درمان دیابت با عرق آلوئه ورا | دیابت بارداری | عرق برگ زیتون برای درمان دیابت

درمان دیابت ، داروی گیاهی دیابت ، درمان قند خون در طب سنتی
درمان دیابت ، داروی گیاهی دیابت ، درمان قند خون در طب سنتی

آشنایی با دیابت و پرهیز غذایی دیابتی ها

طبق گزارش انجمن پزشکی آمریکا، فناوری اندازه‌ گیری چربی در بدن نشان می‌ دهد که آسیایی‌ ها با شاخص توده بدنی (BMI) مساوی در مقایسه با اروپایی‌ ها، چربی انباشته بیشتری در شکم خود دارند و این مسئله، احتمال ابتلا به دیابت را در آن‌ها افزایش می‌دهد. افرادی که بعد از سن ۴۰ سالگی دچار دیابت می‌ گردند با رعایت یک رژیم غذایی مشتمل بر مصرف سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و ماهی و محدود کردن شدید فراورده‌های شیرینی‌ پزی ، شکر و محدود کردن دریافت کربوهیدرات می‌توانند حال خود را بهبود بخشند. بسیاری از کسانی که دچار دیابت شده‌اند انسولین مصرف می‌کنند .

اولین دستور برای برطرف کردن این حالت استفاده از غلات و دانه‌ های کامل به جای فراورده‌ های شیرینی و نان‌ پزی (آرد سفید) است. این امر با کمک به احساس سیری و خوردن کمتر ، باعث محدود کردن دریافت مهم‌ ترین منبع دریافت چربی‌ ها خواهد گردید. از نظر طب سنتی ، برای کنترل دیابت می‌توان از عرقیات گیاهی همچون :۱- شنبلیله ۲- آلوئه ورا ۳- ماستیک ۴- مارتیغال ۵- دارچین ۶- فلفل قرمز ۷- برگ گردو ۸- گزنه استفاده کرد ، هم چنین خوردن موادی مانند نان سبوس دار ، سیب ، انار و گردو در درمان دیابت نقش دارند.

برپایه پژوهش‌هایی که در اروپا انجام گرفته‌است نشان داده شده که دریافت مقادیر بسیار زیاد پروتئین به کلیه‌های یک فرد دیابتی آسیب وارد می‌کند بنابراین دیابتی‌ها باید از مقادیر کمتر گوشت وماکیان و تخم مرغ استفاده نمایند. همچنین تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که کربوهیدرات‌ های تصفیه شده میزان نیاز به انسولین را افزایش و چربی‌های غیر اشباع تک‌ پیوندی و چند پیوندی موجود در سبزیجات و چربی‌های امگا-۳ موجود در روغن ماهی و همچنین استفاده از آرد کامل و دانه‌های کامل به جای آرد تصفیه شده نیاز به انسولین را کاهش می‌دهد.

سطح بالای قند خون بعد از صرف غذا موجب می‌ شود که قند ها به یاخته‌ ها چسبیده و تبدیل به ماده‌ای سمی (برای یاخته‌ ها) بنام سوربیتول شوند که این ماده به اعصاب و کلیه و رگ‌ها و قلب آسیب خواهد رساند.

در ادامه مطلب ، دو عرق گیاهی را برایتان معرفی میکنیم که در درمان دیابت بسیار مفید هستند.

عرق آلوئه ورا برای درمان دیابت

آلوئه ورا می تواند برای کاهش قند خون و نیز چربی در بیماران دیابتی و قلبی مورد استفاده قرار گیرد. عرق آلوئه ورا قند و کلسترول خون را کنترل می کند ، مصرف منظم عرق آلوئه ورا باعث ایجاد ثبات در میزان گلوکز در جریان خون میشود.

