به گزارش سایت باعلم دانت نت به نقل از سایت نی نی سایت : از این ایده‌ها کمک بگیرید تا هم از لحظه لحظه مادر بودنتان لذت ببرید و هم یک رابطه عاطفی عمیق را از همین حالا پایه‌ریزی کنید.

1. اگر می‌توانید او را با شیر خود تغذیه کنید. این موضوع فقط به دلیل مواد مغذی شیر مادر نیست. وقتی نوزاد برای شیر خوردن خودش را در آغوشتان جمع می‌کند، صدای قلبتان را می‌شنود، بوی شما را می‌فهمد و با لمس پوست تنتان احساس اطمینان می‌کند.
2. هنگام غذا دادن با شیشه شیر، به چشم‌های نوزادتان نگاه کنید. می‌خواهید در ازای این غذا دادن‌ها چیزی هم نصیب شما شود؟! داشتن ارتباط چشمی دائم به نوزاد کمک می‌کند که شما را به خاطر بسپرد و احساستان را درک کند.
3. ماساژش بدهید. فواید ماساژ نوزاد حیرت‌آور است. به علاوه وقتی که با ماساژ شما به خنده می‌افتد یا جیغ‌های ظریف و با نمک می‌کشد، احساس قهرمان بودن می‌کنید!
4. موبایلتان را کنار بگذارید. خانواده، دوستان و همکارانتان درک می‌کنند که چرا جواب دادن به پیام‌هایشان برای شما چند ساعت زمان می‌برد!
5. به ضربان قلبش گوش کنید. یادتان می‌آید وقتی این صدای دلنشین را در اتاق سونوگرافی می‌شنیدید، چقدر هیجان‌زده می‌شدید؟ هنوز هم هر لحظه که بخواهید می‌توانید از این موسیقی زیبا لذت ببرید.
6. وقتی خواب است شما هم بخوابید. هرگز به خاطر اینکه ساعت 7 صبح تازه می‌خواهید بخوابید، احساس گناه نکنید. مادری که خوب استراحت کرده باشد، یک مادر خوشحال و شاداب است و این برای کودک فواید خیلی زیادی دارد.

چگونه از مادرشدن لذت ببریم ؟ روش های نگهداری از نوزاد

7. یک کار خوب برای همسرتان انجام دهید. چه متوجه این موضوع شده باشید چه نه، نوزادتان به پیوند بین پدر و مادرش توجه نشان می‌دهد؛ یک شام ویژه یا نشستن در کنار هم و تماشای تلویزیون، درست مثل قدیم‌ها
8. برای شروع هر مرحله از زندگی نوزاد به خودتان استرس ندهید. جستجو در اینترنت برای دانستن اینکه هر چیز خاصی کی اتفاق خواهد افتاد، وسوسه انگیز است. اما هر نوزادی با سرعت خودش جلو می‌رود. اگر مدام چشمتان به آینده باشد، امروز را از دست می‌دهید.
9. به گریه‌هایش توجه کنید. خصوصا در سه ماه اول زندگی، نوزاد احتیاج دارد که حضور شما را در کنار خود حس کند. بغل کردن نوزاد وقتی دارد گریه می‌کند، به او احساس اعتماد می‌دهد. نگران نباشید. این کار او را لوس نمی‌کند.
10.برای او کتاب داستان بخوانید. برای بیدار کردن علاقه به کتاب در نوزادتان خیلی هم زود نیست! اگر بتوانید برای هر شخصیت کتاب یک صدای متفاوت بگذارید که عالی می‌شود.
11. یک دفتر خاطرات روزانه تهیه کنید. سال اول زندگی نوزاد مثل برق و باد می‌گذرد و فقط یک خاطره محو از آن باقی می‌ماند. پس همه خاطرات شیرینی که با هم ساختید را ثبت کنید. وقتی فرزندتان به 16 سالگی رسید و حسابی احساس بزرگی کرد، راحت باشید این خاطرات را از زیر خاک بیرون بیاورید.
12. جلسه معارفه با حیوانات پارچه‌ای داشته باشید. از دیدن اینکه فرزندتان دوستان کوچک پشمی و پارچه‌ای خود را لمس می‌کند، بو می‌کند یا حتی در دهانش می‌گذارد، هیجان زده خواهید شد. توجه کنید که به کدام عروسک بیشتر علاقه دارد. آن را هنگام خواب به تخت خوابش ببرید.
13. او را ببویید. متاسفانه هنوز هیچ‌کس نتوانسته راهی پیدا کند که بوی نوزاد را درون شیشه نگه دارد. خب، پس حالا که شما یک منبع طبیعی از این بوی بهشتی را درست زیر بینی خود دارید، نهایت استفاده را از آن ببرید.

