کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی | کتلت گوشت

کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی,نحوه پخت کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی
کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی,نحوه پخت کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

کتلت یکی از قدیمی ترین غذا های ایرانی است و البته ما کتلت های فراوانی داریم که با تغییر مواد اولیه اون ، میتونیم خوشمزه ترین کتلت ها رو در خانه درست کنیم. در مطلب امروز براتون آموزش پخت “کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی” رو گذاشتیم که مطمئنم از پختن و طعم اون بسیار لذت خواهید برد.

مواد اولیه کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

گوشت چرخ کرده 300 گرم

سیب زمینی 300 گرم

تخم مرغ 1 عدد تقریبا بزرگ

آرد نخودچی سه قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی 5 عدد

جعفری خرد شده 6 قاشق مربا خوری

روغن سرخ کردنی به اندزه لازم

پیاز رنده شده 2 عدد بزرگ

سیر رنده شده 4 حبه

فلفل سیاه ، نمک و زردچوبه به میزان لازم

*پودر زیره سبز یک قاشق غذاخوری

(*البته اگر زیره دوست نداشتید می تونید ازش استفاده نکنید)

طرز تهیه کتلت گوشت چرخ کرده و سیب زمینی

ابتدا سیب زمینی ها ، پیاز و سیر را رنده می کنیم ، سپس گوشت چرخ کرده ، تخم مرغ و ادویه را به مواد رنده شده اضافه می کنیم.  و حدود 5 الی 10 دقیقه مواد را خوب ورز می دهیم تا همه مواد با هم قاطی شوند. سپس جعفری و پودر زیره را هم به این مواد اضافه می کنیم، در مرحله آخر آرد نخود چی را به مواد اضافه می کنیم و مواد را دوباره ورز می دهیم.

تابه را روی حرارت می گذاریم و داخل آن روغن میریزیم وقتی که روغن کاملا داغ شد حرارت را کم می کنیم و از مواد به اندازه دو قاشق غذاخوری کف دست ریخته و به شکل دلخواه درآورده و در روغن سرخ می کنیم یک طرف کتلت ها که طلایی شد بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها هم سرخ شوند.

من کمی هم رب داخل ماهیتابه ریختم تا کتلت ها کمی مزه ترش به خودشان بگیرند و البته که با رب ، رنگ قرمز زیبایی هم به کتلت ها داده میشه. در آخر هم گوجه فرنگی را حلقه حلقه کرده و در روغن سرخ می کنیم و همراه کتلت سرو می کنیم. البته اگر سیب زمینی سرخ کرده و خیارشور هم کنار کتلت هاتون داشته باشین که دیگه واقعا فوق العاده میشه.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه باعلم