شنیدن نام گیلان ، بی اختیار ، طبیعت سرسبز و دل انگیز شمال را به خاطر میاره . گیلان را میشه از زیباترین نقاط دیدنی ایران دونست . اما نه فقط به خاطر طبیعتش یا آداب و رسوم محلی و حتی لباس های رنگارنگ و شاد گیلان . گیلانی ها در آشپزی هم صاحب ذوق و سلیقه هستند . تنوع کم نظیر انواع غذاهای گیلانی با طعم های خاص و لذیذ ، که اغلب با مواد غذایی تازه محلی ، طبخ میشه چیزی نیست که کسی بتونه نادیده بگیره . خوراکی های خوشمزه گیلان از ترشی و مربا گرفته تا انواع غذاها ، هر کدوم تجربه متفاوتی از طعم و مزه است .

رستوران گیلانی آریامن
رستوران گیلانی آریامن

در ادامه معرفی رستورانهای خوب کرج ، به رستوران گیلانی آریامن اومدم :

امتیازی که رستوران های محلی در شهرهای بزرگ دارن ، اینه که مجبور نیستید ، غذاهای رایج را امتحان کنید . کباب و چلو همه جای ایران هست اما غذای محلی گیلانی ، فقط در رستوران گیلانی پیدا میشه . که علاوه بر خوشمزگی ، تنوعی هم به غذاهای شما میده . بنابراین رفتن به این قبیل رستورانها هم لذته هم تفریح و هرجایی باشن ارزش وقت گذاشتن دارن .
رستوران گیلانی آریامن ، یک رستوران های گیلانی در کرجه . ۴ سال سابقه فعالیت داره و شاید اکثر کرجی ها هنوز بیخبرن ! آریامن ، محیطی تمیز و مرتب داره با دو سالن پذیرایی با ظرفیت ۱۶۰ نفر . رستوران گیلانی آریامن در مجاورت پارک خانواده جهانشهر قرار داره و دقیقا کنارش یک نونوایی سنگک که اتفاقا تا دیر وقت فعاله . تصور کنید ترکیب پارک و رستوران گیلانی و نون سنگک داغ ، چه ترکیب وسوسه کننده ای برای استراحت و تفریح و تنوع بوجود میاره .

"رستوران گیلانی آریامن" هیجان سینی مخصوص ۲ نفره

از این مورد که بگذریم مواردی مثل پرسنل خوش اخلاق ، مدیر خنده رو ، نظافت محیط از مواردیه که سریع به چشم میاد . اونایی که با گیلانی ها معاشرت دارن شاید بهتر متوجه منظورم بشن . گیلانی ها بطور معمول، افرادی آرام و مهمانواز هستند .
منوی غذا در رستوران گیلانی آریامن
وجود غذاهای محلی گیلان در رستوران گیلانی تعجبی نداره . اما منوی رستوران آریامن فقط گیلانی نیست . اینجا انواع غذاهای ایرانی و گیلانی را میشه سفارش داد .
غذاهای ایرانی شامل ، شیشلیک ، کبابها ، باقالی پلو با مرغ و گردن گوسفندی ، زرشک پلو ، خورشت ها ،جوجه و…
و غذاهای محلی رستوران گیلانی آریامن که تنوع خوبی هم داره شامل : کته کباب ، جوجه ترش ،کباب ترش ، مرغ ترش ، مرغ شکم پر ،چلوخورشت ترش واش ، ماهی سفید شکم پر ، چلو اکبر جوجه ، کشک بادمجان ، میزا قاسمی ، باقلاقاتوق ،ترشی تره با کته و..
پیش غذا و دسر و نوشیدنی ها هم شامل سوپ و ماست و ژله و… هم سرجاشه .

سینی مخصوص آریامن

سفارش غذا در رستورانهای متفاوت ، از سخترین و هیجان انگیزترین کارهاست . چون هم اسم غذاها نا آشناست هم مزه شون . سینی مخصوص ، مرغ شکم پر ، کته کباب و کباب ترش از پرطرفدارترین غذاهای رستوران آریامن هستند .
کباب همیشه هست ولی غذای گیلانی نه . ممکنه تو خونه بشه تهیه کرد ولی تا گیلانی نباشی اون مزه و طعم را نداره . فقط هم خودشون فوت کوزه گریشو میدونن شایدم از اون سبزیهای معطر محلیه یا هر چی ا.. و اعلم !
من به رسم عادتی که ترکش سخته ، سینی مخصوص آریامن و چلوخورشت ترش واش سفارش دادم .
از این لحظه شمارش معکوس و هیجان تست غذاهای گیلانی شروع میشه . همراه با بوی غذای میزهای مجاور که سختی این لحظات را سختر میکنه و هی باید آب دهنتو قورت بدی تا غذای خودت برسه .
حین صرف غذا ،موسیقی محلی گیلانی هم پخش میشه. اگه مثل من گیلانی نباشید متوجه معنیش نمیشید فقط شاده و یاد اول بهار و عید می افتین و حس خوبی داره .اگر هم گیلانی باشید که هیچی !

