عوارض “نزدیکی از پشت”|مضرات “رابطه مقعدی” از دیدگاه اسلام

عوارض نزدیکی از پشت,زیان‌های آمیزش مقعدی,مضرات رابطه مقعدی
عوارض نزدیکی از پشت,زیان‌های آمیزش مقعدی,مضرات رابطه مقعدی

رابطه مقعدی و مضرات آن

مضرات رابطه ی مقعدی بسیار خطرناک تر از آن است که حتی زوجین فکرش را هم بکنند. خونریزی و بریدگی های مقعد بعد از “رابطه مقعدی” زن را تا حد ابتلا به اچ آی وی هم می برد. همه می دانیم که این نوع رابطه به هیچ وجه در اسلام و از لحاظ پزشکی قابل قبول نیست چرا که  مراجع نیز در مورد این عمل جنسی غیر طبیعی در حالتی که زن نسبت به انجام آن رضایت داشته باشد کراهت شدید را بیان فرموده اند، وگرنه نزدیکی از پشت حرام می باشد. به همین دلیل چنان چه زن راضی به این عمل نباشد، شوهر شرعاً نمی تواند همسرش را مجبور به این کار نماید.

زیان‌های احتمالی در صورت کارکرد نادرست

  • احتمال بروز خونریزی‌ های کم یا زیاد در کانال مقعد و افزایش احتمال بیماری‌های عفونی
  • بروز مشکلات در گیرنده‌های احساسی موجود در کانال مقعد.
  • عوارض فیزیکی ناشی از “رابطه جنسی مقعدی” در دراز مدت

مضرات رابطه مقعدی از دیدگاه اسلام

امام صادق (ع)در مورد “نزدیکی از پشت” اجازه زن را شرط می داند وگرنه حرام است.

برخی از علما می گویند “رابطه مقعدی” حتی با اجازه زن هم مکروه است.

مهمترین عارضه ای که نزدیکی از طریق مقعد برای زن دارد این است که چون لذت حقیقی جنسی برای زن از طریق مقاربت از فرج (واژن) و مجرای تناسلی حاصل می شود نه از طریق مقعد، بنابراین زن دچار سرد مزاجی و بی میلی جنسی شده و در آینده نزدیک خود را موجودی می یابد که وسیله دفع شهوت شده و خودش نباید از این عمل خدادادی لذتی ببرد.

زن در این نوع ارتباط دچار درد بسیار شدیدی خواهد شد که گاه تا مدتی امکان راه رفتن درست را از او خواهد گرفت ضمن اینکه این درد فراوان، هیچ لذتی از این رابطه جنسی برای او باقی نخواهد گذاشت. مقعد محل ذخیره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوی میکروبهای فراوانی است. وجود میکروبی تحت عنوان استریپکوک در قسمتی از انتهای روده ی بزرگ به نام کولُن است.

وجود این میکروب در آن قسمت از بدن برای جذب آب و جلوگیری از یبوست الزامی است، اما ضرری که این میکروب دارد باعث ایجاد بیماری سوزاک در آلت مرد شده و چون معمولاً پس از نزدیکی از پشت نزدیکی از جلو نیز انجام می شود این میکروب از آلت مرد به واژن زن نیز منتقل شده و زن را نیز دچار بیماری سوزاک می کند. همچنین اگر منی مرد در داخل مقعد ریخته شود به رشد هرچه سریع تر این میکروب کمک می کند، در حالی که مقاربت از راه واژن یا فرج چنین عوارضی به همراه ندارد. پس این کار به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

مخاط مقعد بسیار ظریف و نازک است و احتمال پارگی و انتقال ویروس ایدز از طریق آن به داخل خون زیاد است و حتی یکی از علل شیوع ایدز در غرب از طریق جنسی، لواط و مقاربت از طریق مقعد است.

از آنجا که دهانه مقعد دارای ماهیچه ای حلقوی است، مانند یک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج منی مانند یک سد عمل می کند. و در اثر این عمل احتمال پس زدن منی به عقب و فشار به کیسه های منی و غده پروستات و عوارض ناشی از آن خیلی زیاد است.

