تاریخچه صلح در میدان آرژانتین

خیابان‌هایی که در تهران نام خارجی دارند، کم نیستند. آفریقا، نوفل لوشا، گاندی، ورشو، پاکستان و … آرژانتین اما از آن خیابان‌هایی است که علت نامگذاری آن موضوع جالبی است. سال 1346، دولت ایران و آرژانتین تفاهمنامه‌ای 8 ماده‌ای منعقد کردند و در متن آن ذکر شد:« ایران و جمهوری آرژانتین نظر به تمایل خود به تحکیم علائق دوستی میان دو کشور و به منظور توسعه و بسط روابط‌ فرهنگی تصمیم به انعقاد موافقتنامه فرهنگی گرفتند.» و به پاس این دوستی، یکی از میادین کشور به این نام معروف شد؛ میدان آرژانتین. بعد از آن خرید آپارتمان در آرژانتین رونق گرفت و افراد زیادی جذب این خیابان شدند.

تاریخچه صلح در میدان آرژانتین
تاریخچه صلح در میدان آرژانتین

خیابان آرژانتین را به نام ساعی هم می‌شناسند و دلیل آن هم واضح است، نزدیکی آن به پارک بزرگ و قدیمی ساعی. این پارک آب و هوای بسیار خوبی به آرژانتین داده است و حتی در شب‌های گرم تابستان خنکای مطلوبی در این خیابان احساس می‌شود. این میدان واقع در منطقه 6 و از شمال به اتوبان رسالت و از جنوب به خیابان بهشتی منتهی است. از مزیت‌های خرید آپارتمان در آرژانتین می‌توان به دسترسی فوق العاده آن اشاره کرد. مثلا پایانه بیهقی که اتوبوس‌ها و تاکسی‌های بسیاری به آن رفت و آمد دارند، در این محدوده است. از سوی دیگر خیابان آرژانتین تا بی آرتی‌های خیابان ولیعصر تنها 5 دقیقه فاصله زمانی دارد. محدوده آرژانتین حالا آنقدر وسیع شده است که گاندی، آفریقا(جردن)، توانیر و وزرا را جزوی از آن به حساب می‌آورند. به عنوان مثال اگر در سایت دیوار به دنبال خرید آپارتمان در آرژانتین باشید، آپارتمان‌های آگهی شده در این خیابان‌های گاندی و آفریقا را جزو گزینه‌های موجود به شما نشان می‌دهد. یک واحد آپارتمان 265 متری 4 خوابه با 13 سال ساخت واقع در خیابان گاندی تنها متری 8 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.

 

آرژانتین در زمره محله‌های گران‌قیمت تهران است، پس طبیعتا واحدهای بالای 100 متر آن بیشتر از 1 میلیارد تومان قیمت دارد. مثلا یک آپارتمان 137 متری با 35 متر سال ساخت یک میلیارد و 100 هزار تومان در سایت دیوار آگهی شده است. این آپارتمان مشرف به پارک ساعی است و به ادعای فروشنده، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه به حساب می‌آید. یک آپارتمان دیگر نوساز 120 متری دو خوابه نیز در این محدوده به همین قیمت در دیوار به فروش می‌رسد.

همانطور که گفته شد، وزرا یکی از محله‌های آرژانتین محسوب می‌شود. این خیابان هم قیمت‌هایی مشابه ساعی دارد.، البته کمی بیشتر. مثلا یک آپارتمان 175 متری تک واحدی با 18 سال سابقه ساخت و ویویی بسیار عالی،  در سایت دیوار یک میلیارد و 500 میلیون تومان آگهی شده است.

هر چه از این محله‌ها به سمت میدان آرژانتین نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت‌ها هم روند صعودی به خود می‌گیرند. به عنوان مثال یک واحد 122 متری کلیدنخورده با دو پارکینگ و فول امکان یک میلیارد و 342 میلیون تومان قسمت خرید آپارتمان در آرژانتین در سایت دیوار آگهی شده است. البته نباید تصور کنید همه خانه‌های فروشی آگهی شده در این سایت، متراژ بالا دارند. یک آپارتمان 46 متری 1 خوابه با 30 سال سن ساخت 285به قیمت میلیون تومان در دیوار آگهی شده است. این واحد واقع در طبقه دوم یک آپارتمان 3 طبقه تکواحدی است و پارکینگ و انباری هم ندارد.