از بین بردن سبیل دخترانه یا همان موهای زائد پشت لب دخترها یکی از دغدغه های ذهنی هر دختر جوان است . شنیدن حرف هایی مثل ” دختر سبیلو ” یا ” کی میخوای سبیل هاتو بزنی ” در مدرسه و دانشگاه و یا در جمع دوستان یا خانواده میتواند برای هر دختر خانم جوانی تبدیل به کابوس شود . وجود موهای زائد در پشت لب دخترها میتواند دلایل زیادی داشته باشد . مانند دلایل ژنتیکی یا تغییرات هورمونی و یا حتی قومیت شما . همچنین بیماری هایی مانند سندروم تخمدان پلی کیستیک و سندرم کوشینگ نیز میتواند باعث ایجاد موهای زاید در پشت لب دختر خانم ها شود .

از بین بردن موی پشت لب در دخترها با روش های خانگی موثر
از بین بردن موی پشت لب در دخترها با روش های خانگی موثر

روش های زیادی برای رفع این موهای زائد وجود دارد . مانند لیزر درمانی و کرم های موبر و یا حتی استفاده از تیغ اصلاح . این روش ها با وجود اینکه موثر هستند ولی ممکن است عوارضی داشته باشند و یا هزینه بالایی به شما تحمیل کنند . روش های خانگی و سنتی خوبی برای از بین بردن موهای زاید پشت لب دختر خانم ها وجود دارد . این روش ها ممکن است کمی زمان بر باشند ولی معمولا عوارضی ندارند و تاثیر آنها بلند مدت است .

در این مطلب برخی از روش های خانگی و سنتی برای رفع موهای زائد پشت لب در دختر خانم ها نوشته شده است . این روش ها برای پوست شما ضرری ندارند و مواد لازم برای همه این روش ها معمولا در هر آشپزخانه ای یافت میشود . پس لطفا در ادامه مطلب با مجله اینترنتی باعلم دات نت همراه باشید .

1 – استفاده از شکر ، عسل و آبلیمو برای از بین بردن موهای پشت لب دختر خانم ها

با استفاده از شکر ، عسل و آبلیمو میتوانید موم خانگی درست کنید و به راحتی موهای زاید لب را از بین ببرید . این موم خانگی به راحتی میتواند ریزترین و نازک ترین موهای پشت لب را از بین ببرد .

در این موم خانگی ، شکر میتواند عامل خنک کننده پوست لب شما باشد و عسل طراوت و رطوبت پوست لب شما را تامین میکند . همچنین آبلیمو میتواند پوست لب شما را شفاف و صاف کند و عامل ضدعفونی کننده خوبی باشد .

طرز تهیه موم خانگی شکر ، عسل و آبلیمو

3 قاشق چای خوری شکر را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده و در مایکروویو قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید تا شکر کاملا در عسل حل شده و ناپدید شود . در صورتی که مایکروویو ندارید میتوانید شکر و عسل را در یک کاسه ریخته و سپس کاسه را داخل آب جوش قرار دهید .

بعد از حل شدن کامل شکر در عسل ، کاسه را از مایکروویو یا آب جوش خارج کرده و یک قاشق چای خوری آبلیمو به آن اضافه کنید و کامل هم بزنید . صبر کنید تا موم کمی ولرم شود . موم ولرم را روی پشت لب بمالید و سپس نوار پارچه ای را روی موم قرار داده و صبر کنید تا موم کاملا خنک شده و نوار پارچه ای به موم بچسبد . سپس پارچه را سریع و یکباره در جهت رشد مو بکشید . تمام موهای پشت لب از پوست جدا خواهند شد . بعد از این کار پوست خود را با آب سرد بشویید تا از درد و التهاب آن کاسته شود .

تمام موهای پشت لب از پوست جدا خواهند شد
تمام موهای پشت لب از پوست جدا خواهند شد

2 -استفاده از سفیده تخم مرغ و آرد نخود یا ذرت یا برنج ( ویا ارد معمولی گندم )

سفیده تخم مرغ بعد از خشک شدن به یک ماده سفت و سخت تبدیل میشود . شما میتوانید با استفاده از مخلوط سفیده تخم مرغ با آرد نخود ، ذرت و یا آرد معمولی موهای زائد پشت لب را از بین ببرید .

