طرز تهیه سینی مرغ با ژامبون و پنیر | انواع غذای مجلسی با مرغ

طرز تهیه سینی مرغ با ژامبون,سینی مرغ با ژامبون و پنیر پیتزا
طرز تهیه سینی مرغ با ژامبون,سینی مرغ با ژامبون و پنیر پیتزا

این غذا مناسب سرو برای 4 نفر می باشد.

مواد لازم برای تهیه سینی مرغ

ژامبون گوشت ورقه ای   6 عدد

سینه مرغ   4 عدد

پنیر پیتزا رنده شده   2 لیوان

فلفل سیاه    1 قاشق چای خوری

سس خردل   1/2 پیمانه

عسل    1/2 پیمانه

سس مایونز  1/2 پیمانه

پیاز داغ   1 قاشق غذا خوری

روغن نباتی   1 قاشق غذا خوری

قارچ ورق شده  1 لیوان

جعفری خرد شده   2 قاشق غذا خوری

نمک و فلفل    2 قاشق چای خوری

**سینه مرغ ها بدون استخوان و بدون پوست باشند و به ضخامت 1 الی 1.5 سانت کوبیده شود

طرز تهیه سینی مرغ

ابتدا سینه مرغ را با نمک و فلفل آغشته کنید، سپس آن را بپوشانید و برای 30 دقیقه در یخچال قرار بدید. فر را از قبل روی دمای 175 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) گرم کنید. ژامبون ها را در یک ماهیتابه بزرگ کمی سرخ کنید. در یک کاسه متوسط سس خردل، عسل، مایونز و قطعات پیاز خرد شده را مخلوط کنید. نیمی از سس را کم کنید سپس آن را بپوشانید و در یخچال بزارید تا بعدا استفاده شود.

روغن را با حرارت بیش از متوسط در یک ماهیتابه داغ کنید ، سپس سینه مرغ را در آن قرار بدهید و هر تکه را  4الی 5 دقیقه در روغن سرخ کنید یا تا زمانی که برشته شوند. سینه ها را از ماهیتابه بردارید و در یک ظرف پیرکس متوسط قرار بدید. بعد از آن سس خردل و عسل را روی هر یک از سینه ها بریزید و بعد از آن در لایه های قارچ و ژامبون بزنید، و در بالای آن پنیر خرد شده را بپاشید.

سپس مواد را در فر از قبل گرم شده به مدت 15 دقیقه بپزید یا تا زمانی که پنیر آب شود یا آب مرغ تمام شود. سپس جعفری را به عنوان چاشنی بزنید و غذا را با سس خردل عسل سرو کنید.

خاصیت و فواید مرغ

مرغ منبع مناسب پروتئین است و ۱۲۰ گرم آن حدود ۷۰ درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می‌ سازد. مرغ منبع بسیار مناسبی از ویتامین B3 (نیاسین) است که یک ویتامین ضد سرطان می‌ باشد. DNA به ویتامین B3 نیاز دارد و کمبود نیاسین به اندازهٔ کمبود سایر ویتامین‌ های گروه B در ارتباط مستقیم با بیماری‌ های ژنتیکی می‌ باشد. مرغ به انواع روش کبابی، سوخاری، سرخ کردن، بخارپز و خورشتی تهیه می‌ شود.

منبع : beryooni.com