آموزش کاشت نارنگی در گلدان,خواص نارنگی برای سلامتی بدن

کاشت درخت نارنگی,خواص نارنگی
کاشت درخت نارنگی,خواص نارنگی

نارنگی گیاه همیشه سبزی است که ۳ الی ۴ متر رشد می کند. در طب سنتی ایرانی طبع این میوه را سرد و تر می‌دانند و برای آن خواصی چون مفرح قلب، رافع خفقان، صفرابُر و فرونشاننده لهیب معده و کبد نام می‌برند.

آموزش کاشت درخت نارنگی

گلدان را در مکانی که نور به اندازه کافی دارد قرار دهید نه در معرض مستقیم آفتاب. بیشتر اوقات به آن آب بدهید اما بیش از حد خیس و تر نکنید. از هسته میوه تازه استفاده کنید و آن را در بهار یا اول تابستان بکارید. اگر نهال درخت بزرگ است آن را به ظرف بزرگتری منتقل کنید. “درخت نارنگی” که با روش کاشت هسته رشد می کند بین ۴ الی ۷ سال، گل و میوه دادن آن زمان می برد. در فصل تابستان میوه می دهد و اوایل پاییز میوه ها کاملا رسیده می شوند.

کاشت درخت نارنگی,خواص نارنگی
کاشت درخت نارنگی,خواص نارنگی
کاشت درخت نارنگی,خواص نارنگی
کاشت درخت نارنگی,خواص نارنگی

خواص درمانی نارنگی

فلاونوئیدی به نام نبیلتیتین در نارنگی وجود دارد که به کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند. نارنگی دارای ویتامین‌ های A، B1، B2، C پروتئین، چربی، قند، حاوی مقدار زیادی فسفر، کلسیم است. نارنگی به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسیم بالا، یکی از میوه‌هایی است که در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مؤثر است. این میوه دارای مقدار زیادی منیزیم است و از این طریق در فعالیت ماهیچه‌ها، دستگاه گوارش و دستگاه عصبی مؤثر است.

نارنگی منبع خوبی از ویتامین های B مانند فولات می باشد که در دوران بارداری برای سلامت زن باردار مفید بوده و خطر تولد نوزاد با وزن پایین را کاهش می دهد.

فولات برای سلامت جنین هم مفید می باشد و از نقایص لوله عصبی و کم خونی در نوزاد جلوگیری می کند.

خواص نارنگی برای سلامتی

  • درمان یبوست

نارنگی دارای مقادیر بالایی فیبر است که حرکات روده را بهبود بخشیده و برای درمان یبوست مفید می باشد.

  • افزایش رشد مو

ویتامین B12 موجود در نارنگی باعث کاهش ریزش مو، تقویت و افزایش رشد مو می شود.

  • روشن کننده پوست صورت

نارنگی دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که پوست صورت را مرطوب کرده و به عنوان روشن کننده طبیعی پوست عمل می کنند.

  • پیشگیری از سرطان

نارنگی حاوی ترکیباتی به نام لیموویید است که برای پیشگیری و درمان لوسمی و سرطان پستان مفید می باشد، همچنین فلاونوئید های موجود در نارنگی باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی و تکثیر تومور می شوند.

  • درمان سرماخوردگی

نارنگی مقادیر بالایی ویتامین C دارد که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و برای درمان سرماخوردگی و آنفلونزا مفید می باشد. همچنین دمنوش نعناع و نارنگی دارای خواص ضد ویروسی قوی بوده و برای درمان آنفلونزا مفید می باشد.

خواص نارنگی برای پوست و مو

  • جوان سازی پوست صورت

ویتامین A و ویتامین C موجود در نارنگی باعث تولید کلاژن شده و به کاهش چین و چروک پوست و جوان سازی پوست صورت کمک می کند. همچنین ویتامین A موجود در نارنگی برای درمان زخم ها و دیگر آسیب های پوستی مانند سرطان پوست مفید می باشد.

  • روشن کننده طبیعی پوست

نارنگی دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان هاست که پوست صورت را مرطوب کرده و به عنوان روشن کننده طبیعی پوست عمل می کنند.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم