تقویت ابرو و مژه – روش هایی برای رشد مجدد مو
درست است که استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند ابروهای شما را پرپشت کند اما استفاده طولانی مدت از این مواد شیمیایی، عوارضی را به همراه دارد.
بسیاری از خانم ها به دنبال راه حل هایی طبیعی برای تقویت مو ، ابرو و مژه خود هستند، از آنجایی که ابروها در زیبایی صورت بی تاثیر نیست و فرم ابروها نیز به چشم ها شکل می دهد بنابر این کم پشت یا خالی بودن ابروها می تواند مشکل ساز شود.  می دانید که هر داروی شیمیایی به خصوص داروهای تقویت کننده ی شیمیایی مو بعد از مدتی اثربخشی خود را از دست می دهد اما باید گفت داروهای گیاهی هرگز کم اثر نخواهند شد چون تمام مواد مغذای مورد نیاز را در خود دارند.
تصویر مرتبط
گاهی پیش می آید که ابروها حالت طبیعی خود را از دست می دهند و بعضی قسمت های شان خالی می شوند . برگرداندن ابروها به دوران نوجوانی و پرپشت کردن آنها، آرزوی بسیاری از خانم‌هاست . استفاده از مواد و گیاهان طبیعی به جرات بهترین ها برای این منظور هستند داروهای گیاهی هرگز کم اثر نخواهند شد چون تمام مواد مغذای مورد نیاز را در خود دارند.
روغن‌های طبیعی که به سادگی در منزل یا مغازه نزدیک منزل وجود دارند، می‌توانند ابروهای شما را به دوران نوجوانی بازگردانند. فقط باید کمی حوصله کنید و درمان‌هایی که در اینجا برای‌تان آورده ایم قدم به قدم بخوانید و 4 تا 7 هفته صبر کنید تا ابروها دوباره جوانه بزنند.

 

1 – استفاده از روغن نارگیل برای تقویت و رشد ابرو

روغن نارگیل علاوه بر تغذیه پوست، به نرم نگه داشتن پوست نیز کمک زیادی می کند. چند قطره از روغن نارگیل را به ابروهای خود بمالید و ماساژ دهید.

2 – استفاده از روغن زیتون برای رشد و تقویت موی ابرو

احتمالا تا به حال زیاد درباره فواید روغن زیتون شنیده‌اید ولی شاید ندانید این روغن می‌تواند در رشد ابروهای شما نیز تاثیر داشته باشد. کافی است یک شیشه روغن زیتون بخرید؛ طریقه استفاده از آن نیز خیلی راحت است؛
تصویر مرتبط
مقدار بسیار کمی از آن را روی ریشه‌های قسمتی که می‌خواهید رشد کند بمالید، البته حواس‌تان باشد که فقط روی قسمت‌های خالی و جاهایی که می‌خواهید مو رشد کند روغن بگذارید، استفاده از یک گوش پاک‌کن می‌‌تواند بسیار کمک کننده باشد، بعد موهای ابرو را با یک مسواک مخصوص شانه کنید. توصیه می‌شود هر شب این کار را انجام دهید و صبح روغن‌ها را بشویید.

3 -تاثیر استفاده از روغن آووکادو برای تقویت ابرو و رشد مجدد مو

 روغن آووکادو یکی از روغن های مغذی پوست و مو است را بیشتر از همه به کسانی توصیه می‌کنیم که پوستی ملتهب در کف سر دارند یا موهای‌شان بیش از اندازه نازک شده‌ است. روغن آووکادو فرمولاسیون بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست کف سر می‌شود.تصویر مرتبط

علاوه بر اینها این روغن می‌تواند آب و رطوبت را در خود نگه دارد و در نتیجه به آبرسانی موها هم کمک می‌‌کند.

