“درمان بیماری قارچ پوستی” | راههای درمان خانگی عفونت پوستی

درمان بیماری قارچ پوستی,بیماری قارچی پوست و پیشگیری و درمان آن
درمان بیماری قارچ پوستی,بیماری قارچی پوست و پیشگیری و درمان آن
  • استفاده از سیر برای درمان خانگی قارچ پوستی

سیر اغلب برای درمان عفونت استفاده می‌شود. برای این منظور می‌ توان سیر را به همراه روغن نارگیل یا زیتون به شکل خمیر درآورده و آن را روی پوست قرار داد.

  • درمان خانگی قارچ پوستی با استفاده از آب و صابون

برای جلوگیری از گسترش عفونت پوستی به دیگر بخش‌ های بدن باید در حد امکان پوست را تمیز نگه داشت و به همین دلیل باید محل عفونت را یک یا دو بار در روز با آب گرم و صابون شست و شو داد. همچنین لازم است محل خیس شده را به سرعت خشک کرد چون که قارچ‌ ها در محیط‌ های مرطوب به سرعت رشد می‌کنند.

  • سرکه سیب راهکاری برای مقابله با قارچ پوستی

سرکه سیب خاصیت ضد قارچی دارد. برای بهره بردن از این خاصیت باید یک تکه از پنبه را با سرکه سیب آغشته کرد ه و آن را روی قسمتی که مبتلا به عفونت شده ، قرار دهید و سه بار در روز این کار را تکرار کنید.

  • درمان خانگی قارچ پوستی با آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی شش فاکتور ضد عفونی کننده است که خاصیت ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد باکتری دارند. برای بهره بردن از خاصیت آلوئه ورا باید ژل موجود در آن را سه یا چهار بار در روز روی محل عفونت قارچی قرار داد.

  • خاصیت روغن نارگیل برای درمان خانگی قارچ پوستی

وجود برخی اسید های چرب در روغن نارگیل از طریق آسیب رساندن به غشای سلولی، سلول‌ های قارچی را از بین می‌ برد. برخی مطالعات نشان می‌دهد روغن نارگیل درمانی موثر برای افراد مبتلا به عفونت‌ های خفیف پوستی است.

همچنین پیشنهاد میشود بخوانید : آشنایی با شایع ترین و رایج ترین لک های پوستی

  • درمان خانگی قارچ پوستی با عصاره دانه گریپ فروت

عصاره هسته دارابی یا عصاره هسته گریپ فروت(GSE)، که با عنوان عصاره هسته مرکبات نیز شناخته می‌شود، مایعی تهیه شده از دانه ها، تفاله و غشای سفید میوهٔ گریپ فروت است. برخی از پزشکان طب جایگزین اظهار داشته‌ اند که این عصاره دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچ می‌ باشد. نتایج برخی شواهد حاکی از آن است که عصاره دانه گریپ فروت عفونت‌ های قارچی را درمان می‌ کند. برخی معتقدند برای “درمان عفونت قارچی” می‌ توان یک قطره عصاره دانه گریپ فروت را با یک قاشق آب مخلوط کرد و دوبار در روز روی پوست قرار داد.

  • درمان خانگی قارچ پوستی با زردچوبه

زرد چوبه ادویه‌ ای شناخته شده با خاصیت ضد التهابی است. مصرف زرد چوبه به عنوان دم نوش یا افزودن به مواد غذایی موجب بهره بردن از خواص آن می‌ شود. همچنین برای استفاده موضعی می‌ توان آن را با آب یا روغن نارگیل مخلوط کرده و خمیر بدست آمده را روی محل مورد نظر قرار داد.

  • درمان خانگی قارچ پوستی با پودر شیرین بیان

پودر شیرین بیان را می‌ توان به شکل خمیر درآورده و از ویژگی‌ های ضد ویروسی و ضد میکروبی آن بهره برد. همچنین این ترکیب به عنوان درمان خانگی برای عفونت قارچی استفاده می‌شود.

  • استفاده از روغن درخت چای برای درمان بیماری قارچ پوستی

روغن درخت چای Tea Tree Oil (TTO)، با نام علمی Melaleuca alternifolia از خانواده Myrtaceae بومی استرالیا می‌باشد.TTO، از حدود ۱۰۰ سال پیش در استرالیا به عنوان یک ماده ضد التهاب و ضد عفونی کننده کاربرد فراوان داشته ولی درسالهای اخیر مورد توجه جهانی قرار گرفته است. این روغن حاوی ترکیبات متعدد از جمله ترپن هیدروکربن‌ها، منوترپن‌ها، سزکوئی ترپن‌ها و الکل می‌باشد.

روغن درخت چای (TTO) به عنوان یک جزء مؤثر در بسیاری از فرمولاسیون‌های مورد استفاده در درمان عفونت‌های پوستی نیز وجود دارد و بطور گسترده‌ای در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی به عنوان داروئی مؤثر به فروش می‌رسد.

گردآوری از مجله اینترنتی همراه با علم

منبع: isna.ir