ساده ترین راهها برای فراموش کردن همسر یا عشق قبلی | همسر سابق

ساده ترین راهها برای فراموش کردن همسر ، راه حل هایی برای فراموشی شکست عشقی
ساده ترین راهها برای فراموش کردن همسر ، راه حل هایی برای فراموشی شکست عشقی

وقتی در یک رابطه عشقی و عاطفی احساس شکست میکنید ، در موقعیتی قرار می‌ گیرید که احساس می‌ کنید هر طور شده باید فکر و خاطره‌ تان را از یاد او پاک کنید. اما اینکه بگویید دیگر به او فکر نخواهم کرد چاره مشکل شما نیست. چون این فکرها نمی‌ توانند متوقف شوند. در واقع شما هرگز نمی‌ توانید به طور کامل از این فکر و خواسته رها شوید. ممکن است بتوانید آن را کنترل کنید اما قطعاً نمی‌ توانید کاملاً فراموشش کنید.

برای فراموش کردن و شروع زندگی بدون او باید انرژی، وقت و حوصله زیادی داشته باشید. شما دائماً وسوسه می‌ شوید که به عشق از دست رفته‌ تان فکر کنید و خودتان را غرق رؤیای او کنید و این تلاش‌ های شما را برای فراموشی با شکست مواجه می‌ کند.  یکی از بهترین راههایی که دیگر به رابطه خود با کسی که میخواهید فراموش کنید، فکر نکنید رفتن پیش دوستان و آشنایان می باشد یا سفر کردن به جاهایی که فکر شما را آزاد تر میکند.

در ادامه روشهایی برایتان آورده ایم که میتوانید با این راهها کمی خود را تسکین دهید.

  • خوب بخوابید

قطعاً برای یک خواب خوب شما باید راهکارهای آن را بلد باشید. بجز این راهکارها سعی کنید طی روز آنقدر خسته شوید که شب وقت کافی برای فکر کردن نداشته باشید و زمان گذاشتن سر بروی بالش به خواب بروید.

  • بیشتر ورزش و فعالیت بدنی داشته باشید

برای اینکه کمتر فکر کنید فعالیت‌ های جمعی انجام بدهید. ورزش ایروبیک چون شما را در یک فعالیت جمعی قرار می‌دهد. بهترین فعالیت بدنی محسوب میشود ، لازم است که هر روز یا حداقل ۵ روز در هفته ورزش ایروبیک انجام دهید .

  • آرامش دادن به ذهن

هر کسی یک راه برای آرام کردن ذهن‌ اش می‌شناسد . وقتی فکرها به شما هجوم می‌آورند به جای فرو رفتن در این افکار که همواره با ترس و اضطراب فراوانی هستند ذهنتان را با فعالیتی آرام‌ بخش به سمت دیگری هدایت کنید.

ساده ترین راهها برای فراموش کردن همسر چطور شکست عشقی خود را فراموش کنیم
ساده ترین راهها برای فراموش کردن همسر چطور شکست عشقی خود را فراموش کنیم
  • کم کردن استرس

استرس و اضطراب را درمان کنید و از تکنیک‌ های کاهش اضطراب استفاده کنید.

  • افکارتان را بنویسید

نوشتن یک فعالیت شفابخش است. هیچ چیز به اندازه نوشتن به شما کمک نمی‌کند که ذهنتان را بشکافید. با نوشتن افکاری که نمی‌ توانید به کسی بگویید حال خودتان را بهتر کنید. بهتراست یادداشت‌ هایتان را نگه ندارید.

  • مشاوره با روانپزشک

اگر افسرده هستید و نمی‌توانید زندگی روزمره‌ تان را به شکل طبیعی دنبال کنید حتماً به فکر درمان خود از طریق مشاوره با یک روانپزشک باشید.

  • محدود کردن زمان برای فکر کردن به او

به خودتان اجازه بدهید فقط زمان محدودی از روز را به او فکر کنید. ۲۰ دقیقه در روز برای این کار کافی است. در هر زمان دیگری به‌ خودتان بگویید که : حالا وقت‌ اش نرسیده و نمی‌توانم الان به تو فکر کنم.

  • پیدا کردن عشق جدید

اگر همسر شما بر اثر یک حادثه جدی مثل مرگ از دست رفته است و نمی‌ توانید افکارتان را در مورد این فرد هدایت کنید و در شرایطی که فکر کردن به او باعث مشکلاتی در خواب، تغذیه، سلامت جسمی، تمرکز و روابط‌‌‌‌ تان با دیگران شده است باید به فکر چاره دیگری برای خودتان باشید. فکر کردن به دیگری نباید ارتباط شما را با دیگران دچار مشکل کند. برای این کار بهتر است به جایگزین کردن عشق دیگری بجای این شخص باشید . البته این کار خیلی سختیه ، شما میتونید بعد از مشاوره با روانپزشک برای انجام این کار تصمیم عاقلانه تری بگیرید.

 

منبع: سلامت نیوز