4 – استفاده از روغن کرچک برای تقویت موی ابرو

روغن کرچک، روغن مغذی دیگری برای تسریع رشد ابروها می باشد. سه قطره روغن کرچک را به ابروهای خود بمالید و شروع به ماساژ دادن آن منطقه از پوست کنید. این کار را حداقل یک بار در روز انجام دهید و ماساژ دادن آن را برای مدت 30 تا 60 ثانیه انجام دهید.

6 – تاثیر روغن بادام در تقویت ابرو و رشد سریع مو :

بی شک یکی از روغن‌های رایج و خوب برای چرب کردن موها در آقایان و لطیف کردن پوست‌های خشک در خانم ها، روغن بادام است که می‌توانید به راحتی در دسترس بوده و پروتئین‌های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست کمک می‌کنند و حالت انعطاف پذیری آن را بهبود می‌بخشند.

تصویر مرتبط

اگر این روغن را با محصولات شوینده مخلوط کنید اثربخشی بیشتری خواهد داشت اما به تنهایی هم می‌تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم کند. برای مو بهتر است از روغن بادام تلخ و برای پوست از روغن بادام شیرین استفاده کنید.

 

7 – رشد سریع ابرو با استفاده از روغن فندق

روغن فندق از مواد طبیعی است که به ضخیم و پرپشت شدن ابروها کمک و به طور محسوسی از ریزش ابرو ها جلوگیری می‌کند.
امروزه، روغن فندق در بسیاری از عطاری‌ ها در دسترس است.  چند قطره روغن فندق را روی سر انگشتان خود بریزید و ابروها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را در شب انجام دهید.اجازه دهید روغن فندق تا صبح رو ابروهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن، می‌توانید صورت خود را با شوینده‌ ای ملایم بشویید. تکرار این درمان هر شب و تا زمانی که نتیجه مطلوب بگیرید، توصیه می‌شود.

8 – برای تقویت موی ابرو ، ماساژ دهید

با یک برس مخصوص، ‌ابروها را در جهت رویش موها شانه کنید، علاوه بر این می‌توانید با نوک انگشت‌ها با حرکاتی دوار به سمت گوشه‌های صورت، قسمت ابروها را با روغن بادام ماساژ دهید، ‌می‌توانید این کار را 2 بار در روز انجام دهید. بهتر است اجازه دهید روغن بادام حداقل 15 دقیقه روی ابروها باقی بماند و بعد صورت را بشویید. روغن بادام سرشار از ویتامین‌ E، کلسیم،  ویتامین D و منیزیم است که همه این مواد می‌توانند به رشد ابروها کمک کنند.

9 – مراقب آهن‌تان باشید

با آزمایش خون میزان آهن و کارکرد تیروئید خود را چک کنید. آهن در فرآیند رساندن اکسیژن به سلول‌ها نقش دارد و اکسیژن از مواد مهمی است که به رشد موها کمک می‌کند، خوردن غذاهای حاوی آهن یا قرص‌های آهن می‌تواند بسیار کمک‌‌کننده باشد.

10 – رشد سریع ابرو با استفاده از خواص سیر

سیر به رشد ابروها کمک می کند، ولی با سوزش فراوان همراه است، روش استفاده آن به این صورت است که ، سیر را از وسط نصف کرده و کمی فشار دهید تا آب بیاندازد ،و  بعد به موهای ابرویتان بمالیدو آن ها را شانه کنید و بگذارید به مدت چند ساعت بماند. بهترین راه حل پیشنهادی به خانم ها این است که یک عدد سیر را رنده نموده،آب آن را در جهت رویش ابرو روی ابروها ( تغییر مدل ابرو ) کامل قرار دهند.پس از آنکه سیر خشک شد با آب ولرم ابروها را در جهت رویش شستشو داده و حداقل روزی دوبار به این کار ادامه دهند.

