لاغری شکم و پهلو | آشنایی با فواید و مضرات خوراکی های لاغر کننده

لاغری شکم و پهلو با طب سنتی ، لاغری شکم و پهلو بدون ورزش
لاغری شکم و پهلو با طب سنتی ، لاغری شکم و پهلو بدون ورزش

در مطلب امروز به برخی از خوراکی های چربی سوز قوی که به آب شدن چربی دور شکم و پهلو کمک میکنن اشاره کرده ایم.البته منظور از انتشار این مطلب این نیست که با خوردن این خوراکی ها لاغر میشوید.این مواد فقط به شما کمک میکنن تا در کنار یک رژیم غذایی سالم و ورزش منظم بتوانید اندام متناسب و زیبا داشته باشید.

خواص کدو سبز برای لاغری

کدو یکی از سبزیجات غنی از فیبر است. وجود فیبر میتونه ساعتها انرژی بدنتون را تامین کنه بدون اینکه احساس ضعف کنید.کدو همچنین اثر خنک کننده بر روی معده دارد.با گنجاندن کدو و آب کدو در رژیم غذایی به آب شدن چربی دور شکم و پهلوی خود کمک کنین.

مضرات کدوسبز

مصرف بیش از حد این گیاه برای کسانی که طبعی سرد دارند یا در مناطق سرد زندگی می کند مناسب نیست؛ زیرا موجب نفخ، سنگینی و درد معده می شود. همچنین کسانی که نفخ روده و دل درد دارند مصرف این گیاه برایشان مناسب نیست؛ زیرا موجب بی حسی روده و معده می شود.

سرکه سیب

برای از بین بردن چربی دور شکم و پهلو میتوانید روی سرکه سیب حساب کنید. این سرکه را با مقداری آب مخلوط کنین و بنوشید. این ماده هضم را بهبود بخشیده و همچنین کمک میکنه تا از کلسترول بد در امان باشین. سرکه سیب سوخت و ساز بدن را افزایش و اشتها را کاهش میده. بنابراین آن را از قلم نیندازین.

مضرات سرکه سیب

سرکه سیب خیلی اسیدی است که می تواند به مینای دندان و مری شما آسیب برساند و حتی گلوی شما را تحریک کند ، برای همین سرکه سیب را مستقیما میل نفرمایید.

۱ تا ۲ قاشق غذا خوری ( ۵ – ۱۰ سی سی ) از آن را در یک لیوان آب بریزید و آن را به همراه وعده های غذایی خود یک یا دو بار در روز مصرف کنید.

سرکه سیب امکان دارد با برخی از مکمل های خاص و یا داروها، از جمله دیورتیک ها و انسولین تداخل ایجاد کند و ممکن است باعث کاهش سطح پتاسیم شود.

به علت اینکه مصرف مرتب سرکه سیب می تواند باعث کاهش تراکم استخوان شود برای همین زنانی که پوکی استخوان دارند، باید با احتیاط سرکه سیب مصرف نمایند.

افراد دیابتی نیز بخاطر تغییر سطح انسولین باید سرکه سیب را با مشورت پزشک شان مصرف نمایند.

آب جعفری

جعفری برای کلیه ها عالی و تقریبا بدون چربیه. آب جعفری میتونه به از دست دادن چربی و سم زدایی بدن کمک فراوونی بکنه.

مضرات جعفری

مصرف مقادیر زیادی از جعفری ممکن است سبب انقباضات رحم در دوران بارداری شود که در هر مرحله از دوران بارداری می تواند بسیار خطرناک باشد. اجتناب از مصرف زیاد جعفری در دوران بارداری و شیردهی توصیه می شود.جعفری ممکن است پوست را نسبت به نور خورشید حساس کند و سبب خارش و جوش زدن شود.افراط در مصرف جعفری جریان خون را کند می‎کند. همچنین زیاده روی در خوردن جعفری محرک اعصاب است.

 عصاره ی طبیعی زغال اخته

ذغال اخته بخاطر طعم خاصی که داره خیلی از افراد ازش استفاده نمیکنن. این میوه دارای آنتی اکسیدانهای فراوان و ویتامین C بوده که به از دست دادن چربی کمک میکنه. آب زغال اخته یک چربی سوز مؤثر هست.

مضرات زغال اخته

در شرایط تهوع و استفراغ و بعد از آن از مصرف زغال اخته اجتناب کنید.به دلیل اینکه میوه کال آن حاوی اسید بالایی می باشد خوردن آن توصیه نمی شود.به خاطر وجود اگزالات بالا در آن در افراد مبتلا به سنگ های اگزالاته نباید زیاد مصرف شود.زغال اخته دارای خاصیت رقیق کنندگی خون می باشد بنابراین در افرادی که از داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند نباید در مصرف آن زیاده روی کنند.استفاده بیش از حدزغال اخته برای بدن مضر است.

 سیب پخته

خوردن سیب پخته یکی از بهترین راهها برای آب کردن چربی دور شکمه. سیب پخته فواید زیادی برای بدن داره.با خوردن سیب در یک وعده غذایی مقدار قابل توجهی فیبر و آهن و مواد مغذی دیگه به بدنتون ترزیق میکنین.برای افرادی که در هضم غذا دچار مشکل هستن خوردن سیب پخته توصیه میشود چون این خوراکی هضم غذا را آسان میکند. سیب پخته همچنین خشونت صدا را برطرف می‌کند.

