معمولا همه فکر میکنن درست کردن کوفته توی خونه هم هزینه زیادی میخواد و هم زمان زیادی باید برای پختش صرف کرد..اما ما در این مطلب نحوه پخت کاسرول کوفته مرغ با سس میگو رو براتون گذاشتیم تا با پختن این کوفته ببینید که نه هزینه زیادی صرف کردین نه وقت زیادی گذاشتین در حالی که خوشمزه ترین کوفته خانگی رو درست کردین..

 آموزش پخت کوفته مرغ و طرز تهیه کوفته مرغ با سس میگو
آموزش پخت کوفته مرغ و طرز تهیه کوفته مرغ با سس میگو

مواد تشکیل دهنده برای کاسرول کوفته مرغ با سس میگو

میگو خرد شده
۱ کیلوگرم

سیر خرد شده
۴ حبه

لوبیا سبز خرد شده
۴ عدد

آرد سفید
۵ قاشق سوپخوری

قارچ خرد شده
۳۰۰ گرم

آب مرغ
۱/۳ پیمانه

خامه
۲/۳ پیمانه

ذرت پخته
۱/۴ پیمانه

مواد لازم برای پخت کوفته مرغ

گوشت مرغ چرخ شده
۵۰۰ گرم

تخم مرغ
۱ عدد

پودر سوخاری
۱-۲ قاشق سوپخوری

پودر سیر
۱ قاشق چایخوری

جعفری خرد شده
۲ قاشق سوپخوری

روغن
به مقدار لازم

نمک و فلفل
به مقدار لازم

 این هم دستور تهیه یک کوفته سریع و آسان با گوشت مرغ و سس میگو

طرز تهیه کاسرول کوفته مرغ با سس میگو

ابتدا میگوها را پاک کرده، بشویید. سپس آن ها را آغشته به نمک و فلفل کرده، سرخ شان کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس قارچ ها را داخل آن تفت دهید. بعد از ۴ دقیقه پیازچه خردشده را همراه با سیر و مقداری نمک و فلفل بریزید و مواد را خوب تفت دهید.

حالا آرد را اضافه کرده، همراه مواد تفت دهید و بعد آب مرغ و خامه را بیفزایید. در این مرحله حرارت را زیاد کنید تا مواد جوش بیاید، سپس حرارت را کم کرده، صبر کنید تا سس غلیظ شود.

حالا لوبیای خردشده، ذرت و میگوهای سرخ شده را اضافه کرده و به‌ آرامی هم بزنید. صبر کنید تا مواد خوب به خورد هم بروند. در این زمان باید فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید.

گوشت مرغ چرخ‌‌‌‌‌‌ شده را همراه با پودر سیر، جعفری خردشده، پودر سوخاری و تخم‌مرغ را به همراه مقداری نمک و فلفل داخل کاسه ای بریزید. مواد را خوب با هم ورز دهید تا خمیر کوفته آماده شود.

حالا مواد به دست اومده رو شبیه توپ هایی در اندازه نارنگی درآورید. مخلوط میگو را داخل ظرف مورد نظرتان بریزید، سپس کوفته ها را داخل آن قرار دهید. ظرف را به مدت ۳۰-۲۵ دقیقه داخل فر بگذارید تا کاسرول شما آماده شود.

 

منبع : sarashpazpapion.com