روابط زناشویی با این جملات سرد می شود,مقایسه کردن ممنوع

ناگفته های زندگی مشترک,جملات ممنوعه در روابط زناشویی
ناگفته های زندگی مشترک,جملات ممنوعه در روابط زناشویی

6 جمله ای که گفتنش در زندگی مشترک ممنوع است

  • حوصله ام سر رفته

گاهی اوقات ایجاد تغییر و وقفه در برنامه عادی روزانه خیلی خوب است. از خودتان بپرسید آیا از برنامه عادی تان در رابطه راضی هستید؟ فکر می کنید همسرتان راضی است؟ خیلی مهم است که هر از گاهی برنامه ها و فعالیت های متفاوتی در رابطه تان داشته باشید تا عشق تان قوی تر و ارتباط احساسی بین تان عمیق تر شود.

  •  تو چرا هیچ وقت عوض نمیشی

تغییر سخت است اما اگر همسر شما مدام شکایت می کند که شما قادر به عوض شدن نیستید، با او درباره این که چرا کارهایی را که مورد پسند او نیست، آن طور انجام می دهید، صحبت کنید. حرف زدن درباره این موضوعات و استدلال منطقی شما باعث خواهد شد که درک تان کند.

  • تو درست مثل پدرت هستی

این جمله از دو جهت آزار دهنده است؛ اول اینکه اصلا کار درستی نیست، که شخص در مورد والدین همسرش بد صحبت کند. دوم اینکه در همه آقایان ترسی وجود دارد که آنها صفات منفی پدرشان را به ارث برده باشند و نتوانند هرگز از آن رهایی یابند. شاید پدرشوهر شما از آن مردهایی باشد که فکر می کند در خانه همه باید به او خدمت کنند و هرگز در کارهای خانه کمک نمی کند، در این صورت به جای اینکه بگویید: “تو درست مثل پدرت هستی” خیلی صمیمانه آنچه را که از او می خواهید به زبان بیاورید، مثلاً بگویید: عزیزم لطفاً استکان های چای را جمع کن.

  •  تو چرا مثل فلانی نیستی؟

مقایسه کردن، روابط را ویران می کند. اگر شوهر شما مدام شما را با مادر، دوستان، خواهرها یا زنان دیگر مقایسه می کند، یعنی به آن چه هستید ارزش نمی گذارد. به این وضعیت خوب فکر کنید و تصمیمی بگیرید که برای سلامتی و خوشبختی تان بهتر باشد.

  • کشاندن خانواده ها به زندگی مشترک

اگر همسرتان نامرتب است یا مناسبت های مهم زندگی تان را فراموش میکند این مورد را با خود او حل کنید و از کشاندن پای پدر و برادر و بقیه افراد خانواده ها به جریان پرهیز کنید.

  •  هر چی تو بگی درسته

این عبارات نشان دهنده نداشتن علاقه به کارهای شماست. دلیلش این نیست که شما بر رابطه مسلط هستید و او تابع نظرات شماست. دقیقاً برعکس! این رفتار ادامه دار نشان دهنده نبود علاقه و هیجان در ازدواج شماست.

منبع : mardoman.net