چای قاصدک

این گیاه زیبا دارای ویتامینهای زیاد و پتاسیم فراوانیه که به بدن کمک میکنه تا آب اضافی را کاهش بده. علاوه بر این در دفع سموم بدن به ویژه نفخ شکم کمک میکنه.

مضرات چای قاصدک

مضرات خاصی برای آن بیان نشده است.

ترکیب لیمو ترش و عسل برای لاغری

یکی از درمان های خانگی برای خلاص شدن از چربیهای دور شکم استفاده از لیمو و عسله. برای اینکارآب چند عدد لیمو ی تازه را بگیرید و به همراه یک قاشق عسل و مقداری آب کاملا با هم مخلوط کنید . این معجون را صبح زود ناشتا نوش جان کنید. این نوشیدنی حرکات روده را تنظیم و همچنین پوستتان را روشن و شفاف میکند.

مضرات لیموترش

لیمو ترش و آب لیمو دارای مواد قندی است که مصرف مکرر این مواد به هیچ عنوان به افراد دیابتی توصیه نمی شود.مصرف لیمو ترش برای کسانی که مبتلا به آسم و ناراحتی های ریه ، درد کمر  و تشنج هستند اثر زیان بخشی بدنبال دارد.مصرف افراطی لیمو ترش  باعث اثرات مخرب بر روی مینای دندان ، کم هوشی ، بدخوابی ، ناراحتی معده و حتی ممکن است باعث جلوگیری از جذب ویتامین a در بدن گردد.

چای سبز چربی سوز مؤثر

برای اینکه چربی های دور شکم را از بین ببرید چای سبز را نادیده نگیرین. این گیاه دارای خواص زیادیه و غنی از آنتی اکسیدانهاست که میتونه بدنتون را بدون خوردن غذا تا چندین ساعت نگه داره و احساس سیری بهتون دست بده. اگه میخواین به نتیجه بهتر و سریعتری برسین باید چای سبز را بدون شکر استفاده کنید.

مضرات چای سبز

به خاطر داشتن کافئین، جلوگیری از جذب مواد معدنی مخصوصاً آهن می‌کند.خانم‌های باردار، شیرده و افرادی که ناراحتی اعصاب دارند و آنهایی که ضربان قلبشان نامنظم است، بهتر است در مصرف آن زیاده روی نکنند.مصرف این چای همچون چای سیاه به همراه غذا باعث عدم جذب آهن ، روی و کلسیم میشود.زیاده روی در مصرف این چای می‌تواند باعث دفع زیاد آب از بدن و خشکی مدفوع و یبوست شود.

ترکیب شگفت انگیز فلفل و زنجبیل

این دو ادویه به طور طبیعی قاتل چربی های شکمی هستن. فلفل تازه و زنجبیل را با هم در ظرفی مخلوط کرده و یک ترکیب گیاهی برای خود تهیه کنید.مصرف این ترکیب سوخت و ساز را افزایش و چربی بیش از حد دور شکم و پهلو را میسوزونه.

درمان بدون عارضه میگرن با کمک زنجبیل

به اندازه یک نخود پودر زنجبیل را در یک کاسه ماست ترکیب کرده و همراه با غذا میل کنید. این کار را هر روز تکرار کنید تا از میگرن پیشگیری شود.

مضرات زنجبیل

مصرف زنجبیل در افراد دچار زخم معده یا زخم دوازدهه ( زخم اثنی عشر ) یا هم‌ زمان با مصرف داروهای ضد انعقاد ( که می‌تواند باعث رقیق شدن خون شوند ) اکیداً منع شده‌ است.

همچنین در مورد استفاده از گیاهان دارویی، به ویژه اگر نوزاد شیرخوار دارید یا اگر باردار هستید با پزشک خود مشورت کنید.

کرفس

کرفس یکی از سبزیجاتی است که به علت داشتن فیبر بالا در لاغری موثر می باشد .هم چنین کرفس دارای کالری بسیار کم و غنی از فیبر و مقدار زیادی ویتامین C و کلسیم است .

قبل از وعده های غذایی نصف لیوان آب کرفس را گرفته و نوش جان کنید.همچنین میتونین آن را به سالاد و سوپ اضافه کنید.کرفس از معدود گیاهانی است که می‌توان آن را همزمان با میوه‌ها و گیاهان دیگر مصرف کرد و باعث دشواری در گوارش نمی‌ گردد.

برای نمونه با آب انگور و سیب (برای مبارزه با روماتیسم)، با زنجبیل (برای مبارزه با میگرن و سردرد) و با لیموترش (برای مبارزه با سرماخوردگی و قند بالای خون) میتوانید استفاده کنید.این گیاه علاوه بر چربی سوزی خطر ابتلا به سرطان تخمدان در زنان را کاهش میده.

خواص آب کرفس

آب کرفس بخاطر ویژگی ضد التهابی بالا ، برای افرادی که از بیماری‌ های خود ایمنی مانند فیبرومیالژیا، سندرم خستگی مزمن، میگرن، سرگیجه، سندرم روده تحریک‌پذیر، آرتریت روماتوئید، پسوریازیس، اگزما، آکنه، لوپوس، و نقرس رنج می‌برند، مفید است.

گردآوری از سایت با علم