طرز تهیه خورش فسنجان با فندق | خورشت فسنجون | فسنجان فندق

طرز تهیه خورش فسنجان با فندق,خورش فسنجان فندق,نحوه پخت خورشت فسنجان
طرز تهیه خورش فسنجان با فندق,خورش فسنجان فندق,نحوه پخت خورشت فسنجان

مواد لازم برای تهیه خورش فسنجان با فندق

  • پودر فندق   300 گرم
  • پیاز متوسط        1 عدد
  • رب انار     400 گرم
  • ران مرغ       به مقدار دلخواه
  • نمک    مقداری

طرز تهیه خورش فسنجان با فندق

ابتدا فندق ها را در ماهی تابه ریخته و بعد می گذاریم روی حرارت ملایم تا تفت بخورد، البته باید مدام هم بزنیم. بعد داخل پارچه و یا حوله تمیزی می ریزیم و با کف دست می ساییم تا پوست فندق ها جدا بشود (اگه یک مقدار از پوست ها روی فندق ماند خیلی مهم نیست) . بعد هم همراه با پیاز آسیاب می کنیم، (حتما 2 تا 3 بار چرخ می کنیم).

سپس فندق آسیاب شده رو می گذاریم روی حرارت به اندازه 1 قاشق روغن مایع هم می ریزیم و با مقدار کمی زردچوبه و نمک تفت میدهیم. حالا مقداری آب سرد اضافه میکنیم و حرارت رو زیاد می کنیم تا آب جوش بیاد، بعد هم حرارت رو خیلی کم می کنیم تا جا بیفته و خوب روغن بیندازد (خیلی بهتره که قابلمه رو روی شعله پخش کن قرار بدیم).

بعد از یک ساعت که تقریبا یک مقدار هم رنگش تغییر کرده رب انار رو اضافه می کنیم و در مرحله آخر که دیگه خورش هم خوب جا افتاده مرغ پخته شده رو اضافه و بعد از 45 دقیقه از روی حرارت برمی داریم. (من در این مرحله مقداری زعفران دم کرده هم اضافه کردم).

مواد لازم و طرز تهیه مرغ فسنجان

مرغ رو در مقداری روغن + زردچوبه و نمک با حرارت ملایم کمی تفت می دهیم، بعد فلفل دلمه ای + هویج و مقداری آب اضافه می کنیم حالا اجازه میدیم تا مرغ بپزه بعد به فسنجون جا افتاده اضافه می کنیم. این هم از غلظت خورشتمون البته غلظتش باز بستگی به خودتون داره .

نکاتی برای تهیه خورش فسنجان با فندق

1- مقدار رب انار بستگی به غلظتش داره.

2- در پایان پخت بعد از مزه کردن اگه بیش از اندازه ترش بود مقداری شکر اضافه کنید (بستگی به خودتون داره مقدار شکر چون سلیقه ایه).

3- .می توانیم از فیله مرغ یا از تکه های مختلف مرغ استفاده کنیم.

4- توی این خورشت مثل “خورش فسنجان با گردو” اگه خواستید آب اضافه کنید، آب سرد اضافه کنید اینجوری به فندق ها شوک وارد میشه و باعث میشه که روغن درون بافتش، زودتر خارج بشه.
 

گردآوری از مجله اینترنتی همراه با علم