“بستنی” وانیلی با توت فرنگی|بستنی میوه ای|بستنی توت فرنگی

تهیه بستنی میوه ای در خانه,روش تهیه بستنی تابستانی,بستنی میوه ای,بستنی وانیلی,بستنی توت فرنگی
تهیه بستنی میوه ای در خانه,روش تهیه بستنی تابستانی,بستنی میوه ای,بستنی وانیلی,بستنی توت فرنگی

مواد لازم برای بستنی وانیل و توت فرنگی

  • شیر  300 گرم
  • پوره توت فرنگی  50 گرم
  • خامه پر چرب  300 گرم
  • خامه کم چرب  450 گرم
  • زرده تخم مرغ  4 عدد
  • شکر  75 گرم
طرز تهیه بستنی با توت فرنگی,بستنی توت فرنگی,بستنی وانیلی توت فرنگی
طرز تهیه بستنی با توت فرنگی,بستنی توت فرنگی,بستنی وانیلی توت فرنگی

طرز تهیه بستنی وانیل و توت فرنگی

خامه ها و شیر را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. زرده تخم مرغ را با شکر هم بزنید تا کمی سفید شود. مخلوط شیر را به صورت شیار باریک روی زرده ها ریخته و مرتب هم بزنید. سپس ظرف را روی حرارت قرار دهید. به طور مداوم هم بزنید تا مایع غلیظ شود، ولی نگذارید بجوشد. مواد را از روی حرارت بردارید و به دو قسمت مساوی تقسیم کنید. به یک قسمت آن پوره توت فرنگی اضافه کرده و مواد را کنار بگذارید تا خنک شود.

سپس هر قسمت را جداگانه داخل بستنی ساز ریخته تا غلظت کافی پیدا کند. قالب تارت را با محافظ غذا بپوشانید. یکی از بستنی های آماده را داخل قالب بریزید و در فریزر و قسمت دیگر بستنی را داخل بستنی ساز بریزید. دقت کنید اگر مواد به اندازه کافی خنک شده باشد کافی است به مدت 45 دقیقه در دستگاه بستنی ساز بریزید تا آماده شود. بعد از قوام آمدن قسمت دوم، بستنی آن را روی لایه اول ریخته و به مدت یک شب در فریزر قرار دهید. “بستنی” برای مصرف آماده است.

نکته: با تکه های توت فرنگی بستنی را تزئین کنید تا جلوه زیباتری داشته باشد.

طرز تهیه پوره توت فرنگی

برای این منظور توت فرنگی ها را بشویید دم آنها را بگیرید و در غذاساز یا مخلوط کن بریزید . مقداری شکر را هم اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مخلوط بدست آمده را در قابلمه کوچک لعابی بریزید و روی حرارت بگذارید و هم بزنید. بعد 1 قاشق سوپ خوری آرد ذرت را اضافه کنید و دوباره هم زدن را ادامه دهید تا سس غلیظی به دست بیاید. بعد از غلیظ شدن پوره را از روی حرارت برداشته و بگذارید خنک شود. از این پوره در تهیه انواع دسرها و شیرینی ها می توانید استفاده کنید.

منبع : ماهنامه کیک و شیرینی – bartarinha.ir