چای سبز نوشیدنی معروفی است که از زمان های خیلی دور برای درمان سردرد و افسردگی مورد استفاده قرار می گرفته است . به مرور زمان و با انجام تحقیقات مختلف ، خواص و فواید زیادی برای چای سبز یافت شد . این نوشیدنی محبوب سرشار از آنتی اکسیدان ها ، آمینواسیدها ، آنزیم ها ،کافئین ، پتاسیم ، منیزیم ، منگنز و ویتامین B  است .

چطور ماسک چای سبز درست کنیم ؟
چطور ماسک چای سبز درست کنیم ؟

از انواع ماسک هایی که با چای سبز درست می شود، برای درمان جوش صورت و شفافیت پوست استفاده می شود  . چای سبز به سلامت پوست کمک می کند و درخشندگی آن را افزایش می دهد .

در این مطلب ، آموزش طرز تهیه چند نوع چای سبز را اماده کرده ایم . از خواص بی نظیر این ماسک ها ، برای سلامت و طراوت پوست خود استفاده نمایید .

روش اول :

مواد لازم : چای سبز کیسه ای / عسل طبیعی / لیموترش

روش تهیه : محتویات دو عدد چای سبز کیسه ای را  با دو قاشق چایخوری عسل طبیعی مخلوط کنید و سپس مقداری لیموترش به آن اضافه نمایید . این ماسک را روی پوست صورت خود بمالید و اجازه دهید تا 10 الی 15 دقیقه روی پوست بماند . سپس پوست صورت را با آب ولرم شستشو دهید . از این ماسک می توانید هر هفته دوبار استفاده کنید .

روش دوم :

  • طرز تهیه ماسک صورت با استفاده از چای سبز و ماست

مواد لازم برگ چای سبز / ماست / زردچوبه

 

 

 

برگ های چای سبز را خرد کرده و یک قاشق غذاخوری از این برگ ها را با سه قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و سپس کمی پودر زردچوبه به این مخلوط اضافه کنید . این ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا 15 الی 20 دقیقه روی پوست بماند . سپس با آب و لرم صورت خود را بشویید . از این ماسک نیز می تواند هفته ای حداکثر دوبار استفاده کنید .

روش سوم :

  •  ماسک چای سبز برای از بین بردن جوش صورت

چای سبز خاصیت ضدعفونی کننده داشته و می تواند باعث از بین رفتن جوش صورت شود . همچنین چای سبز می تواند با متعادل کردن تولید هورمون های بدن ، از ایجاد جوش جلوگیری کند .

مواد لازم برای تهیه ماسک چای سبز برای درمان جوش صورت : چای سبز + آب !

کافیست یک چهارم پیمانه چای سبز را با کمی آب مخلوط کرده و ماسک به دست آمده را روی محل جوش قرار دهید و 15 الی 20 دقیقه بعد با آب ولرم ، صورت خود را بشویید . از این ماسک روزی یکبار استفاده کنید و تا زمانی که جوش صورت به صورت کامل درمان شود ، ادامه بدهید.

 

 

روش چهارم :

  •  طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز برای کاهش چربی پوست :

مواد لازم چای سبز / آرد برنج / آب لیمو

چای سبز را دم کنید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود . سپس 3 قاشق غذاخوری آردبرنج را با سه قاشق غذاخوری چای سبز مخلوط کنید و کمی آبلیمو به مخلوط اضافه کنید . خمیر بدست آمده را روی پوست خود قرار داده و 15 الی 20 دقیقه صبر کنید . سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید .

 

 

توجه : بهتر است از چند نوع ماسک صورت به صورت همزمان استفاده نشود .

 

گروه سلامت / baelm.net