شهر آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی و توریستی کشور ترکیه است که هرساله میزبان تعداد فراوانی گردشگر از سراسر جهان است. هم‌وطنانمان نیز از مشتری‌های درجه اول سفر به آنتالیا هستند، بخصوص که بیشتر ایرانیان علاقه دارند تا تعطیلات نوروزی خود را در کنار ساحل گرم و اماکن تفریحی این شهر زیبا بگذرانند.

سواحل؛ جذاب‌ترین بخش سفر

آنتالیا

در آنتالیا 400 ساحل مختلف وجود دارد که معروف‌ترین آنها  لارا و  کنیالتی نام دارد و عمده دلیل جذب گردشگران کشورهای مختلف به این شهر، سواحل جذاب آن است.

ساحل کنیالتی در  بخش غربی شهر قرار دارد و نسبت به ساحل دیگر به مرکز شهر نزدیک‌تر است. در ساحل کنیالتی که آب‌های دریای مدیترانه را به شما عرضه می‌کند. همچنین در این ساحل انواع تفریحات آبی، استخر دلفین‌ها، رستوران‌های روباز، کافه‌ها و یک پارک آبی فوق‌العاده قرار دارد برخی از نقاط این ساحل پوشیده از سنگ‌های بزرگ و سفیدی است که  به جذابیت‌های بصری این منطقه تفریحی افزوده است.آنتالیا

ساحل لارا نیز یکی از سواحل معروف آنتالیاست.  این ساحل در فاصله 6 کیلومتری شرق شهر قرار گرفته است .این ساحل مساحتی در حدود  1800000 مترمربع را پوشش می‌دهد و دارای امکانات فراوانی از جمله  باشگاه، رستوران ، کافه، هتل، پارک عجایب و…  است.

ساحل بلک نیز یکی از مجلل‌ترین سواحل آنتالیاست که حدود 15 کیلومتر طول دارد. در این ساحل هتل‌ها و مراکز تفریحی ، زمین گلف، زمین تنیس، زمین فوتبال و … وجود دارد  و می‌تواند لحظات خوشی را برای شما در آنتالیا رقم بزند

آب و هوای آنتالیا

آنتالیا

آنتالیا دارای تابستان‌های نسبتاً گرم است و در زمستان‌ها هوای شهر بارانی و کمی سرد می‌شود به طوری که میانگین دما در تابستان بین 25 تا 35 درجه است و در زمستان هوا تا +9 درجه می‌رسد. و میان رطوبت هوا در این منطقه حدود 60 % است و حدود 300 روز در سال هوا آفتابی است و همین امر باعث آن سفر به این شهر ساحلی در تمام طول سال متقاضی داشته باشد و محل مناسبی برای ورزش و تفریحات ساحلی باشد. اگر بخواهید بدانید که بهترین زمان سفر به آنتالیا چه وقت است باید به شما بگویم که تقریباً در تمام طول سال هوا در آنتالیا یکسان است، اما در ماه‌های اسفند تا اردیبهشت شما می‌توانید از هوای مطبوع‌تر و آفتابی لذت ببرید.

رفت و آمد در آنتالیا

آنتالیا

اگر می‌خواهید بسیار ارزان و راحت در شهر تردد کنید از اتوبوس استفاده کنید. ایستگاه‌های اتوبوس شهر به‌خوبی به شما سرویس‌دهی می‌کنند. در فصل گرم بیشتر اتوبوس‌ها دارای کولر هستند. ایستگاه‌های تاکسی نیز در تمام بخش‌های شهر وجود دارند اما هزینه استفاده از تاکسی گران است و اصلاً به صرفه نیست.

فرودگاه آنتالیا

آنتالیا

آنتالیا دارای سومین فرودگاه بزرگ کشور ترکیه است و روزانه پروازهای مستقیم زیادی از تهران به مقصد این شهر انجام می‌شود. و این یعنی که شما می‌توانید به صورت مستقیم به آنتالیا سفر کنید. این فرودگاه در سال حدود 8 میلیون مسافر را جابجا می‌کند و رتبه 15 فرودگاه پرتردد اروپا را به خود اختصاص دادند است. کلیه هتل‌های آنتالیا خطوط اتوبوس و تاکسی ویژه‌ای برای رفتن به فرودگاه در تمام روز دارند ، در ضمن در داخل شهر آنتالیا نیز در هر ساعت از شبانه روز امکان رفتن با تاکسی به فرودگاه وجود دارد. فاصله فرودگاه تا مرکز شهر حدود 20 دقیقه است و دسترسی مسافران به این فرودگاه بسیار سهل و آسان است.