 

14. هنگام گریه بچه‌ها آرامشتان را حفظ کنید. همه بچه‌ها گریه می‌کنند. اما وقتی شما عصبی و مایوس می‌­شوید، کودکتان هم بیشتر جیغ جیغ می‌کند.
15. برنامه‌ریزی کنید. کودکان ساخته شده عادات هستند. پس اگر به یک برنامه منظم پایبند باشید، کوچولوی شما هم بیشتر احساس راحتی خواهد کرد.
16. با هم به یک قرار «من و مامانم» بروید. حس ماجراجویی در وجودتان بیدار شده؟ به باغ وحش بروید! نه؟ حوصله ماجراجویی ندارید؟ به یک کافی‌شاپ در نزدیکی محله‌تان بروید. بیرون رفتن با نوزاد به شما یادآوری می‌کند که دنیا هنوز هم بیرون از پیله کوچکتان درحال چرخیدن است.
17. یک لقب برای او انتخاب کنید. این لقب یا اسم مستعاری که به او می‌دهید می‌تواند مثل رازی باشد که فقط شما دونفر از آن خبر دارید! البته که باید این نام مستعار پر از احساس ارزشمندی و دوست‌داشتنی بودن باشد.
18. موسیقی شاد بگذارید و خواننده هنرمند درونی خود را بیدار کنید. 5 تا از آهنگ­های مورد علاقه خود را انتخاب و مرتب آن‌ها را برای نوزادتان پخش کنید و همراه آن­‌ها بخوانید. برای او خوب است که صدای شما را بشنود.
19. عکس‌های کودکی‌تان را بیرون بیاورید. شاید او چشم‌های شما را داشته باشد، یا لبخندتان یا موهایش شبیه موهای شما باشد. هرچه شباهت بیشتری بین خودتان و او پیدا کنید، احساس ارتباط بیشتری با او خواهید داشت.
20. طعم غذا دادن به بچه‌ها را بچشید. وقتی زمان خوردن غذاهای جامد می‌رسد (حدود 6 ماهگی) نگران هم غذایی با او نباشید. در عوض حواستان را به لذت کودکتان از کشف مزه­‌ها، بافت‌ها و بوهای جدید بدهید.
21. مد بازی کنید. بگذارید با این واقعیت روبرو شویم که هر بار نوزادتان را با یک دست لباس جدید می‌بینید، در دلتان قند آب می‌شود. درست است؟! هیچکس از شما ایراد نمی‌گیرد اگر یک فشن شوی نوزادی فقط برای چشمان خودتان و با کمک نوزادتان راه بیاندازید!

 

22. دکمه خل‌بازی را بزنید. شکلک در بیاورید. ابروها را بالا بیاندازید و زبان‌تان را بیرون بیاورید و قلب خود را برای لحظه‌ای آماده کنید که در نهایت نوزاد را به خنده می‌اندازید.
23. بی‌خیال شلوغی شوید. هر روز یک انتخاب دارید: خانه را مرتب کنید یا کودکتان را در آغوش بگیرید و نوازش کنید. ما می‌گوییم نوازش بچه از داشتن خانه‌­ای تمیز خیلی مهم‌تر است!
24. استرس دارید؟ با او حرف بزنید. احتمالا در روزهای اول مادر شدن خیلی احساس تنهایی کنید. پس راحت باشید و درباره تمام احساسات با این تازه وارد صحبت کنید. او عاشق شنیدن صدای شما خواهد شد و شما هم احساس می‌­کنید باری از روی دوشتان برداشته شده!
25. از سروصدای باد معده هم می‌شود لذت برد! بله. درست شنیدید. در بین تمام زیبایی‌های داشتن بچه، عوض کردن پوشک مثل یک تنبیه غیرمنصفانه است. اما می‌توانید با خواندن یک آهنگ شاد یا پیدا کردن هزار کلمه مختلف برای صداهای خارج شده از معده او، پوشک عوض کردن را جالب کنید.
26. ببوسیدش، ببوسیدش، ببوسیدش. در عرض چند سال آینده او جای بوسه شما را با اخم پاک و به شما چپ چپ نگاه خواهد کرد. پس تا وقت هست او را بچلانید و ببوسید!!

منبع : نی نی سایت