مطالعات اخیر انجام شده نشان داده است که تجویز 500 میلی گرم آلوئه ورا خوراکی دو بار در روز قند خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

خواص دارویی آلوئه ورا

آلوئه ورا تقویت‌ کننده بدن است. یبوست را برطرف کرده و روده‌ها را تمیز می‌کند. برای معالجه آسم مفید است. سوء هاضمه را برطرف می‌کند. در معالجه صرع مفید است. اثر ضد کرم دارد. خون را تصفیه می‌کند. برای برطرف کردن خارش ناشی از گزیدگی حشرات شیرآبه آن را روی پوست بمالید.

اگزما را درمان می‌کند. برای معالجه دیسانتری ( اسهال خونی ) مفید است. گرفتگی کبدی را درمان می‌کند.برای رفع ریزش مو، شیرآبه آن را به سر مالیده و موها را با آن ماساژ دهید. برای التیام زخم‌ ها شیرآبه آن را روی زخم بمالید. صبر زرد بهترین کرم مرطوب‌ کننده است، برگ‌ ها را بشکنید و ژله آن را به پوست بمالید.

مبتلایان به بیماری قند می‌توانند با مصرف این گیاه قندخون خود را کنترل کنند. برای شستن چشم و زخم‌ ها شیرآبه صبر زرد را با آب مخلوط کرده و استفاده کنید. تقویت و تعدیل سیستم ایمنی در بیماری‌ های ویروسی مثل تبخال، ترمیم زخم، ترمیم آسیب‌ های ناشی از سوختگی و ضد التهاب است.

استفاده از آن در بیماری برگشت محتویات اسیدی معده به مری است. این بیماری به علت عدم کفایت اسفنکتر تحتانی مری ایجاد و برگشت محتویات اسیدی معده به مری باعث آسیب وارد آمدن به مخاط مری و علایمی مانند سوزش سر دل، سرفه‌ های خشک، تنفس بدبو، خون‌ریزی و زخم مری می‌شود.

خواص عرق برگ زیتون برای درمان دیابت

مصرف عرق برگ زیتون می‌ تواند مانند گلوکز، میزان ترشح انسولین از لوزالمعده ( پانکراس ) را افزایش دهد و با افزایش ترشح انسولین، باعث کاهش قند خون و رسیدن آن به سطح نرمال در بیماران دیابتی شود. عرق برگ زیتون را قبل از هر غذا یک لیوان میل نمائید. برگ زیتون کاهش دهنده فشار خون ، قندخون و کاهش دهنده کلسترول بد است.

درست کردن عرق برگ زیتون در خانه

1 استکان آب را با 8 گرم خرد شده برگ زیتون به مدت 8 دقیقه می جوشانیم ، سپس از صافی رد میکنیم و مایع بدست آمده را پس از خنک شدن مصرف میکنیم. این مقدار را می‌توان 3 یا 4 بار در روز تکرار کرد..

ضمناً یکی از فرآورده‌های عصاره برگ زیتون،  کپسول زیتونکس می‌ باشد که باعث گشادی عروق، ممانعت از تجمع پلاکت‌ ها و دفع ادرار می‌شود. در نتیجه برای کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب و عروق می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین جویدن برگ زیتون برای از بین بردن زخم های دهان مفید است.

دیابت بارداری

دیابت بارداری می‌تواند منجر به عوارض جدی و گسترده برای مادر و نوزاد شود. این عوارض را می‌توان با تشخیص و درمان مناسب کاهش داد، زنان دارای ریسک بالای ابتلا با آزمون ۷۵ گرمی تحمل گلوکز در اولین ویزیت بعد از بارداری آزمایش می‌ شوند و آزمایش مجددی نیز در ۲۴ تا ۲۸ هفتگی بارداری انجام می‌شود.

درمان دیابت بارداری در ابتدا با رژیم غذایی و فعالیت بدنی است و در صورت عدم پاسخ برای کنترل قند از درمان با انسولین استفاده می‌شود. مادران باردار پس از اتمام بارداری هم به‌ طور منظم باید مورد آزمایش قرار بگیرند.

گردآوری از سایت با علم