درمان بی حالی و کسالت | دلایل خستگی و بی حالی روزانه

دلایل خستگی ، کسالت و درمان کسلی,رفع کسالت با خوراکی
دلایل خستگی ، کسالت و درمان کسلی,رفع کسالت با خوراکی

معمولا وقتی صبح از خواب بیدار می شویم ، این احساس رو داریم که انگار اصلا شب را نخوابیده ایم و یا اینکه کسی ما را مفصل کتک زده و همه بدنمان درد دارد، این حالت ها بخار کسالت و بی حالی صبحگاهی می باشد و در اغلب موارد هم بخاطر برخی از بیماری ها می باشد که در ادامه مطلب همه این موارد را کاملا توضیح داده ایم که امیدوارم از این مطالب نهایت استفاده را ببرید.

رفع کسالت صبحگاهی با بلغور جو

یک خوراکی مناسب برای مبارزه با خستگی بلغور جو دوسر است. این ماده غذایی حاوی کربوهیدرات های پیچیده و با کیفیت است که در بدن به عنوان گلیکوژن ذخیره شده و به عنوان سوخت برای مغز و ماهیچه ها در طول روز استفاده می شود.به علاوه، بلغور جو شامل مواد مغذی مهم مانند پروتئین، منیزیم، فسفر و ویتامین ب 1 است که به تقویت سطوح انرژی کمک می کند.

رفع کسالت صبحگاهی با سرکه سیب

مخلوط سرکه سیب همراه با آب و عسل نه تنها یک درمان سنتی محسوب می شود و برای حفظ سلامت عمومی بدن مفید است، بلکه اسیدآمینه ها و پتاسیم موجود در این سرکه منجر به رفع خواب آلودگی و خستگی هنگام صبح می گردد.

رفع کسالت صبحگاهی با دانه چیا

حاوی اسیدهای چرب امگا 3 برای تقویت مغز است که می تواند به افزایش هوشیاری هنگام صبح و رفع خستگی شبانه کمک کند. البته مزایای تخم چیا به همین جا محدود نمی شود و مصرف آن منجر به هیدراته ماندن و جذب و هضم سریع تر مواد غذایی و تبدیل غذا به انرژی می گردد.

درمان بی حالی و کسالت با آب

مصرف آب ساده ترین راه برای کمک به بیدار شدن بهتر هنگام صبح است. حتی کم آبی خفیف در بدن می تواند احساس ناهوشیاری را بیشتر کند. در واقع بسیاری از ما هنگام بیدار شدن از صبح دچار درجاتی از کم آبی بدن هستیم. اگر می‌خواهید از آبی که می ‌نوشید، بیشتر بهره ببرید، کمی لیمو به آب اضافه کنید. این کار به دستگاه گوارش کمک می ‌کند و برخورداری از دستگاه گوارشی قوی، مهم ‌ترین نکته در بالا نگه داشتن سطح انرژی محسوب می‌ شود.

مصرف نعناع برای درمان حس کسالت صبحگاهی

سبزی ‌های دارای برگ ‌های سبز تیره از جمله مواد غذایی انرژی ‌بخش محسوب می ‌شوند و در دسترس قرار دارند. این سبزی ‌ها سرشار از ویتامین ‌ها، مواد معدنی و آنتی ‌اکسیدان‌ ها هستند. اگر زمانی برای تهیه یک ظرف بزرگ سالاد ندارید، چند سبزی را با مخلوط ‌کن هم بزنید یا آب بگیرید و آن را بنوشید.

تخم مرغ درمان بی حالی و کسالت

شما می ‌توانید انرژی مورد نیاز برای بدن و مغز را از طریق یک صبحانه کامل به دست آورید؛ صبحانه ‌ای که در آن پروتئین و چربی وجود داشته باشد؛ زیرا پروتئین و چربی برای تامین انرژی بدن ضروری هستند. تخم مرغ در این میان گزینه مناسبی است و اگر می ‌خواهید مدت طولانی ‌تری انرژی داشته باشید، کمی هم کربوهیدرات به صبحانه خود اضافه کنید و از مصرف مواد غذایی شیرین و فرآوری شده در وعده صبحانه بپرهیزید.

علت کسالت صبحگاهی

1-مهم ترین دلیل کسالت صبح همان افزایش بلغم ( رطوبت ) در بدن است، این افراد نه تنها در صبح احساس خستگی میکنند بلکه حالتی مثل کوفتگی و کوبیدگی اعضاء و ماهیچه های بدن نیز دارند. آدمهای بلغمی در صبح و آخر شب خیلی کسل هستند با اینکه اصولا زود برای خوابیدن به رختخواب میروند ولی از آن طرف صبح هم دیر بیدار میشوند . گاهی در طول شب آب دهنشان روی بالش میریزد.

در موارد شدیدتر دست و پادرد و معده درد هم به آنها عارض میشود. اصطلاحا می گویند کمی که از صبح میگذرد یخ این افراد باز میشود. این جور آدمها در مناطق مرطوب مثل شمال ایران خیلی مشکلشان بدتر میشود.

2-دلیل دیگر کسالت صبحگاهی میتواند اختلال هورمونی خصوصا اختلال غده تیروئید در بدن باشد که در این صورت حتما باید اسکن انجام شود . چند تا از علائم کم کاری یا پر کاری تیرویید از این قرار است:

  • پریدن لقمه یا حتی آب و یا آب دهان در گلو به شکل مکرر
  • لرزش بدن خصوصا دست در زمان عصبانیت
  • عصبانیت دائم و از کوره در رفتن بی دلیل
  • لاغری یا چاقی ناگهانی بدون تغییر رژیم غذایی
  • گودی و کبودی غیر عادی دور چشم
  • بیرون زدگی چشم
  • برجستگی گردن در ناحیه قرار گرفتن غده تیروئید
  • بی قراری و اضطراب

3-دلیل دیگر کسل بودن در صبح شوک عصبی یا یک ناراحتی عمیق است و این عکس العمل بدن در واقع شروع یک افسردگی است.

بیماریهای شایع در بلغمی ها

  • عطسه های زیاد
  • آسم
  • سینوزیت مزمن
  • شب ادراری
  • ام اس
  • پارکینسون
  • فراموشی و آلزایمر

این افراد هم مانند سودایی ها ، بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. رسوب بلغم در مغز، باعث بیماری ام اس میشه، بیماران مبتلا به ام اس میلیونی هزینه می کنن، اما هیچ نتیجه ای برای درمانشان نمیگیرن در حالی که طب سنتی با رژیم ضد بلغم درمانشان میکند.

منابع:

tebbehirani.blogfa.com

seemorgh.com