این تصویر بی نظیر مربوط به سینی مخصوص رستوران آریامنه
این تصویر بی نظیر مربوط به سینی مخصوص رستوران آریامنه

 

این تصویر بی نظیر مربوط به سینی مخصوص رستوران آریامنه . باید بگم اندازش خیلی بزرگتر از چیزیه که خودم بهش میگم سینی.  حدودا نیم متر قطرشه و غذاهای روش برای ۴ نفر ، کافیه . فقط نمیدونم چرا اسمش سینی ۲ نفره است !؟
سینی مخصوص آریامن شامل اینهاست :
– ماهی قزل آلا که با مهارت سرخ شده و تیغ و استخونش گرفته شده. طعم و مزه برای منی که ماهی دوست دارم عالی بود .
– کباب کوبیده مشتی و خوشمزه . اندازه و ضخامتش تقریبا دو برابر کبابهای معمولیه یعنی ۱ سیخش را ۲ تا حساب کنید . این کباب کوبیده از بهترین کبابهای کرجه . نرم و آبدار و برشته .
– جوجه کباب مزه دارشده شامل بال کبابی و کتف و سینه بسیار لذیذ .
– جوجه چینی ، پیاز حلقه ای و کته با اون دورچینهاش .
– میزا قاسمی که بسیار خوشمزه بود .

این سینی دو ۲ نفره، اگر ۴ نفر باشید با توجه به قیمتش کاملا به صرفه است
این سینی دو ۲ نفره، اگر ۴ نفر باشید با توجه به قیمتش کاملا به صرفه است

 

این سینی دو ۲ نفره، اگر ۴ نفر باشید با توجه به قیمتش کاملا به صرفه است . البته برای ۴ نفر یه کته کم داره ولی حجم غذا زیاد و متنوع است .

اینم خورشت ترش واش از غذاهای محلی گیلانه
اینم خورشت ترش واش از غذاهای محلی گیلانه

 

اینم خورشت ترش واش از غذاهای محلی گیلانه . خورشت ترش واش از موادی مثل بادمجان ، مرغ ، رب انار ، سبزی مخصوص (شامل گشنیز ، چوچاق ، ترشک ، سیر ، نعنا و ترشه واش محلی) و … طی هنری که خودشون دارن به یک غذای خوشمزه تبدیل میشه .
باید بگم این خورشت ترش واش با قساوت تمام تا آخر خورده شد ! عطر و طعم خاصش بلای جونش شد .

رستوران گیلانی آریامن را چطور دیدم ؟

رستوران گیلانی آریامن ، محیطی آرام و مناسب برای خانواده و بچه ها است، با غذاهای متنوع و لذیذ ، مجاورت با پارک و دسترسی راحت . سرویس بیرون بر غذا با پیک دایره و خیلی هم فعال.
برای پذیرایی از مراسم ، سالنی مجزا در طبقه بالا دارن و با هماهنگی که بعمل آوردن یک پارکینگ محلی با هزینه خودشون برای میهمانی ها و مراسم تدارک دیدن .
موردی که دوست داشتم ببینم و ظاهرا مدیریت در برنامه های آتی رستوران آریامن قرار داده ، رستوران محلی با لباس محلی بود. شاید دفعه بعد که برم آریامن، این مورد هم انجام شده باشه .
از اسم ایرانی آریامن هم خوشم اومد . رایج و تکراری نیست .
اگر همه موارد را کنار هم بزارم میتونم اینطور جمعبندی کنم که رستوران گیلانی آریامن ، از نظر کیفیت غذا و پذیرایی ، هم قد و قواره رستورانهای شناخته شده و برند کرجه و  به عنوان یه رستوران خوب در کرج ، ارزش امتحان کرده داره.

"رستوران گیلانی آریامن" هیجان سینی مخصوص ۲ نفره