اسباب بازی کودک یک ساله|معرفی انواع “اسباب بازی” نوزاد شیرخوار

اسباب بازی کودک یک ساله,اسباب بازی افزایش هوش کودکان زیر 1سال,اسباب بازی کودک
اسباب بازی کودک یک ساله,اسباب بازی افزایش هوش کودکان زیر 1سال,اسباب بازی کودک

راههای تشخیص دنیای پیرامون توسط نوزاد زیر 1 سال

  • تقلیدکردن آنچه دیگران انجام می‌دهند
  • درخواست اشیائی که در اطراف می‌بیند
  • تماشا و مشاهده‌ی اشیاء ثابت و یا در حال حرکت در خانه و بیرون از خانه
  • لمس‌کردن و تمایز بُعدها
  • گوش دادن مکالمات اعضای پیر و جوان خانواده و افراد ناآشنا
  • تمرین مهارت‌ها مانند تمرین دست زدن

نکاتی برای خرید اسباب بازی های مربوط به نوزادان زیر 1 سال

این اسباب بازی‌ها باید به تناسب بین حواس و قدرت بخشیدن به آنها کمک کند، (راههای شناخت و یادگیری کودک). چون کودک در این سن درکی از خطرناک بودن مانند : خوردن، فشاردادن و یا پرت کردن این اشیاء ندارد، باید اسباب بازی‌های ایمنی برای او تهیه کرد. نباید از نقش خود در بازی غافل شوید. هرچقدر هم که اسباب بازی‌های مناسب این سن را انتخاب کنید، کودک شما از صورت، رفتار، صدا، حرکت‌ها و تماس پوستی شما، چیزهای بیشتری یاد می‌گیرد

مطلب پیشنهادی: اسباب‌بازی‌هایی که هوش و خلاقیت کودک ما را افزایش می‌دهند

خرید اسباب بازی زیر یک سال,بازی های فکری زیر یک سال,کتاب کودک زیر یک سال
خرید اسباب بازی زیر یک سال,بازی های فکری زیر یک سال,کتاب کودک زیر یک سال

مناسب ترین اسباب بازی برای کودک زیر یک سال

اکنون به موضوع اصلی می‌رسیم که چه اسباب بازی‌هایی می‌تواند به شیرخواران برای شناخت اطراف و تمرین تفکر درباره‌ی دنیای بیرون و کسب توانایی‌ هایش کمک کند. قاعدتاً در این دوران کودک به کمک پدر و مادر خود احتیاج دارد و تا وقتی که نتواند به صورت مستقل بنشیند، به‌تنهایی بازی کردن برای او ممکن نیست.

اسباب بازی‌ های موزیکال

گوش، کانال مهمی برای دریافت اطلاعات دنیای بیرون است. برای انتخاب “اسباب بازی‌ های موزیکال” به‌دنبال آنهایی باشید که صداهای ساده، آرام و قابل فهمی برای کودک دارند.

مطلب پیشنهادی: مواد لازم و روش درست کردن خمیر بازی برای کودک

عروسک‌

عروسک‌ های حجیم و نرم تفاوت سطوح را با سایر اسباب بازی‌ها و اجسام نشان می‌دهند، ضمن اینکه تکیه‌ گاه خوبی برای کودکانی هستند که هنوز قادر به نشستن نیستند و می‌خواهند همه چیز را به‌تنهایی کشف کنند.

اسباب بازی چراغ دار کودک

کودکان در این سن به لامپ‌، ماه، خورشید و هر منبع نور کوچک و بزرگی توجه نشان می‌دهند. با اسباب بازی‌هایی که لامپ دارند، کودک به تفاوت نور و تاریکی و محیطی که بر آن حاکم هستند، پی می‌برد.

اسباب بازی‌ متحرک

هرچیزی که حرکت کند توجه کودک شیرخوار شما را به خود جلب می‌کند. این اسباب بازی‌ها او را تحریک می‌کنند تا برای به دست آوردن آنچه می‌خواهد چهاردست‌ و پا راه برود و یا روی پای خود بایستد.

مکعب‌ های رنگی

مکعب‌های رنگی و ایمنی که برای نوزادان زیر 1 سال تولید می‌شوند انتخاب‌های خوبی برای کمک به کودک برای تمایز همزمان بین رنگ‌ها و شکل‌هاست. نیازی نیست که کودک در این سن این مکعب‌ ها را روی یکدیگر بچیند، همین که بتواند آنها را بخورد، لمس کند، روی زمین بکشد و پرتاب کند، کافیست.

اسباب بازی فکری کودکان,اسباب بازی کودک یک ساله,اسباب بازی مناسب کودک 1 ساله
اسباب بازی فکری کودکان,اسباب بازی کودک یک ساله,اسباب بازی مناسب کودک 1 ساله

کتاب‌ های رنگی و پارچه‌ ای

هر اسباب بازی که کودک بتواند آن را به تنهایی به دست بگیرد و تکان دهد، مهارت‌های دست او را بالا می‌برد. اگر کودک یاد بگیرد که چطور می‌تواند یک کتاب پارچه‌ ای را برای دیدن رنگ‌ های مختلف آن ورق بزند، گام بزرگی را برای هماهنگی حواس خود برداشته است.

نکته: شناخت پیرامون، یادگرفتن مهارت‌ ها و شناخت توانایی‌ ها در دوران کودکی ، تنها از طریق بازی صورت می‌ گیرد و این اهمیت موضوع انتخاب اسباب بازی ها را بالا می‌برد.

مطلب پیشنهادی: مدل اسباب بازی و کاردستی با کارتن

منبع: bamilo.com