حذف مصرف شیر و لبنیات – از کاهش وزن سریع تا داشتن پوستی روشن

 

آیا تا به امروز درباره حذف شیر ، کره ، پنیر ، دوغ ، کشک ، خامه و در حالت کلی انواع لبنیات و فراورده های شیری از رژیم غذایی خود فکر کرده اید ؟ آیا میدانید مصرف شیر و لبنیات آنقدرها هم که قبلا گفته میشد ، مفید نیست ؟ مخصوصا شیر و فراورده های شیری که در حال حاضر تولید میشوند میتوانند بیشتر از سود ، برای شما زیان داشته باشند .

نتیجه تصویری برای لبنیات

 

البته حذف فراورده های شیر و لبنیات از رژیم غذایی کار آسانی نیست ولی در صورتی که موفق به این کار شوید فواید بسیاری در انتظار شماست . شفافیت و صافی پوست ، کاهش سریع وزن و تقویت سیستم گوارشی و خلاص شدن از نفخ تنها بخش کوچکی از فواید ترک مصرف شیر و لبنیات است .

توجه : قبل از ترک مصرف شیر و لبنیات حتما با پزشک متخصص تغذیه درباره جایگزینی خوراکی ها و منابع مناسب کلسیم و ویتامین D مشورت نمایید . مصرف سبزیجات تیره مانند گل کلم و همچنین ماهی قزل آلا قرمز ، ساردین و… میتواند جایگزین مناسبی برای دریافت کلسیم و ویتامین D مورد نیاز بدن شما باشد .

1 – کاهش مصرف شیر و لبنیات ، به کاهش وزن سریع شما کمک میکند

در حال حاضر کاهش وزن با استفاده از کاهش مصرف شیر و لبنیات یکی از روش های رایج در کشورهای پیشرفته جهان است . بخصوص اگر رژیم غذایی فعلی شما ، شامل مصرف پنیر پیتزا ، خامه ، سرشیر ، کره ، شیر عسل ، پنیر پرچرب و شیر پرچرب میباشد ، با کاهش مصرف این خوراکی ها، سریع تر وزن کم خواهید کرد .

نتیجه تصویری برای لبنیات

 

2 – با کاهش مصرف شیر و لبنیات ، کمتر نفخ میکنید

تحقیقات اخیر نشان داده است کاهش مصرف شیر و لبنیات میتواند به حد خیلی زیادی از نفخ کردن شما بکاهد . مخصوصا اگر دچار بیماری عدم تحمل لاکتوز باشید و یا بدن شما به شیر و فراورده های شیری حساسیت داشته باشد ، این کاهش نفخ ، محسوس تر خواهد بود .

3 – با کاهش مصرف شیر و لبنیات ، از شر جوش و آکنه خلاص شوید و پوستی صاف و شفاف داشته باشید .

تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف شیر و لبنیات شیری ، تاثیر مستقیمی بر روی بروز جوش و آکنه و لکه های پوستی دارد . بخصوص اگر این شیر حاصل گاو ( یا هر علفخوار دیگر ) باشد که از تغذیه طبیعی و چرا کردن آزادانه محروم است . با حذف مصرف شیر و لبنیات ، از ورود هورمون های غیر طبیعی به بدن خود جلوگیری کرده و پوستی روشن تر و صاف تر خواهید داشت .

نتیجه تصویری برای لبنیات

همچنین افرادی که مبتلا به اگزاما و پسوریازیس هستند ، باکاهش مصرف شیر و لبنیات میتوانند از میزان شدت بیماری خود به میزان قابل توجهی کم کنند .

کم کردن مصرف شیر و لبنیات ممکن است در ابتدا جالب به نظر نرسد و دیگران شما را از این کار نهی کنند . ولی  مطمئنا ارزش یکبار امتحان کردن را دارد :)‌

تهیه و ترجمه اختصاصی از باعلم دات نت / baelm.net