روش های گیاهی و خانگی برای کمک به قطع سرفه کردن

تصویر مرتبط

سرفه کردن ممکن است اولین علامت هشدار دهنده در خصوص یک بیماری باشد .به طور مثال ممکن است که شما سرماخورده باشید یا آنفولانزا گرفته باشید .از طرفی سرفه می تواند نشانه ی بیماری های دیگری همچون ریفلاکس اسید معده ، مبارزه با آلرژی فصلی یا برونشیت باشد.به نقل از دیدگاه متخصصین ، سرفه ناشی از نوعی تحریک به حساب می آید که حنجره ی شما را تحت تاثیر قرار می دهد و بدن شما با انعکاس انقباض عضلات به آن واکنش نشان می دهد تا این تحریک را خارج نماید .

سرفه کردن به علت ایجاد مزاحمت در رفتار فردی ، عموما” یک علامت مزاحم به حساب می آید که بر طبق مطالعات انجام شده در سال 2013 گاها” تا 18 روز نیز به طول می انجامد.در حالی که بسیاری از افراد به مصرف آنتی بیوتیک ها روی می آورند اما این داروها اغلب برای سرفه های افراد بی تاثیر هستند .

مهم تر آن است که سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با آن چه که سبب سرفه کردن می شود تقویت گردد ؛برای درمان سرفه روش های طبیعی و گیاهی وجود دارد که در ادامه مواردی ذکر خواهد شد .

1.دوش گرفتن

تصویر مرتبط

هنگامی که شما دچار سرفه کردن شده اید ، بهتر است که یک دوش طولانی بگیرید.در واقع دسته ای از پزشکان معتقدند که دوش آب گرم بهترین کاری است که شما می توانید انجام دهید؛ از طرفی دوش گرفتن یک جایگزین عالی برای زمانی است که شما سعی می کنید از داروهای ضد سرفه استفاده نکنید .بنابراین بهتر است که خود را در معرض آب گرم قرار دهید تا بخار آب راه های تنفسی شما را تسکین دهد . در واقع دوش گرفتن از تحریک بیش از حد گلوی شما که زخم ها و ناراحتی های گلوی شما را نیز برمی انگیزاند جلوگیری می نماید.

2.سوپ استخوان

دسته ای از پزشکان معتقدند زمانی که احساس می کنید دارای توانایی کمتر برای انجام فعالیت های روزانه ی خود هستید بهتر است که استفاده از سوپ استخوان را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید.می توان برای طعم دار کردن این سوپ از آب لیمو و زردچوبه که دارای آنتی اکسیدان های مفید هستند ، سیر و آویشن که خواص ضد ویروسی دارد و … استفاده نمود.

3.چای و دمنوش بنوشید

نتیجه تصویری برای دمنوش

به طور کلی چای گرم و دیگر مایعات داغ مانند سوپ به طور ذاتی برای خارش گلو تسکین دهنده هستند.بنابراین استفاده از چای در طول روز نیز می تواند به سرکوب سرفه کمک نماید.بر طبق نظر متخصصین استفاده از هر نوع چای امکان پذیر است و مهم استفاده از آن می باشد .

4.خوابیدن

توصیه ی احتمالی بسیاری از مادرها آن است که برای خلاصی یافتن از شرّ سرفه ی خود استراحت کنید .این موضوع صحت دارد. در واقع خواب ممکن است یک درمان فانتزی به حساب آید اما در حقیقت نیز متخصصین معتقدند که خواب به بدن کمک می کند تا آنچه را که می بایست برای بهبود صورت دهد به انجام برساند.

5.نوشیدن آب به میزان کافی

زمانی که شما آب کافی می نوشید ، بدن شما برای از بین بردن پاتوژن ها و یا ویروس ها تقویت می شود. به علاوه مانند نوشیدن چای و یا خوردن سوپ ، آب نیز گلوی خشکیده و خراشیده را تسکین داده و به بهتر شدن آن کمک می کند.

6.استفاده از گیاه اکالیپتوس

بخار و روغن اکالیپتوس برای درمان سرفه به عنوان راه حلی مناسب به شمار می آید .شما می توانید سینک خود را با آب خیلی گرم و چند قطره روغن اکالیپتوس پرکنید و یک حوله روی سر خود قرار دهید .بعد از آن سر خود را روی سینک بگیرید و 10 دقیقه به طور عمیق نفس بکشید.روغن اکالیپتوس به کاهش التهاب بینی کمک میکنند و بخار حاصل از آن گلوی خشک را نیز مرطوب می سازد.

7.استفاده از سایر گیاهان دارویی

دیگر توصیه ی متخصصین آن است که قبل از شروع فصل سرما چند داروی گیاهی را برای خود ذخیره کنید .به طور مثال گیاهی همچون بابونه (ضد اسپاسم ، به گونه ای که واکنش سرفه ی شما را متوقف می کند).طریقه ی استفاده از این گیاهان دارویی می تواند متفاوت باشد و به نظر می رسد که روش های مختلفی برای استفاده از آن ها وجود داشته باشد.

تهیه و ترجمه اختصاصی از باعلم دات نت / https://baelm.net