ژله آجیلی دسر مجلسی | خاصیت ژله برای زیبایی پوست

دستور تهیه ژله آجیلی ، خواص ژله
دستور تهیه ژله آجیلی ، خواص ژله

نکات مهم درباره خواص ژله

ژله يک غذاي برتر براي افزايش وزن و براي گذراندن دوران نقاهت بوده و به افرادي که دچار بي اشتهايي هستند توصيه مي شود.

95 درصد از حجم ژله را آب تشكيل مي‌دهد و فقط 5 درصد باقيمانده آن حاوي مواد خشك است كه قسمت اعظم اين مواد خشك را پروتئيني به نام «ژلاتين» تشكيل مي‌دهد.

ژلاتین ماده ای به نام گلیسین دارد که خواص ضد التهابی آن می تواند التهاب ناشی از عفونت ها را کاهش دهد و به ترمیم بافت های آسیب دیده کمک کند.

ژلاتین در پیشگیری از خونریزی و عفونت های باکتریایی نیز مؤثر است.در صورت بروز اختلالات جریان خون و بیماری کبد، می تواند به روند بهبودی کمک کند.

یک متخصص تغذیه با اشاره به محبوبیت فراوان انواع ژله و پاستیل میان کودکان گفت: والدین باید مانع مصرف زیاد این ماده غذایی در کودکان خود بویژه پیش از غذای اصلی شوند؛ چرا که ژله میل به غذا را کاهش می‌دهد.

خاصیت ژله برای جوانسازی و زیبایی پوست

بیشتر مواد تشکیل دهنده ژله آب است و سایر مواد نیز شامل ژلاتین و اسید آمینه‌های مفید برای پوست است، بنابراین می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی چاقی صورت و داشتن پوستی جوان و شاداب دارد..

ژلاتین منبعی غنی از کولاژن است؛ ماده‌ای که برای سلامت و جوانی پوست لازم است. می‌توانید از ژله به عنوان روشی طبیعی برای داشتن ظاهری زیبا و رهایی از چین و چروک‌ها استفاده کنید.

طرز تهیه ژله آجیل

ژله ی آلوورا را به اندازه یک سانت بریزید کف قالب که از قبل کمی چرب کردید.

وقتی ژله کاملا خودش رو گرفت، آجیل را هر چقدر که خواستید بریزید روی ژله و آرام با قاشق ژله آلوورای سرد شده (که به دمای اتاق رسیده) را روی آجیل بریزید و داخل یخچال بگذارید تا سفت شود، وقتی خودش را گرفت آن را از قالب برگردانید.

 

آجیل به دلخواه ( پسته، بادام، بادام هندی، گردو، می توانید آجیل ها را در کمی شهد غلیظ از قبل شیرین کنید )

منبع:بیتوته