ازمیر یکی از شهرهای مهم ترکیه به لحاظ داشتن اهمیت اقتصادی و گردشگری است.  شهر ازمیر در کرانه دریای اژه قرار گرفته است و توسط جنگل‌های انبوهی احاطه شده تا زیبای شهر را دوچندان کند.  اگر شما قصد دارید شهری را برای سفر خود انتخاب کنید که هم بتوانید آثار تاریخی را مشاهده کنید و هم از سواحل زیبا و مکان‌های تفریحی لذت ببرید، پیشنهاد ما به شما شهر ازمیر است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا شما را در سفر به این شهر راهنمایی کنیم.

آب و هوای ازمیر

آب و هوای ازمیر مانند بیشتر شهرهای ساحلی مدیترانه است و شما در اکثر اوقات با رطوبت هوا و دمای بالا مواجه هستید. البته زمستان‌ها هوا در ازمیر مناسب است و شاید بتوان گفت که اواخر تابستان تا اواخر پاییز بهترین زمان سفر به دومین بندر بزرگ ترکیه است.

پرواز به  ازمیر

خوشبختانه ازمیر از جمله شهرهای است که پرواز مستقیم از تهران به این شهر برقرار است و همین امر سفر به ازمیر را آسان‌تر می‌کند. همچنین شهروندان ایرانی برای سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارند و به محض رسیدن در فرودگاه مقصد، مهر اجازه ورود در پاسپورتتان زده خواهد شد.

مراکز خرید ازمیر

راهنمای سفر به ازمیر ترکیه

در ازمیر می‌توانید بهترین مراکز خرید ترکیه را مشاهده کنید، در این شهر 15 مرکز خرید بزرگ وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به وپتیموم، کلیپا پارک، فوروم بورنوا و آگورا  اشاره کنیم.

سیستم حمل و نقل در ترکیه

 راهنمای سفر به ازمیر ترکیه

خطوط ریلی درون شهری در ازمیر حدود 80 کیلومتر طول دارد و مناطق مختلف شهر را پوشش می‌دهد و روزانه در حدود 150 هزار نفر این طریق در شهر جابه‌جا می‌شوند. همچنین در این شهر می‌توانید. همچنین ایستگاه‌های اتوبوس همه شهر را پوشش می‌دهد و نسبت به استفاده از تاکسی مقرون‌ به‌صرفه تر است.

هزینه سفر به ازمیر

ازمیر

هزینه اقامت در هتل‌های این شهر متفاوت است، مثلاً هزینه هر شب اقامت در هتل‌های 3 ستاره چیزی در حدود 130 هزار تومان است و در هتل‌های 4 تا 5 ستاره  به 300 هزار تومان نیز می‌رسد.

تفریحات در ازمیر

ازمیر

در ازمیر هزینه تفریحات نسبت به دیگر شهرهای ترکیه مناسب‌تر است، شما در این شهر می‌توانید علاوه بر تفریحات ساحلی، در پارک‌ها، باشگاه‌ها، و حتی پیست اسکی این شهر نیز برقرار است. همچنین در این شهر یک پارک آبی زیبا و روباز قرار دارد که می‌توانید با کودکان خود به آنجا ببرید و لحظات خوشی را برایشان رقم بزنید. برای دیدن حیوانات نیز می‌توانید به باغ وحش ازمیر بروید و بعدازظهر خود را در آنجا بگذرانید.

غذاهای ازمیر

فرهنگ غذای در ازمیر بسیار گسترده است و می‌توانید بهترین غذاهای سنتی، کباب‌ها و غذاهای دریایی را در آنجا تست کنید. از جمله این غذاهی خوشمزه می‌توانید به ساندویچ ماهی، کباب چوبی، بورک، بویوز و کوفته‌های ازمیری اشاره کرد.

دیدنی‌های ازمیر

ازمیر

بهترین بخش هر مسافرتی که دلیل اصلی سفر ما به این شهر است بازدید از اماکن گردشگری آنجاست. شهر ازمیر ترکیه به دلیل داشتن تاریخ غنی خود دارای اماکن تاریخی مهمی از قبیل Alsancak ، کوردونبوی، میدان ساعت، آسانسور ازمیر، بازار کمرالتی، آگورا، فروم بورنوا، مسجد هیسار و  چندین محل دیدینی دیگر اشاره کرد که هر کدام ارزش بازدید را دارند.

ازمیر