عوارض نزدیکی از پشت,عوارض نزدیکی از پشت در کودکان,رابطه مقعدی و مضرات
عوارض نزدیکی از پشت,عوارض نزدیکی از پشت در کودکان,رابطه مقعدی و مضرات

عوارض رابطه مقعدی

در این نوع رابطه، مهم ترین خطری که اشخاص را تهدید می کند تماس خونی مستقیم و همچنین مایعات درونی بدن با خون شریک جنسی می باشد که در صورت آلوده بودن هر یک از شرکای جنسی، احتمال انتقال ویروس ایدز به شریک سالم وجود دارد. عفونت یکی از شایع ترین عوارض نزدیکی از پشت است، چون با انجام این کار باکتری هایی که در اطراف ناحیه مقعد وجود دارند با شستشو از بین نمی روند.

حلقه خروجی جداره مقعد به دلیل اینکه مانند واژن قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری لازم برای نزدیکی و حرکت رفت و برگشتی پنیس (آلت تناسلی مرد) را ندارد، در نتیجه احتمال خراش برداشتن و خونریزی آن بسیار بالا می باشد. این خراش ها و بریدگی ها اغلب بسیار ریز می باشند و معمولاً با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند. هم چنین، نوک آلت تناسلی مردان نیز به دلیل عدم وجود محیطی مناسب برای حرکت رفت و برگشتی احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که این مورد خطر دریافت ویروس را در شخص فاعل هم افزایش می دهد.

از دیگر “خطرات رابطه مقعدی” به خصوص برای زنان باید گفت :  انجام رابطه جنسی مقعدی به صورت مکرر به تدریج سبب گشادتر شدن مقعد شده و چین های مخاطی مقعد از بین رفته و در موارد پیشرفته نارسائی عضله اسفنگتر مقعد و بی اختیاری مدفوعی نیز ایجاد خواهد شد.

به دلیل نزدیکی زیاد مقعد به مهبل می تواند موجب ورود ویروس های موجود در روده به مهبل شده و بیماریهای عفونی در این ناحیه، همانند ترشحات بد بو در مهبل ، عفونت مثانه ، زگیل ، تبخال ، اختلال و عفونت کلیه ها و حتی سرطان را ایجاد نماید.

دیواره داخلی روده بزرگ (بخش داخلی مقعد) خود قابلیت جذب مستقیم مواد و انتقال مستقیم آن به خون را دارد. بر اساس آمار، انتقال ویروس ایدز از طریق رابطه جنسی مقعدی، همچنان بالاترین میزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص می دهد. نزدیکی از پشت همچنین احتمال بروز بواسیر را در زنان افزایش می دهد.

عوارض نزدیکی از پشت و سرطان بوون

سرطان بوون (BOWEN) یکی از انواع سرطانهای پوستی (SCC یا سرطان سلول سنگفرشی) نادر است که در مخاط انتهای مقعد تظاهر پیدا میکند. در سنین بالا و جوانانی که زگیل مقعدی و فعالیت جنسی زیادی دارند، دیده می‌شود. علائم آن خارش دور مقعدی سوزش یا خون‌ریزی هست. در معاینه پلاک‌های مجزا قرمز و پوسته‌دار دیده می‌شود. این بیماری در موارد نادری در هم‌جنس‌گرایان گزارش شده‌است.

عوارض نزدیکی از پشت در کودکان

اگر کودکان با زور مورد تجاوز جنسی از مقعد قرار گیرند، چون مجرای مقعد تنگ و باریکی دارند علائم تروما مانند درد شدید نواحی مقعد، بالا کشیده شدن عضلات مقعد و قیفی شکل شدن آن، خون‌مردگی یا خراشیدگی و زخم در لابلای چین‌های مقعد و گاه پارگی‌های شدید مخاطی و عضلانی مشاهده خواهد شد. چون مقعد از نواحی رفلکس زای بدن است در موارد نادری حتی مرگ ناگهانی نیز گزارش شده‌ است.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم