هر کسی کم و بیش به این سوال فکر کرده است که ” آیا من شخص باهوشی هستم یا نه ” . داشتن هوش بالا نشانه هایی دارد که در این مطلب به آن اشاره شده است . اگر دوست دارید بدانید که آیا فرد باهوشی هستید یا خیر ، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

 آیا فرد باهوشی هستید یا خیر
آیا فرد باهوشی هستید یا خیر

تمرکز بالایی دارید و به سختی میتوان حواس شما را پرت کرد

کسانی که به سختی میتوان حواس آنها را پرت کرد و میتوانند روی موضوع یا کار خاصی به خوبی تمرکز کنند ، افراد باهوشی هستند .

به شب بیداری عادت دارید

افراد باهوش معمولا شبها تا دیر وقت بیدار هستند و در عوض صبح دیر از خواب بلند میشوند .

افراد باهوش ، در لحظه خود را با شرایط سازگار میکنند

حتما شما هم در بین اطرافیان خود کسانی را دیده اید که در هر لحظه و با برخورد با هر مشکلی همیشه یک راه چاره دارند و به راحتی با هر محیط و شرایطی سازگار میشوند . اگر شما هم این ویژگی را دارید به احتمال زیاد فرد باهوشی هستید .

افراد باهوش ، در لحظه خود را با شرایط سازگار میکنند
افراد باهوش ، در لحظه خود را با شرایط سازگار میکنند

 

افراد باهوش ، پاسخ خیلی از سوالات را نمیدانند و درباره هر موضوعی اطلاع ندارند

این روزها در اکثر بحث های پیش آمده در جمع های دوستانه و خانوادگی مشاهده میکنید که اکثر افراد در تمام موضوعات اظهار نظر میکنند و در حد یک کارشناس حرفه ای نظریه پردازی میکنند. ولی در همین جمع کسانی هستند که اکثرا گوش میدهند و وقتی درباره موضوعی اطلاعات کافی ندارند سکوت میکنند و اگر سوال کنید میگویند ” نمیدانم ” اگر شما هم جزو این افراد هستید و درباره موضوعاتی که اطلاعات ندارید به راحتی از ” نمی دانم ” استفاده میکنید به احتمال زیاد فرد باهوشی هستید .

افراد باهوش دوست دارند تجربه کسب کنند و کنجکاو هستند

کسانی که هوش بالایی دارند بیشتر از بقیه افراد دوست دارند دلیل هر اتفاقی را بدانند . ممکن است رویدادی طبیعی اتفاق بی افتد که برای مردم عادی هیچ جذایتی نداشته باشد ولی افراد باهوش از این موضوعات به راحتی شگفت زده میشوند و دوست دارند علت این پدیده ها را بدانند . افراد باهوش از کودکی تا سن پیری ، این حس کنجکاوی را حفظ میکنند . اگر شماهم بیش از حد کنجکاو هستید احتمال هوش بالایی دارید .

 

افراد باهوش ، روی دانسته ها و عقاید خود تعصب ندارند

کسانی که هوش بالایی دارند همیشه آماده شنیدن نظرات و دلایل شما هستند . هیچگاه تعصب کورکورانه روی عقاید خود ندارند و اگر دلیل شما منطقی و قانع کننده باشد به راحتی روی نظرات شما فکر میکنند و در صورت قابل پذیرش بودن ، به راحتی از نظریه شما استقبال میکنند . افراد باهوش ، ارزش ها و عقاید خود را در صورتی که با شواهد و دلایل کافی و قانع کننده روبرو شوند ، به راحتی تغییر میدهند.

افراد باهوش دوست دارند تجربه کسب کنند و کنجکاو هستند
افراد باهوش دوست دارند تجربه کسب کنند و کنجکاو هستند

افراد باهوش از تنهایی خود رنج نمی برند

کسانی که هوش بالایی دارند ، با تنهایی مشکلی ندارند و از لحظات تنهایی خود نهایت لذت را می برند .

 

افراد باهوش براحتی برنامه بلند مدت دارند

طبق تحقیقات اخیر ، افراد باهوش میتوانند برنامه ریزی های بلند مدتی برای اهداف خود داشته باشند و به راحتی به این برنامه ادامه دهند . مشکلات پیش رو در رسیدن به این اهداف نمیتواند افراد باهوش را دلسرد کند و یا هدف های تحریک کننده بین راه ، نمی تواند باعث تغییر هدف بلند مدت افراد باهوش شود .

 

افراد باهوش خوشمزه هستند

کسانی که هوش بالایی دارند در جمع ها و مهمانی ها بسیار شوخ طبع و خنده رو هستند . اگر در گفتگوهای دوستانه و خانوادگی شوخی های جالب و خنده دار انجام میدهید به احتمال زیاد فرد باهوشی هستید و ذهن فعالی دارید . اکثر کمدین های معروف جهان از هوش بسیار بالایی برخوردار هستند .

 

 

افراد باهوش ، کارها را باتاخیر انجام میدهند

سپردن کار مهم و ضروری به یک فرد باهوش ،کار چندان عاقلانه ای نیست . افراد باهوش معمولا کارها را با تاخیر انجام میدهد و هیچ عجله ای برای انجام کارهای مهم ندارند . کسانی که از هوش بالایی برخوردار هستند معمولا در پاسخ دادن به سوالات مهم شما نیز همیطور عمل میکنند . همیشه پاسخ های دوپهلو میدهند و از جواب دادن صریح و قاطع طفره میروند .

 

باهوش ها سوالات عجیب میپرسند

افراد باهوش گاها سوالاتی میپرسند که شما را به فکر فرو میبرد . سوالاتی که حتی کوچکتری ذهنیتی درباره آنها ندارید . گاهی این سوالات به قدری عمیق هستند که درک خود سوال سخت است . چه برسد به پاسخ سوال . اگر شما هم از این سوالات در ذهن خود دارید ، احتمال شخص باهوشی هستید .

اختصاصی سایت باعلم دات نت / گروه آموزش و سلامت