10 نکته که باید قبل از انجام کاشت مو بدانید

10 نکته که باید قبل از انجام کاشت مو بدانید

با اختراع تکنولوژی کاشت مو ، به نظر می‌رسد که درمانی دائمی برای کچلی پیدا شده است.

کاشت مو روشی فوق‌العاده برای افزایش اعتمادبه‌نفس، کاهش احساس شرم و ایجاد حس خوب است. انجام پیوند مو به معنای خداحافظی با کلاه‌گیس و دیگر روش‌ها برای پنهان کردن ناحیه‌ی طاس از سر است. به‌علاوه، با انجام پیوند مو ظاهرتان دوباره مانند زمانی خواهد شد که مو داشتید و انگار که در زمان سفر کرده‌اید. اما قبل از اینکه کاشت مو انجام دهید به این 10 نکته مقدماتی درباره چیستی و چگونگی پیوند مو توجه کنید.

1- برداشت واحد فولیکولی (FUE) یا پیوند واحد فولیکولی (FUT)

دو نوع روش کاشت مو در کلینیک‌ها انجام می‌شود: برداشت واحد فولیکولی و پیوند واحد فولیکولی. روش پیوند واحد فولیکولی قدیمی‌تر است و در آن نوار پوست و مو از سر بریده و برداشته می‌شود. سپس، این نوار تقسیم می‌شود و به نواحی بدون مو پیوند زده می‌شود. در روش برداشت واحد فولیکولی، شکاف‌های کوچکی در اطراف هر واحد فولیکولی مو ایجاد می‌شود و پس از آماده‌سازی در ناحیه بدون مو کاشته می‌شود.

2- نوع پوست و مو

برای دستیابی به بهترین نتیجه ممکن، کاهش احتمال به‌جا ماند اثر زخم و افزایش موفقیت باید با دکتر کاشت مو مشورت کنید زیرا او نوع پوست و مویتان را بررسی می‌کند. این کار را قبل و بعد از انجام جراحی انجام دهید.

3- هزینه

هزینه جراحی کاشت مو بسته به اعتبار کلینیک و مکان آن و نحوه کاشت مو متفاوت است. توجه داشته باشید که دستیابی به نتایج خوب و دائم هزینه‌بر است. خوشبختانه، انتخاب این روش مانند سرمایه‌گذاری است و هزینه تکرارشونده ندارد.

4- متوسط دوره نقاهت

دوره نقاهت در این روش که شامل باز کردن باند، تمیز کردن ناحیه و شستن موهاست، حدود 3 روز یا کمتر است.

5- درد

کاشت مو معمولاً دردناک نیست زیرا ناحیه موردنظر در مدت جراحی بی‌حس می‌شود.

6- اثر زخم

در روش کاشت مو معمولاً اثر زخم باقی نمی‌ماند یا بسیار ناچیز است. پس بله، تنها یادگار جراحی موهای تازه خواهد بود.

7- ماندگاری

ماندگاری این روش، 95% است و نتایج آن 10 ماه پس از جراحی مشهود است. اگر پس از جراحی ریزش مو اتفاق بیفتد یا موها نازک شوند می‌توان از دو داروی مؤثر ماینوکسیدیل و فیناسترید استفاده کرد. اما بهتر است قبل از استفاده از هر دارویی پس از جراحی با جراحتان مشورت کنید.

8- اقدامات احتیاطی پس آر جراحی

پس از جراحی، اقدام احتیاطی خاصی نیاز نیست مگر استفاده از باند عمامه مانند در شب تا گرافت‌ها جابجا نشوند.

9- مدت جراحی

یک جلسه معمولی برای کاشت 1500 تا 3000 گرافت معمولاً یک روز کامل طول می‌کشد و جراحی به‌صورت سرپایی انجام می‌شود. اکثر بیماران صبح به کلینیک می‌آیند و تا عصر جراحی تمام می‌شود.

10- چه کسانی می‌توانند کاشت مو انجام دهند؟

هرکسی می‌تواند کاشت مو انجام دهد به‌غیراز کودکان و افرادی که بیمار هستند.

معجزه تکنولوژی مدرن، تحقق هر خواسته‌ای را ممکن کرده است و درمان کچلی هم گامی بزرگ در این راستاست.

پایان / رپورتاژ