امروز به رستوران روما کرج اومدم . رستوران روما در کرج ، جای ناشناخته ای نیست و اگر از کسی که ساکن کرج هست بپرسید چند رستوران خوب کرج را نام ببره ، نام رستوران روما ، را حتما میشنوید . لذا  تصمیم گرفتم خودم برم و از نزدیک ببینم چه خبره و رستوران روما چطور به مشتریانش خدمات میده . با ما در این گزارش همراه باشید .

رستورانگردی با رستوران روما   :

رستوران روما تازه تاسیس نیست . رستوران روما ، سه شعبه داره و من به شعبه طالقانی شمالی ( روبروی صدا و سیما استان البرز) اومدم . رستوران داری و فعالیت در صنف غذا ، برای مدیریت رستوران ، شغلی تقریبا خانوادگی است که سابقه ش به  سال 1340 و کافه باستانی تهران بر می گرده ، تا امروز که در قالب 3 شعبه ، در حال فعالیت هستند .

در را که باز کنید اولین چیزی که می بینید چهره خندان و یه خوشامدگویی محترمانه است و با راهنمایی مهماندار به میز مناسب هدایت می شید . میزها و سرویس روی میز ، بسیار تمیز و مرتب چیده شدن . تا یه دور سر را بچرخونید و کنجکاویتون ارضاء بشه یه ولکام سرد و خوشمزه رو میز میاد که نوش جان کنید و اشتهاتون باز بشه .

میزها و سرویس روی میز ، بسیار تمیز و مرتب چیده شدن
میزها و سرویس روی میز ، بسیار تمیز و مرتب چیده شدن

مهمانداران همه لباس فرم و پاکیزه دارن و با تجربه و آموزش دیده هستند . بطور کلی سطح برخورد و احترام به مشتری در اینجا بالاست . ( داخل پرانتز بگم اینجا را مقایسه کنید با بعضی رستورانها که لباس فرم را شنیدن و می پوشن اما با دمپایی و پای چرک و کثیف ! ) رستورانداری هنر و ریزه کاری زیاد داره که باید دونست . بگذریم .

 VIP از سالن اصلی جداست . با دیزاین زیبا و شیک که دور از رفت و آمدهای بقیه مهمانهاست
VIP از سالن اصلی جداست . با دیزاین زیبا و شیک که دور از رفت و آمدهای بقیه مهمانهاست

بجز سالن اصلی ، دو سالن VIP  پیش بینی شده که برای مراسمی مثل جشن تولد ، نامزدی و یا جلسات کاری و مهمانان خاص میشه استفاده کرد . VIP  از سالن اصلی جداست . با دیزاین زیبا و شیک  که دور از رفت و آمدهای بقیه مهمانهاست .  رستوران روما کرج ( این شعبه )  ، مجموعا 150 نفر را میتونه پذیرایی کنه .

با دیزاین زیبا و شیک که دور از رفت و آمدهای بقیه مهمانهاست
با دیزاین زیبا و شیک که دور از رفت و آمدهای بقیه مهمانهاست

بریم سراغ بحث خوشمزه غذا و منوی پذیرایی در رستوران روما :

در رستوران روما  ، تنوع کاملی از انواع غذاها دیده میشه . انواع پیش غذا ، سالاد ، غذاهای مخصوص روما ، استیک ، کباب ، غذاهای ایرانی ، غذاهای دریایی ، پاستا ، غذاهای رژیمی ، نوشیدنی و دسر را میشه انتخاب کرد و سفارش داد .

تنوع بالای منو ، باعث میشه با خیال راحت ، غذای های جدید را امتحان کنید . اما من چون میخوام نتیجه را برای شما بنویسم ترجیح میدم برم سراغ غذایی که باب میل و محبوب همه ایرانی هاست ( قورمه سبزی نیست دوباره حدس بزنید ) . کباب مخصوص ، پیش غذا ،  سالاد سزار . نوشیدنی را موهیتو انتخاب میکنم چون طبیعیه و مضرات نوشابه را نداره .

کباب مخصوص ، پیش غذا ، سالاد سزار . نوشیدنی را موهیتو انتخاب میکنم
کباب مخصوص ، پیش غذا ، سالاد سزار . نوشیدنی را موهیتو انتخاب میکنم

تا چند دقیقه با موبایل مشغول باشید و سری به اون کتابهای الکترونیک ذخیره شده برای فرصت های آزاد بزنید ! غذا آماده و سرو میشه .

