میوه های مفید برای زنان باردار,داشتن بچه زیبا با این میوه ها

میوه های مفید در دوران بارداری,میوه برای زیبا شدن نوزاد
میوه های مفید در دوران بارداری,میوه برای زیبا شدن نوزاد

یک مطالعه نشان داده نوزادانی که مادرانشان در دوران بارداری تنقلات غیر مفید دریافت کرده اند، بیشتر تمایل به خوردن رژیم غذایی پرشکر و با چربی بالا دارند. ضمن این که احتمال بروز بسیاری از بیماری های مزمن در سالهای بعدی زندگی در آنها تقویت می شود. انجمن قلب آمریکا توصیه به خوردن 2 تا 4 فنجان میوه و چهار وعده سبزیجات در روز به زنان باردار می کند.

بهترین میوه ها برای زنان باردار

  • انبه و شنبلیله

مصرف یک فنجان از آن ویتامین C روزانه بدن را تامین می کند. انبه همچنین سرشار از ویتامین A است. کمبود این ویتامین در دوران بارداری منجر به بروز عفونت های تنفسی هنگام تولد می شود. ویتامین A سبب مو خرمایی شدن فرزند میشود. اگر میخواهید فرزندتان خرمن گیسو باشد در بارداری شنبلیله بخصوص خام مصرف شود.

  • پرتقال

پرتقال به جلوگیری از کم آبی بدن در دوران بارداری کمک می کند و سرشار از فولات است. فولات از گروه ویتامین B به جلوگیری از نقایص مغز در نوزاد می پردازد. پرتقال منبع بزرگ ویتامین C نیز محسوب می شود، آنتی اکسیدانی که از آسیب های سلولی جلوگیری می کند و برای جذب آهن در بدن مفید است.خوردن میوه ها و سبزی هایی که ویتامین C دارند رنگ نوزاد را زیبا میکنند.

میوه های مفید در دوران بارداری,میوه برای زیبا شدن نوزاد
میوه های مفید در دوران بارداری,میوه برای زیبا شدن نوزاد
  • گلابی

خوردن گلابی توسط پدر سبب زیبایی فرزند میشود. به زنان باردار گلابی بدهید که فرزندان نیکو و زیبا و اخلاقشان را خوب میکند . گلابی مایه قوت قلب ،پاکی معده ، صفای دل ، دلیری و زیبایی بچه میشود. گلابی دارای ویتامین ب1 ، ب2 ، ب6 ، ث ، منیزیوم و فسفر است.

  • کاسنی

برای افزایش فرزند مفید است . آب کمر را افزایش داده و فرزند را نیکو و ذکور(پسر)بودن را زیاد میکند

  • خربزه

خربزه باعث خوشرو و خوش خلق شدن جنین می شود.

  • کندور

باعث زیادی عقل بچه ، باهوش ، پاکدل ، دانا و شجاع شدن پسر و خوشخو و نیکو شدن دختر میشود.

  • شلغم

به علت خواص زیاد به زنان باردار و شیرده توصیه میشود و خوردن شربت آن در بارداری باعث رشد کودک ، آسانی دندان درآوردن ، استحکام استخوان ، زود به راه افتادن ، زود حرف زدن و مقاومت در برابر بیماریها میشود. وسط یک شلغم را گود کرده و از شکر پر کنید و بگذارید آب بیاندازد این شربت مرهم سینه است.

  • روغن زیتون

برای اینکه نوزاد پوست خوب و روشن داشته باشد از روغن زیتون ، روغن ماهی ، کره و روغن های نباتی ، خیار ، کاهو ، هویج ، شیرخشت (شیر خاشاک) ، ترنجبین ، گزانگبین ، زرشک، بیدخشت ، شکرتیغال و عناب و نعناع مخصوصا دم کرده آن استفاده کنید.

  • ویتامین D

اگر فرزندی با موی مشکی و پوست نرم میخواهید باید از حرارت آفتاب و اغذیه ای که ویتامین د ، گوگرد و منگنز دارند استفاده کنید مثل پیاز ، سفیده تخم مرغ ، کلم ، خیار و ترب وقتی آفتاب به بدن برسد ولی عوامل ویتامین د نباشد موی نوزاد سرخ میشود اگر ویتامین د به جنین نرسد بور خواهد شد . مثلا استحمام زیاد مادر ، عدم استفاده از نور خورشید ، نطفه مرد الکلی یا پیر موثر است.

  • آب دریا

اگر خانم ها روزی یک قاشق مربا خوری آب دریا بنوشند موی فرزندشان طلایی میشود

  • بابونه

خوردن بابونه و گل آن و دم کرده بومادران خصوصا گل آن در بور شدن موی نوزاد موثر است.

  • تخم مرغ دو زرده

اگر مادر از تخم مرغ دوزرده استفاده کند چشم نوزاد را آبی میکند

  • موز

موز یکی از منابع خوب پتاسیم است و سرشار از ویتامین ب 6، ویتامین ث و فیبر. در حدود نیمی از زنان طی بارداری یبوست را تجربه می کنند و آنهم به دلیل فشار رحم بر روده، نگرانی، اضطراب، یک رژیم غذایی کم فیبر، مصرف مکمل آهن. اضافه کردن موز به رژیم غذایی به دلیل این که سرشار از فیبر است، برای از بین بردن یبوست مفید است ضمن این که ویتامین B6 موجود در آن به رفع تهوع و استفراغ کمک می کند.

  • آووکادو

فولات موجود در این میوه بیشتر از سایر میوه ها است. ضمن این که منبع بزرگی از ویتامین ث، ویتامین ب، ویتامین کا، فیبر، کولین، منیزیوم و پتاسیم نیز محسوب می شود. آووکادو همچنین سرشار از آهن است و به رفع تهوع هنگام بارداری نیز کمک می کند و منجر به تسکین گرفتگی عضلات پا که در بارداری شایع است، نیز می شود. ضمنا کولین موجود در این میوه برای رشد مغز و اعصاب کودک شما مفید است و از نقایص لوله عصبی و اختلال حافظه در سالهای بعد زندگی کودک جلوگیری می کند.

  • لیمو

نوشیدن لیموناد و یا خوردن لیمو باعث برطرف شدن حالت تهوع در دوران بارداری می شود. لیمو همچنین سرشار از ویتامین ث است که به تحریک دستگاه گوارش برای از بین بردن یبوست کمک می کند. البته از آنجا که مصرف لیمو سبب از بین رفتن مینای دندان می شود، توصیه به شستشوی دهان بعد از خوردن آن است.

  • توت

انواع توت ها سرشار از کربوهیدرات، ویتامین ث، فیبر، فولات و همچنین مواد مغذی گیاهی مانند فلاونوئیدها و آنتوسیانین است. اگر شما مبتلا به دیابت حاملگی هستید، مصرف این میوه که سرشار از کربوهیدرات های مفید است، توصیه می شود.

  • سیب

سرشار از فیبر و منبع خوب ویتامین A، ویتامین C و پتاسیم است. خوردن این میوه در دوران بارداری ممکن است کودک را در سال های بعدی زندگی از ابتلا به آسم و آلرژی محافظت کند.

مطلب مرتبط: کدام خوراکی ها و میوه ها در دوران بارداری مضر است ؟

مطلب مرتبط: خوردن بستنی در زمان بارداری | عوارض مصرف بستنی روی جنین

مطلب مرتبط: درد شکم و زیر شکم در دوران بارداری – حاملگی خارج رحمی

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم

منبع: salamatnews.com