گوگل از چند ماه پیش اعلام کرده بود که به زودی اقدام به بستن برخی از تبلیغات در مروگر کروم خواهد کرد . مرورگر کروم در تاریخ 15 فوریه 2018 ( پنجشنبه 26 بهمن 96 ) اقدام به مسدود سازی برخی از تبلیغات آزار دهنده خواهد کرد . از این تاریخ به بعد ، گوگل که بزرگترین شرکت تبلیغاتی اینترنتی محسوب می شود ، تصمیم خواهد گرفت که چه نوع تبلیغاتی در سایت ها از طریق مرورگر کروم نمایش داده شود .

این خبر برای بازدیدکننده های وب سایت ها و کسانی که وبگردی می کنند خبر خیلی خوبی است ولی احتمالا برای مدیران سایت ها و وبمسترها زیاد خوب نباشد . از چند ماه پیش منوی جدیدی به وبمستر گوگل اضافه شده است . در صورتی که گوگل تنها یک مورد تبلیغ آزار دهنده در سایتی مشاهده کند ، تمام تبلیغات موجود در آن سایت را غیر فعال خواهد کرد . سپس اخطاری در منوی

Ad Experience Report گوگل ثبت خواهد شد که مدیران سایت ها بعد از اصلاح کامل نحوه نمایش تبلیغات ، از طریق وبمستر تولز می توانند با گوگل ارتباط برقرار کرده و درخواست بررسی دوباره سایت را بدهند . در صورتی که تبلیغات موجود در سایت ، طبق قوانین و استاندارد های گوگل ، قرار داده شده باشند ، جریمه گوگل رفع شده و تبلیغات سایت دوباره نمایش داده خواهد شد .

 

گوگل کدام نوع آگهی های تبلیغاتی را مسدود خواهد کرد ؟

گوگل فقط آگهی هایی که خلاف استانداردها و قوانین گوگل باشد را مسدود خواهد کرد و استفاده از سایر روش های تبلیغاتی باعث جریمه گوگل نمی شود .گوگل اعلام کرده است که از تاریخ 26 بهمن 96 به اعتلافی برای تبلیغات بهتر در اینترنت خواهد پیوست که برخی از سایر سازمان های رسانه ای نیز در این اعتلاف حضور دارند . مانند : مایکروسافت ، فیس بوک ، واشنگتن پست ، رویترز و ..

گوگل لیستی از تبلیغات مزاحم و غیر قابل قبول منتشر کرده است که در صورتی که هر کدام از این نوع تبلیغات در سایتی مشاهده شود ، تمام تبلیغات آن سایت در مروگر کروم غیر فعال خواهد شد (حتی تبلیغاتی که مزاحم نیستند) . با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از جستجوهای اینترنتی و بخصوص جستجوهایی که توسط تلفن های هوشمند انجام می شود از طریق مروگر کروم است ، این جریمه می تواند ضربه بسیار سنگینی به درآمد سایت ها وارد کند .

گوگل کدام نوع آگهی های تبلیغاتی را مسدود خواهد کرد ؟
گوگل کدام نوع آگهی های تبلیغاتی را مسدود خواهد کرد ؟

برخی از تبلیغاتی که توسط گوگل غیر قابل قبول معرفی شده اند عبارتند از : تبلیغات پاپ آپ ، تبلیغات ویدئویی و صوتی که به صورت خودکار پخش می شوند ، تبلیغات استیکی با ارتفاع زیاد که به صورت ثابت و اسکرول شوند قرار میگیرند ، تبلیغاتی که با اسکرول کاربر به صورت ناگهان نمایش داده می شوند(اسکرول نوتیفیکیشن که به تبلیغ نوتیفی معروف است) ، تبلیغات لایت باکس که بخش زیادی از صفحه را گرفته باشد و مانع مطالعه سایت شود ، تبلیغات با فرمت فلش ، تبلیغات لایت باکس تمام صفحه و …

این اقدام گوگل می تواند وب گردی را برای کاربران لذت بخش تر کند ولی از طرفی باعث نابودی درصد بسیار بالایی از درآمد سایت های اینترنتی خواهد شد . هر اقدامی که از طرف گوگل انجام می شود ، اهداف اقتصادی در خود دارد . مرورگر کروم کاملا رایگان و بسیار محبوب است و گوگل به صورت مستقیم درآمدی از این مرورگر ندارد . ولی شرگت گوگل با استفاده از مرورگر کروم حالا به راحتی می تواند سیاست گذاری تبلیغات آنلاین را به دست بگیرد .

 

 

 

استفاده از نرم افزارهای ادبلاک که تبلیغات سایت ها را مسدود میکرد ، نوعی تهدید برای تبلیغات آنلاین بود ، زیرا این افزونه ها معمولا تمام تبلیغات سایت را مسدود می کردند . با این اقدام گوگل ، محبوبیت این افزونه ها از بین خواهد رفت و سیاست گذاری تمام روش های تبلیغاتی همه وب سایت ها به صورت انحصاری در اختیار گوگل قرار می گیرد .

گوگل با سایت هایی که کوچک ترین خطایی در این مورد کنند به سختی برخورد خواهد کرد و مدیران وب سایت ها مجبور به رعایت قوانین گوگل خواهند شد . با توجه به این که فرصت چندانی تا زمان اجرایی شدن این وعده گوگل نمانده است مدیران وب سایت ها از اکنون باید به فکر اصلاح روش های تبلیغاتی سایت خود باشند.

توجه داشته باشید که حتی وجود یک تبلیغ که خلاف قوانین گوگل باشد ، باعث حذف نمایش تمام تبلیغات سایت خواهد شد و رفع این جریمه از طرف گوگل زمان برخواهد بود .

baelm.net