رستوران روما،تجربه کیفیت و تنوع در رستورانی خوب

پیش غذا ، اسمش گرند پوتیتو است . همونطور که از اسمش پیداست بیس اصلی این پیش غذا ، سیب زمینیه که با اون دورچین سبزیجات ، چشم نواز و اشتها آوره .

رستوران روما،تجربه کیفیت و تنوع در رستورانی خوب

کباب مخصوص روما ، ترکیبی از گوشت سفید و قرمز با دورچین . یکی از بهترین لحظات خوردن کباب ، وقتی بود که متوجه اون تکه ته دیگ زعفرانی شدم ! ته دیگ یکی از عوامل اصلی مناقشات محلی و خانوادگی بوده  و هست . خونه ای وجود نداره که موقع صرف غذایی که ته دیگ داره هر کسی به طریقی سعی نکنه اون قسمت برشته و طلایی ته دیگ را صاحب بشه و اصولا فلسفه وجودی برنج ، در همین ته دیگ خلاصه میشه . این ته دیگ یکی از خوشمزه ترین ته دیگ هایی بود که تا الان تجربه کردم . خود کباب هم بسیار لذیذ و لذتبخش بود .

قطعات بزرگ 4 انگشتی با گوشت تازه و کاملا برشته و مغز پخت  با اون تزیین و دورچین . واقعا از کباب دیگه چه انتظاری میشه داشت ؟

رستوران روما،تجربه کیفیت و تنوع در رستورانی خوب

این دبل دکره که با فیله مرغ سوخاری ، برگر ، بیکن و پنیر گودا تهیه میشه بعلاوه دورچین . درباره دبل دکر حرفی جز تاسف ندارم چون جایی برای خوردن نموند و قسمت همراهان شد :( . فکر کنید غذایی اینقدر جذاب و وسوسه انگیز ، بدون تست کردن در بره .

قیمت ها در رستوران روما :

یکی از مواردی که باعث میشه از رستورانهای خوب ، غافل بشیم تصوریه که در ذهن داریم . پیش فرض اکثر ما اینه که رستوران لوکس ، قیمتهاش بالاست  و خودم هم درباره رستوران روما چنین فکری داشتم .

در مقایسه قیمتهای رستوران رو با قیمتهای بقیه نقاط کرج ، اختلاف قابل توجهی نمیبینم . حتی مواردی مثل  چلو ماهی قزل آلا  قیمتش از رستورانی که در مهرویلا ، اغلب سفارش میدم ارزونتره . ( عدد و رقم  نمیگم چون قیمتها ممکنه تغییر کنه و نمیدونم این مطلب را  چه زمانی میخونید )

ولی در مجموع برای رستورانی در این نقطه کرج ، با این کیفیت غذا و  پذیرایی  ، قیمت ها را میتونم در رده متوسط قرار بدم .  پس با خیال راحت ، میشه به جای رستورانهای که فقط حفظ ظاهر میکنند و ارزشی برای خودشون و مشتری قایل نیستند با همون هزینه ، یه وعده غذای خوب خورد و لذت برد .

رستوران روما،تجربه کیفیت و تنوع در رستورانی خوب

اینم نمونه غذای بیرون بر از کترینگ رستوران روماست که به تازگی فعالیتشو شروع کرده . همونطور که می بینید خبری از اون ظروف بی کیفیت رایج نیست . اون ته دیگ رو برنج داره دلربایی میکنه و کنار غذا یه ژله میدن که بعد از  نوش جان کردن ، راحت هضم بشه .

رستوران روما را برای چه افرادی مناسبه  ؟

محیط آرام و راحت رستوران روما ، برای همه مناسبه . این شعبه که من هستم  اغلب پاتوق خانواده ها و مدیران دولتی و خصوصیه . همزمان با من چند خانواده و چند مشتری چینی ، حضور دارند  . از رفتار مشتریان پیداست که مرتب به اینجا رفت و آمد دارن و جای ناآشنایی نیومدن .

بعد از این تجربه که با هم دیدیم و خوندید  ، میتونم اینطور بگم که رستوران روما کرج ، شایسته تعاریفی که ازش میشه هست و شهرتش ، بی دلیل نیست و هر زمان دوست داشتید یه رستوران خوب در کرج را تست کنید ، روما میتونه یک انتخاب خوب باشه . روما را میشه یکی از بهترین رستوران های کرج دونست .