طرز تهیه :

یک عدد تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را جدا کرده و در یک پیاله بریزید . سپس یک قاشق چایخوری آرد به سفیده تخم مرغ اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود . یک قاشق غذاخوری شکر به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید . خمیر به دست آمده را روی پشت لب بالا قرار دهید و 15 الی بیست دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک و سفت شود . سپس خمیر خشک شده روی لب را در جهت رشد موها ، به آرامی از پوست جدا کنید .

توجه : استفاده از این روش معمولا مناسب موهای نازک بوده و موهای ضخیم با این روش از بین نمیرود !

3 – استفاده از زردچوبه ، شیر و آرد برای از بین بردن موهای پشت لب

زردچوبه برای پوست پشت لب شما بسیار مفید است و لطافت و روشنی خاصی به پوست پشت لب میبخشد .

طرز تهیه :

1 قاشق غذاخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری شیر ، مخلوط کنید . کمی هم آرد به این مخلوط اضافه کرده و هم بزنید .خمیر به دست آمده را با انگشت روی لب بالا بمالید و 15 الی 20 دقیقه صبر کنید تا کاملا خشک شود . بعد از خشک شدن مخلوط روی پوست پشت لب ، انگشتان خود را کمی مرطوب کرده و از یک گوشه ، شروع به جداکردن مخلوط از پوست کنید . این کار را به آرامی و در خلاف جهت رشد مو انجام دهید . در صورتی که موهای زاید کاملا تمیز نشده باشند ، این کار را یک بار دیگر انجام دهید .

استفاده از این روش باعث میشود به مرور زمان رشد موها در پشت لب شما کندتر شده و ضخامت موها کمتر میشود .

4 – استفاده از شکر برای از بین بردن موهای زائد پشت لب

استفاده از شکر برای ازبین بردن موهای زائد بدن یکی از روش های قدیمی و سنتی است . شکر به عنوان خنک کننده عمل میکند و درد و التهاب پوست را کاهش میدهد .

طرز تهیه :

یک لیوان آب را روی اجاق قرار دهید تا بجوشید . سپس 2 فنجان چای خوری شکر را به آب جوش اضافه کرده و کمی هم بزنید . یک فنجان آبلیمو به محلول اضافه کرده و سپس حرارت اجاق را کم کنید و چند دقیقه به هم زدن ادامه بدهید تا زمانی که رنگ محلول عوض شود .

محلول به دست آماده را در درمای خانه قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود . سپس روی پوست پشت لب کمی آرد برنج ( یا هر آرد دیگری ) بپاشید . محلول شکر را روی آرد بمالید و یک پارچه روی آن فشار دهید و 10 الی 15 دقیقه صیر کنید تا کاملا خشک شود . سپس پارچه را به آرامی در جهت رشد موها بکشید تا موهای زائد پشت لب کاملا از بین برود .

و در انتها چند نکته مهم :

  •  در صورتی که دچار پرمویی در پشت لب و یا صورت خود هستید ، جهت انجام درمان های لازم حتما به پزشک مراجعه کنید
  • قبل از امتحان کردن هر کدام از روش ها و اسکراب های گفته شده ، حتما کمی از آن را روی مچ دست خود امتحان کنید و در صورتی که هیچگونه حساسیتی مشاهده نکردید آن را روی پشت لب استفاده کنید .
  • نیازی به استفاده کردن از تمام روش های بالا نیست . همیشه یک روش را انخاب کرده و به صورت مداوم آن را انجام دهید
  • بعد از حذف موهای زائد پشت لب ، در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید .
  • استفاده از یخ میتواند درد و التهاب پشت لب را بدن از رفع موهای زائد ، کاهش دهد .

تهیه و ترجمه اختصاصی / مجله اینترنتی باعلم دات نت / گروه سلامت و زیبایی پوست