خوردن انار در دوران بارداری ، نوزاد را زیبا نمیکند !

نتیجه تصویری برای تاثیر خوردن انار بر زیبایی جنین

احتمالا شما هم در سایت های مختلف و یا در بین اقوام و آشنایان شنیده اید که خوردن فلان میوه یا خوراکی در دوران بارداری باعث زیبا شدن جنین میشود . ولی آیا واقعا خوردن میوه و برخی خوراکی ها میتواند تاثیری بر قیافه فرزند شما داشته باشد ؟

برخی از رایج ترین خوراکی ها و میوه هایی که معمولا برای زیبا شدن جنین توصیه میشود ، موارد زیر هستند:

خوردن سیب و بخصوص سیب قرمز باعث زیبایی نوزاد میشود

مصرف رازیانه باعث زیبایی چشم های نوزاد میشود و کودک شما چشم های درشتی خواهد داشت

اگر زن باردار در دوران بارداری خربزه بخورد نوزاد زیبا و خوشگل خواهد شد

اگر مادر در دوران بارداری روغن زیتون استفاده کند نوزادی زیبا به دنیا می آورد

اگر پدر قبل از اقدام به بارداری ، گلابی بخورد نوزاد زیبا میشود

خوردن ماهی ، هویج ، زرشک ، انار ، سیب ، شکر ، نعناع ، هلو ، کاسنی ، کنگر ، عسل ، آناناس ، خیار ، بادام ، پیاز ، بابونه ، خرما و … در دوران بارداری باعث خوشگل شدن نوزاد میشود.

ولی تاچه حدی این توصیه ها درست هستند ؟ آیا واقعا خوراکی ها تاثیری در قیافه نوزاد دارند ؟

جواب این سوال در حالت کلی منفی است . در واقع قیافه نوزاد بیشتر بستگی به ژنتیک و ژن های پدر و مادر دارد تا به خورد و خوراک و مصرف انواع میوه ها .

ولی این مورد از چند لحاظ میتواند مورد بررسی قرار بگیرد .

نتیجه تصویری برای تاثیر خوردن انار بر زیبایی جنین

1- تغذیه مادر در دوران بارداری هیچ تاثیری بر قیافه و استخوان بندی چهره نوزاد ندارد

سلول های بدن تمام انسان های روی زمین از 46 کروموزوم تشکیل شده است . هر نوزاد 23 کروموزوم از اسپرم پدر و 23 کروموزوم از تخمک مادر دریافت میکند . هر کروموزوم حاوی تعداد زیادی ژن است که به صورت جفت هستند . تمام صفات کودک مانند رنگ پوست ، رنگ مو ، قد و استخوان بندی چهره نوزاد از طریق ژن پدر و مادر مشخص میشود و تغذیه در این موارد نقش خاصی ندارد .

 

2 – زیبایی نوزاد فقط استخوان بندی چهره نیست

با وجود اینکه تغذیه مادر هیچ تاثیری بر زیبایی نوزاد ندارد ولی از زاویه دیگری نیز میتوان به این موضوع نگاه کرد . زیبایی نوزاد فقط استخوان بندی چهره و رنگ مو و رنگ چشم نیست . روشنی پوست و سلامت ظاهری نوزاد هم میتواند باعث زیبایی نوزاد شود .

در این مورد تغذیه میتواند تاثیر گذار باشد . استفاده مادر در دوران بارداری از میوه هایی که به سلامت کبد کمک میکند ، باعث سلامت پوست نوزاد میشود . همچنین کمبود ویتامین مادر ، یا عدم مصرف اسیدفولیک در دوران بارداری میتواند باعث مشلاتی در سلامت نوزاد شده و زیبایی نوزاد را تحت تاثیر فرار دهد . برای مثال وجود لک و یا مشکلات پوستی نوزاد میتواند به دلیل تغذیه نامناسب مادر در دوران بارداری باشد .

پس تغذیه نامناسب میتواند به دلیل ایجاد ناهنجاری هایی در چهره نوزاد ، باعث بدقیافه شدن نوزاد شود و تغذیه مناسب میتواند باعث سالم بودن نوزاد شود . ( و نه باعث خوشگلی نوزاد )

تهیه و ترجمه اختصاصی / گروه سلامت و تغذیه بارداری / مجله اینترنتی باعلم دات نت

 

راه داشتن فرزند زیبا سلامت خانواده