ویزای ترکیه ؛ ترکیه یکی از مهم‌ترین هدف‌های گردشگری مردم ایران برای گذراندن تعطیلات است. هرساله چند میلیون ایرانی در ایام مختلف بخصوص در تعطیلات نوروز به این کشور زیبا سفر می‌کنند. ما قصد داریم تا در ادامه این مطلب شرایط اخذ ویزا و سفر به ترکیه را برای شما شرح دهیم.

آیا برای سفر به ترکیه نیاز به ویزا هست؟

ترکیه

خوشبختانه بر اساس توافق بین دولت‌های ترکیه و ایران برای سفر متقابل، شهروندان این دو کشور نیازی به دریافت ویزای مسافرتی ندارند. این بدان معناست که شما فقط با داشتن یک پاسپورت با 6 ماه اعتبار و یک مهر ورود، وارد کشور ترکیه شوید و همچنین اجازه دارید به مدت 90 روز در این کشور بمانید. البته به خاطر داشته باشید ورود شما فقط برای گردشگری و تفریح در ترکیه مجاز است و شما اجازه کار و فعالیت اقتصادی را نخواهید داشت. همچنین دریافت ویزای گردشگری ترکیه کاملاً رایگان است و در فرودگاه‌ها و مرزهای زمینی این کشور هنگام ورود برایتان صادر خواهد شد.

چگونه ویزای کار دریافت کنیم؟

ترکیه

اگر شما بخواهید برای شرکتی در ترکیه کار کنید پس حتما نیازمند دریافت ویزای کار هستید. برای این کار شما باید به کنسولگری ترکیه در ایران مراجعه کنید و مدارک مورد نظر کار اعلام شده را به سفارت تحویل دهید، سفارت در طی مدت 3ماه مدارک شما را مورد برسی قرار می‌دهد و سرانجام نتیجه را به شما اعلام می‌کند. اگر شما موفق به دریافت ویزای کاری بشوید یک ویزای 1 ساله در ابتدا برایتان صادر می‌شود، بعد از پایان مدت زمان ویزا اگر مشکل خاصی نداشته باشید دوباره این ویزا را می‌توانید تا 3 سال تمدید کنید، بعد از آن می‌توانید ویزا را تا 6 سال تمدید کنید و بعد از آن هم امکان دریافت ویزای کار دائم را دارید.

 

چگونه ویزای تحصیلی دریافت کنیم؟

ترکیه

اگر می‌خواهید به عنوان دانشجو وارد کشور ترکیه بشوید و در آنجا تحصیل کنید ابتدا باید یک پذیرش از دانشگاه مورد نظر داشته باشید و ثبت نام خود را در آن دانشگاه قطعی کرده باشید و سپس با مدارک ثبت نام و تحصیلی خود به سفارت ترکیه در ایران مراجعه کنید تا مراحل  صدور ویزای تحصیلی شما انجام شود. به خاطر داشته باشد ویزای تحصیلی در ترکیه به صورت 1 ساله صادر می‌شود و در صورت اینکه شما نیازمند تحصیل در مدت زمان بیشتری باشید ، هرساله باید ویزای خود را تمدید کنید.

آدرس سفارت و کنسولگری‌های ترکیه در ایران

کنسول ترکیه

-سفارت ترکیه: تهران، خیابان فردوسی، پلاک ۳۳۷ ، تلفن: ۳۵۹۵۱۱۰۰ (۰۲۱)

-کنسولگری ترکیه در تبریز؛ تبریز، کوی ولیعصر، خیابان فروغی، فلکه همافر، کوچه فرهنگیان، پلاک ۸ تلفن: ۳۳۲۷۱۸۸۲ (۰۴۱)

-کنسولگری ترکیه در ارومیه؛ ارومیه، خیابان شهید دکتر بهشتی، پلاک ۳۰ تلفن: ۳۳۴۷۸۷۷۰ (۰۴۴)

-کنسولگری ترکیه در مشهد؛ مشهد، بلوار سجاد، خیابان گلایل، پلاک ۴۵؛ تلفن: ۳۷۶۴۵۱۵۰ (۰۵۱)