آشنایی با 12 خوراکی دارای ویتامین C بیشتر نسبت به پرتقال

اگرچه مطالعات نشان می دهد که مصرف ویتامین C نمی تواند از سرماخوردگی جلوگیری کند ، اما به طور کلی استفاده از مواد مغذی احتمالا” به کاهش مدت زمان بیماری و کاهش شدت علائم آن کمک می کند.علی رغم شهرت پرتقال در فراهم نمودن ویتامین C برای بدن ، در واقع یک پرتقال متوسط با دارا بودن 69.7 میلی گرم ویتامین C ، کمتر از بسیاری از میوه ها و سبزی های معمول از این ویتامین برخوردار می باشد ؛

12 مورد از این خوراکی ها موارد زیر هستند :

1- فلفل چیلی

نتیجه تصویری برای فلفل چیلی

نصف فنجان فلفل چیلی خرد شده یا قطعه قطعه شده حاوی 107.8 میلی گرم ویتامین C است .علاوه بر آن محققان دانشگاه بوفالو دریافتند ترکیبی که فلفل چیلی را تند می کند احتمالا” به کاهش درد مفاصل و درد عضلانی نیز کمک می نماید.

2.فلفل دلمه ای قرمز

تصویر مرتبط

یک فنجان فلفل قرمز دلمه ای خرد شده حاوی تقریبا” سه برابر ویتامین C (190 میلی گرم) نسبت به پرتقال است .فلفل دلمه ای قرمز همچنین یک منبع عالی برای ویتامین A است که باعث افزایش سلامت چشم می شود .

3- فلفل دلمه ای سبز

نتیجه تصویری برای فلفل دلمه ای سبز
یک فنجان فلفل دلمه ای سبز خرد شده حاوی ویتامین C کمتر نسبت به فلفل دلمه ای قرمز است اما 120 میلی گرم ویتامین C موجود در آن شامل 200 درصد از میزان روزانه ی مورد نیاز هر فرد از این ویتامین را تشکیل می دهد.فلفل دلمه ای سبز از طرف دیگر یک منبع عالی از فیبر نیز می باشد .

4- کلم پیچ (KALE)

کلم پیچ دارای 80.4 میلی گرم ویتامین C در یک فنجان می باشد .این نوع کلم همچنین میزان قابل توجهی از مواد معدنی و اسید های چرب را نیز فراهم می کند.
5- کلم بروکلی
کلم بروکلی فراهم کننده ی 132 میلی گرم ویتامین C است .علاوه بر این تحقیقات نشان می دهد که بروکلی ممکن است خواص ضد سرطان داشته باشد .

6- انبه ی هندی

نتیجه تصویری برای انبه ی هندی

تحقیقات نشان می دهد که خوردن انبه ی هندی به پاک کردن سینوس ها، روشن کردن پوست و تقویت استخوان ها کمک می کند .یک فنجان انبه ی هندی شامل 88.3 میلی گرم ویتامین C است.

7- توت فرنگی

یک فنجان از این میوه شامل 84.7 میلی گرم ویتامین C است .علاوه بر آنکه توت فرنگی برای ارتقای سلامت قلب نیز مفید می باشد ؛ یکی دیگر از مزایای غیرمنتظره ی توت فرنگی آن است که به طور طبیعی به سفیدی دندان هایتان کمک می کند.

8- گل کلم

خوردن یک سر کوچک از گل کلم 127.7 میلی گرم ویتامین C ، به اضافه ی 5 گرم فیبر و 5 گرم پروتئین به بدن شما وارد می کند.

9- جوانه های بروکسل

نتیجه تصویری برای جوانه های بروکسل
این کلم های کوچک حاوی 74.8 میلی گرم ویتامین C هستند .اگر شما معمولا با طعم تلخ آن ها مشکل دارید ، شیرینی طبیعی آن ها را به وسیله ی کباب یا سرخ کردن به ارمغان آورید .

10- آناناس

علاوه بر 78.9 میلی گرم ویتامین C موجو در آناناس ، این میوه حاوی آنزیمی گوارشی است که به تجزیه ی مواد غذایی و کاهش التهاب کمک می کند.این آنزیم که بروملاین (Bromelain) نام دارد یک نوع ضد التهاب طبیعی به شمار می آید .

11- کیوی

حددو دو میوه ی کیوی در بردارنده ی 137.2 میلی گرم ویتامین C است .این میوه ی کرکی همچنین منبعی غنی از پتاسیم و مس می باشد .

12-انبه

علاوه بر 122.3 میلی گرم ویتامین C موجود در انبه ، این میوه یک منبع عالی از ویتامین A است که همانند ویتامین C نقشی کلیدی در ایمنی بدن دارد و علاوه بر این چشمان شما را نیز سالم نگه می دارد.

تهیه و ترجمه اختصاصی / باعلم دات نت / https://baelm.net