11 – برای تقویت رشد ابرو ، شانه ابرو را فراموش نکنید

موادی وجود دارند که هم می‌توانند موی ابروها را ضخیم کنند و هم سرعت رشد آن‌ها را افزایش دهند؛ روغن کرچک از همین‌گونه مواد است یعنی مجموعه‌ای از خواص روغن زیتون و وازلین را دارد، کافی است مقدار خیلی کم از آن را روی ریشه ابروها بمالید و کمی ماساژ دهید و بعد ابروها را با مسواکی شانه کنید. حواس‌تان باشد، فقط روی ابروها را با این روغن ماساژ دهید چون اگر به‌طور مداوم این روغن روی قسمتی از پوست بریزد ممکن است دچار مشکل موی زائد بشوید.

12 – تقویت و رشد ابرو با قرص ال دی

یکی دیگر از همان باورهای عجیب و غریب که در میان بانوان خیلی هم کم نیست، این است که از قرص‌های ضدبارداری به عنوان دارویی برای رویش مو و درمان کم‌پشتی موهایشان استفاده می‌کنند. برخی از بانوان قرص‌های ضدبارداری را خرد کرده و به صورت پودر درمی‌آورند و از آن محلولی درست کرده و روی پوست سرشان می‌گذارند تا به رویش مجدد موهایشان که کم‌پشت شده‌اند، کمک کنند. این یک باور غلط درباره خواص قرص‌های ضدبارداری در سلامت و زیبایی موها است و این روش موجب رشد مجدد موها نمی‌شود.

بهتر است خانم‌ها اثرات دقیق قرص‌های ضدبارداری و خواص آنها را از پزشک خود بپرسند و از استفاده‌های بی‌دلیل و بی‌فایده از این قرص‌ها در مقاصد دیگر خودداری کنند. گرچه قرص‌های ضدبارداری دارای ترکیبات هورمونی هستند ولی جذب پوستی این هورمون‌ها از طریق پوست سر آن‌قدر ناچیز است که به شمار نمی‌آید و از سوی دیگر موجب تقویت رشد موهای شما نمی‌شود.

13 – روغن زرده تخم مرغ برای تقویت ابرو و رشد مجدد مو :

تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که حاوی مقدار زیادی پروتئین و همچنین انواع ویتامین ها از جمله ویتامینA،BوDو املاح معدنی است و با توجه به مقوی و نیروبخش بودن آن روغنی از زرده تولید و استخراج می شود که برای تقویت قسمت های مختلف بدن از جمله : مو، ابرو و مژه استفاده می شود که طرز تهیه و کیفیت آن در تسریع رشد مو ، ابرو و یا مژه تاثیر فراوانی دارد، ترکیب این روغن به همراه ریشه گیاه دارویی به نام “کندوش” عمل رشد و تقویترا تسریع کرده و خاصیت ضد ریزش نیز دارد که برای این منظور می توان مقدار ۶۰ سی سی روغن زرده تخم مرغ را به همراه ۱۰گرم کندوش آسیاب شده مخلوط و فواصل زمانی مختلفی مورد استفاده قرار داد.

و در نهایت :

از برداشتن بی از حد ابرو خودداری کنید :

بسیاری از متخصصان زیبایی اعتقاد دارند که زیاد برداشتن ابرو با موچین می‌تواند به مرور ابروهای شما را بسیار کم کند به همین دلیل اگر می‌خواهید دوباره ابروهای گذشته خود را به‌دست بیاورید قبل از هرکاری موچین و بند را دیگر کنار بگذارید، باید از کندن موها دست بکشید تا ابروها فرصت داشته باشند کم‌کم رشد کنند.

وقتی موی ابروها شروع به ریختن می‌کند برای خیلی از خانم‌ها می‌تواند نگران‌کننده باشد. اما ما به شما می‌گوییم نگران نباشید چون افراد زیادی در دنیا هستند که چنین مشکلی را دارند،  البته نباید هم این مشکل را نادیده گرفت و باید به‌دنبال راهی برای درمان آن بود.

 

منابع : 

برترین ها

نمناک