تهیه کویی تره گیلانی,کویی تره غذای پرخاصیت با کدوحلوایی

روش تهیه کویی تره غذای گیلانی,کویی تره,کدو حلوایی
روش تهیه کویی تره غذای گیلانی,کویی تره,کدو حلوایی

زمان آماده سازی: 15 دقیقه

زمان پخت : حدود 1 ساعت

مناسب برای تعداد 4 نفر

مواد لازم برای تهیه کویی تره گیلانی

  • کدو حلوایی (کدو تنبل) نصف عدد
  • گردو 150 گرم
  • سیر سه حبه
  • رب انار , رب گوجه‌فرنگی و شکر از هر کدام دو قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل، زردچوبه، گلپر و ادویه و آب به میزان لازم

طرز تهیه کویی تره گیلانی

ابتدا سیر را با گوشت کوب کاملا له کنید ، سپس در روغن سرخ کنید. بعد کدو را که از قبل پخته اید ، پوست گرفته و به صورت پوره دربیاورید و در همان تابه ای که سیر را سرخ کرده اید بریزید و با سیر قاطی کرده و سرخ کنید. گردوی ساییده‌ شده، رب انار، رب گوجه‌ فرنگی، آب، نمک، فلفل، زردچوبه و شکر را در قابلمه بریزید و به مدت دو ساعت با حرارت ملایم بجوشانید. کدو، سیر، گلپر و ادویه را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا یک مخلوط غلیظی به دست آید.

خواص کدو حلوایی

تخم‌های کدو تنبل برای درمان پُریاختگی پروستات خوش‌خیم در مرحله ۱ و ۲ مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مرحله ۱ تکرر ادرار ایجاد می‌شود تا جایی که فرد در طول شب، چندین بار از خواب بیدار شده و به دستشویی می‌رود. در مرحله ۲، عملکرد مثانه بسیار ضعیف می‌شود و ادرار به طور کامل دفع نمی‌شود. تخم‌های کدو تنبل برای بهبودی بیماری مثانه تحریک‌پذیر بسیار مناسب است.

کدو تنبل غنی از ویتامین A, C و E می‌باشد. منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئید پلی‌فنولیک مثل بتاکاروتن و آلفا کاروتن، کرپتوگزانتین، لوتئین، زئاگزانتین است. (کاروتن در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود). سرشار از ویتامین‌های B کمپلکس، مثل فولیت‌ها، نیاسین، ویتامین‌های B6، تیامین و اسیدپانتوتنیک است. حاوی املاح معدنی مثل مس، کلسیم، پتاسیم و فسفر می‌باشد. دانه‌های کدو تنبل، بهترین منبع تأمین فیبر و اسیدهای چرب اشباع‌نشده و مفید برای قلب هستند.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم

منبع: برترینها