جز به جز رهن آپارتمان در دردشت

جز به جز رهن آپارتمان در دردشت - دیوار

 

اگر جزو کسانی هستید که برای سکونت به شرق تهران فکر می‌کنید و ترجیح می‌دهید از پرداخت اجاره خلاص شوید، در اینجا برای شما چند و چون رهن آپارتمان در دردشت را مورد بررسی قرار خواهیم داد. مروری بر آگهی‌های موجود در سایت دیوار نشان می‌دهد که حداقل مبلغی که باید برای رهن آپارتمان در دردشت بپردازید 60 میلیون تومان است. آن هم برای یک واحد 40 متری که برای مجردها و در بهترین حالت زوج‌های جوان می‌تواند مناسب باشد. البته به لحاظ جغرافیایی موقعیت خوبی دارد چون در اطراف میدان نهم واقع شده و پارکینگ و انباری هم دارد. به نظر می‌رسد هر چه از سمت دردشت به سمت هفت‌حوض نزدیک‌تر شویم قیمت‌ها بالاتر می‌روند.

آپارتمان 55 متری را در همین محدوده با رهن 65  میلیون تومان می‌توان پیدا کرد. اگر بخواهید به سراغ واحدهای لوکس بروید قیمت‌ به مراتب بالاتر می‌رود. مثلا رهن 55 متری نوساز، با پارکینگ، آسانسور، انباری، تراس خیلی بزرگ، گاز رومیزی شیشه‌ای، کف سرامیک، درب ضد سرقت و … 100 میلیون تومان اعلام شده است. برای اجاره یا رهن آپارتمان در دردشت زیاد به دنبال خانه‌های نوساز نباشید. چون علاوه بر گران‌تر بودن آن‌ها، در بیشتر موارد مالک آن برای تأمین پول خرید خود اجاره یا رهن می‌دهد، بنابراین سال آینده دوباره مجبور به اسباب‌کشی خواهید بود. بر طبق بررسی‌های انجام شده، خانه‌های سه تا ده ساله گزینه‌های مناسب‌تری هستند. در میدان نخجیر 55 متری سه سال ساخت با امکانات کامل و دسترسی عالی به ایستگاه مترو و پایانه اتوبوسرانی 75 میلیون تومان رهن داده می‌شود.

میانگین رهن واحدهای 60 تا 70 متری در دردشت چیزی حدود یک میلیون و 300 هزار تومان در می‎آید. رهن یک مورد تر و تمیز و تک‌خوابه 60 متری در خیابان عابدی 65 میلیون تومان ارزیابی شده است. عابدی مین میدان دوم و چهارم واقع شده و از یک سو به اتوبان باقری و از سوی دیگر به خیابان دردشت منتهی می‌شود. حتی 65 متری هم به همین قیمت موجود است. در میدان سوم، طبقه چهارم، دو خوابه، دارای انباری و نورگیری عالی و البته بدون پارکینگ و آسانسور. با این حال به لحاظ قیمت و متراژ برای خانه اولی‌های جوان که از پس چهار طبقه پله برمی‎آیند گزینه مناسبی است. گران‌‌قیمت‌ترین واحد در این طیف مساحت، 70 متری نوساز و دوخوابه با امکانات کامل می‌باشد که در خیابان نادعلی واقع و به اتوبان باقری منتهی شده است. رهن این آپارتمان 120 میلیون تومان عنوان شده و قابل تبدیل به رهن و اجاره هم هست.

رهن 75  متری قدیمی و بازسازی شده را با 70 میلیون تومان هم در موارد معدود می‌توان جمع و جور کرد. یک مورد در همین متراژ و قیمت در میدان دوم دردشت آگهی شده منتها هنگام رهن خانه‌های خیلی قدیمی باید دقت کنید. چون عموما در طی دوران سکونت هزینه‌هایی را روی دست شما‌ می‌گذارند که صاحب‌خانه آنها را تقبل نمی‌کند. اگر به دنبال واحد بزرگ‌تر از 80 متر برای رهن آپارتمان در دردشت هستید، حداقل بودجه مورد نیاز شما 120 میلیون تومان خواهد بود. میانگین نرخ رهن در متراژ 80 تا 90 متر یک میلیون و 500 هزار تومان است. در بن‌بست‌های چسبیده به باقری رهن دو واحد نوساز 85 و 90 متری با امکانات کامل 135 میلیون تومان تعیین شده است. برای موارد دیگری که 5 تا 6 سال قدمت بیشتری دارند نرخ رهن کامل چیزی حدود 5 تا 10 میلیون پایین‌تر آمده‌ است.

در نهایت بالای صدمتر، قیمت‌ها از متری یک میلیون و 300 هزار تومان شروع می‌شود. البته یک آگهی استثنایی وجود دارد که برای 120 متر آپارتمان دوخوابه که چندان قدیمی به نظر نمی‌رسد و آشپرخانه اوپن و کابینت ام دی اف هم دارد تنها 100 میلیون تومان رهن درخواست شده است. بقیه آگهی‎‎‌ها از 150 میلیون تومان تا 250 میلیون تومان در نوسان است. البته 250 میلیون رهن کامل مربوط به آپارتمانی 125 متری است که در بهترین نقطه خیابان درشت قرار گرفته و نوساز است.