیل آلرژی به مواد پاک کننده باشد؛ در این صورت بهتر است که پودر لباسشوئی و کاغذ یا مایع نرم کننده پارچه را، در موقع شستشو عوض کنید.

7- گاهی کاندوم یا دیافراگم و یا Sperm Killing Gel (اسپرم کش) که برای پیشگیری از حاملگی مصرف می‌شود ممکن است سبب حساسیت و خارش و سوزش در ناحیه واژن شود، در این صورت بهتر است روش دیگری را جایگزین کنید.

8- اگر قصد جراحی واژن دارید لازم است قبل از آن، عفونت های مربوط به واژن درمان شوند تا از ایجاد عفونت زخم بعد از جراحی پیشگیری شود.

درمان عفونت واژن با آب سیر، گوجه فرنگی و هویج

2 تا 4 دانه حبه سیر پوست کنده را به همراه یک عدد هویج، یک عدد ساقه کرفس و دو عدد گوجه فرنگی در مخلوط کن بریزید. ترکیبات فوق را آنقدر مخلوط کنید تا شبیه به اسموتی شده و مقداری نمک و فلفل به آن بیفزایید، ترکیب حاصله را بخوبی بهم بزنید و آن را هر روز به همراه صبحانه میل کنید.

نکته: این دستور برای “درمان عفونت واژن با سیر” و بخصوص در دوران بارداری توصیه می‌شود. عدم تعادل هورمونی و درنتیجه بروز “عفونت در دوران بارداری” در زنان شایع می‌باشد.

درمان عفونت واژن با سیر,چگونه گذاشتن سیر در واژن,علائم و درمان خانگی عفونت واژن
درمان عفونت واژن با سیر,چگونه گذاشتن سیر در واژن,علائم و درمان خانگی عفونت واژن

روش دوم درمان عفونت واژن با استفاده از سیر

یک حبه سیر تازه بردارید و پوسته رویی آن‌را بگیرید و هنگام خواب، حبه سیر را در واژن قرار دهید. صبح وقتی بیدار می‌شوید سیر را در آورید و دور بیاندازید. سیر باعث می‌شود که ترشحات واژنی رقیق‌تر و آبکی‌تر شود. انجام این روش برای یک شب، کافی است و عفونت واژن را کامل برطرف می‌کند .

ولی گاهی باید این کار را شب های دیگر هم تکرار کرد؛ تا جایی‌که دیگر خارش و سوزش کاملا از بین برود. دلیل این‌که این روش درمانی در هنگام خواب انجام می‌گیرد این است که بین واژن و دهان رابطه است. این امر سبب می‌شود تا با قرار گرفتن حبه سیر در واژن، مزه سیر در دهان جریان پیدا کند. برای بیشتر مردم، تحمل این بوی تند بسیار سخت است به همین دلیل توصیه می‌شود که این اقدام درمانی در هنگام خواب انجام گیرد.

چگونه گذاشتن سیر در واژن

1- برای گذاشتن حبه سیر در داخل واژن بهتر است آن‌ را به دو نیم تقسیم کنید، از داخل آن یک نخ رد کنید تا بعدا به راحتی آن‌ را از داخل واژنتان بیرون بیاورید.

2- سیر ممکن است با مدفوع صبح دفع شود ولی اگر این اتفاق نیافتد اکثر خانم‌ها راحت‌تر هستند که انگشت خود را در دهانه واژن بچرخانند و سیر را خارج کنند. به یاد داشته باشید که سیر هیچ وقت از دهانه رحم وارد رحم نمی‌شود؛ گم هم نمی‌شود. فقط ممکن است بین دهانه رحم و لبه واژن برود.

3- بیشتر وقت‌ها تا زمانی‌که “سیر در واژن” است همواره مزه سیر در دهان احساس می‌شود. پس اگر هنوز هم مزه آن را احساس می‌کنید به این معنی است که هنوز آن را کامل از واژن خارج نکرده اید. برای بیشتر زنان، اولین مرتبه انجام این کار و خارج کردن سیر دشوار است.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم

niniban.com
shafaonline.ir