طرز تهیه حلوا شیر عسلی با هل و آرد گندم | انواع حلوا | حلوای هل

پخت حلوای شیر عسلی درست کردن حلوای شیر عسلی نحوه درست کردن حلوای شیر عسلی
پخت حلوای شیر عسلی درست کردن حلوای شیر عسلی نحوه درست کردن حلوای شیر عسلی

مواد لازم برای حلوای شیر عسلی

آرد گندم  یک و یک سوم لیوان
روغن  نصف لیوان
شیر عسلی  یک قوطی
زعفران دم کرده غلیظ  به مقدار لازم
هل ساییده ی نرم  یک قاشق چایخوری
گلاب  یک چهارم لیوان

طرر تهیه حلوای شیر عسلی

ابتدا آرد الک شده را داخل قابلمه می ریزیم و روی شعله ملایم تفت می دهیم تا حدی که کمی تغییر رنگ بدهد و بوی خامی آرد گرفته شود بعد روغن را اضافه می کنیم ( من از ترکیب روغن جامد و کمی کره به خاطر عطر آن و یک مقدار کم روغن مایع )که با هم نصف لیوان شد استفاده کردم.

کمی هم آرد را با روغن تفت می دهیم سپس از روی حرارت برداشته و هل و گلاب و زعفران و شیر عسلی را اضافه می کنیم. فقط در این مرحله باید خیلی تند و سریع هم بزنیم که حلوایمان گلوله گلوله نشود و کاملا یکدست شود.

اگر خیلی شل بود خیلی کوتاه روی حرارت می گذاریم تا حلوا خودش را جمع کند.

بعد هم داخل ظرف می ریزیم و آن را تزیین می کنیم.

حلوا چیست

حلوا نوعی شیرینی معروف ایرانی است. حلوا انواع مختلفی دارد و برحسب نوع آن ممکن است برخی مواقع به عنوان شیرینی برخی مواقع به عنوان دسر یا برخی موارد نیز در پخت یک غذا یا شیرینی دیگر مورد استفاده قرار گیرد. به‌طور مثال در پخت و تهیه رنگینک از حلوای آرد یا همان حلوای سیاه یا تره حلوا استفاده می‌شود.

حلوای تازه

از انواع مشهور حلوا می‌توان به حلواتره، حلواشکری، حلواهویج، حلواگردوئی، حلوا ارده، حلوا درورنگ و غیره اشاره کرد.

با وجود اینکه حلوا انواع بسیار زیاد و مختلفی دارد ولیکن هرجا صحبت از حلوا می‌شود فکر افراد به سمت همان حلوای آرد می‌رود که برای فاتحه خواندن بر سر مزار و سنگ قبر مردگان پخش می‌شود، می‌رود.

مواد اولیه تهیه حلوا برحسب نوع آن مختلف است. برای نمونه حلوای آرد گندم از مخلوط شدن آرد سفید گندم با روغن آفتابگردان و شیره انگور و هلو گلاب و مغز پسته و زعفران و به جای شیره می‌توان شکر استفاده کرد بر روی آتش شدید به دست می‌آید.

منبع:بیتوته