جو دوسر برای “کاهش وزن”|خواص درمانی جو دوسر|صبحانه لاغر کننده

صبحانه رژیمی ساده,صبحانه رژیمی و مقوی,جو دوسر صبحانه کم کالری
صبحانه رژیمی ساده,صبحانه رژیمی و مقوی,جو دوسر صبحانه کم کالری

بهترین صبحانه برای لاغر شدن

صبحانه انتخابی شما ممکن است باعث چاقی شما شود. خوردن شکلات یا کیکی که سرشار از قند فراوان است می تواند باعث افزایش دور کمر شما شود. تمام محققان، جو دو سر را برای وعده صبحانه توصیه می کنند. یک کاسه جو دو سر حاوی مقدار زیادی پروتئین سالم و فیبر است و بافت این غذا طوریست که باید به طور کامل جویده شده و به همین دلیل به آهسته غذا خوردن کمک می کند.

زمانی که بدن این کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند، متابولیسم بدن با ظرفیت کامل انجام می شود و در این فرایند کالری سوزی نیز انجام می شود. این فرایند به کاهش وزن کمک زیادی می کند. این تمام مزایای جو دو سر نیست. افرادی که کربوهیدرات خوب مانند جو دوسر می خورند، انرژی بیشتری دارند، قند کمتری مصرف می کنند، در کاهش وزن موفق تر هستند و حتی حرکات روده آنها منظم تر خواهد بود.

مقداری جو دوسر بدون افزودنی و اشباع نشده را با مقداری میوه تازه (انواع توت) و چند عدد بادام درختی مخلوط کنید تا یک صبحانه سالم و فوق العاده مقوی داشته باشید. جو دو سر به دلیل نداشتن گلوتن و دارا بودن فیبر بالا یبوست را بر طرف می‌کند و مشکلات گوارشی را بر طرف می‌کند.

جو دوسر و خواص جو دوسر و فواید درمانی جو دوسر و درمان بیماری با جو دوسر
جو دوسر و خواص جو دوسر و فواید درمانی جو دوسر و درمان بیماری با جو دوسر

خواص درمانی جو دوسر

  • جو دو سر منبع خوبی از انرژی، پروتئین و چربی برای انسان و مخصوصاً بچه‌ها است.
  • جو دو سر به خاطر داشتن ماده‌ای خاص، دارای اثراتی ویژه جهت پوست‌های خشک است.
  • از عصاره نوعی جو دو سر در طب سنتی آیورودا جهت ترک اعتیاد تریاک استفاده می‌شده است.
  • یک گزارش علمی نشان می‌دهد که جو دو سر ممکن است میل به سیگار را کاهش دهد. یک تحقیق که بر روی ۲۶ نفر سیگاری انجام شد، نشان داد که پس از مصرف ۴ هفته از عصاره هیدرو الکلی جو دو سر، تعداد سیگار روزانهٔ آن‌ها از ۲۰ سیگار در روز به ۶ عدد کاهش یافت. کاهش سیگار افراد مذکور حداقل تا دو ماه ادامه یافت و این در حالی بود که گروه کنترل که از دارونما استفاده می‌کردند روزانه ۱۷ سیگار می‌کشیدند.
  • چای تهیه شده از جو دو سر دارای اثرات آرام بخش، مسکن و ادرارآور بوده و در تسکین آرتروز و روماتیسم مؤثر است. برای تهیه چای جو دوسر دانه‌های جو دو سر را با آسیاب خرد نموده، یک لیوان آب جوش را به سه گرم از آن اضافه کرده و ۲۰ دقیقه صبر می‌کنیم تا محلول دم بکشد. پس از آن محلول را صاف کرده و بدون قند مصرف می‌کنیم.
  • یک تحقیق نشان داد که مصرف روزانهٔ ۱۰۰ گرم جو دو سر خشک به مدت سه هفته باعث کاهش ۲۳درصد کلسترول تام، ۲۳ درصد کلسترول LDL، ۲۱ درصد تری گلیسیرید، و ۲۰درصد کلسترول HDL شده است.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم

منبع: عصر ایران