ام وی ام ایکس 22 یکی از جدیدترین محصولات ام وی ام است که ظاهرا با استقبال خوبی از طرف خریداران ایرانی مواجه شده است . ام وی ام یکی از قدیمی ترین برندهای چینی فعال در کشور است .
ام وی ام ایکس 22 در کشور چین بانام تیگو ایکس سه شناخته میشود .

chery-tiggo3x-mvm-x22
chery-tiggo3x-mvm-x22

این محصول جدید ام وی ام با توجه به قیمت بسیار مناسب و ظاهری شیک ، و طراحی قابل قبول ، جذابیت خوبی برای مشتریان ایرانی و بازار ایران خواهد داشت .

در نگاه اول ، کراس اور ایکس 22 یک سر و گردن از سایر محصولات چینی فراتر است . شرکت چینی «CHERY» با تولید سری «Tiggo» از سال 2005، تولید کلاس شاسی‌بلند و نیمه‌شاسی‌بلند را آغاز کرد. شرکت «مدیران خودرو» در ایران «CHERY Tiggo 3X» را با نام «ام‌وی‌ام X22» تولید می‌کند.

mvm x22 نسبت به محصولات قبلی شرکت چری از لحاظ ظاهری و طراحی پیشرفت های بسیاری داشته است . این محصول در دو تیپ پنج دنده دستی و 4 دنده خودکار ( اتومات ) تولید میشود .

معرفی کوتاه مشخصات ام وی ام ایکس 22  ( mvm x22 )

در این خودرو از موتور چهار سیلندر خطی با حجم 1497 استفاده شده است . توان این موتور 105 اسب بخار در دور موتر 6000 در دقیقه میباشد و میزان گشتاور آن 135 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه است . ابعاد این خودرو : طول 4200 میلی متر عرض 1760 میلی متر ارتفاع 1570 میلی متر بوده و 1215 کیلوگرم وزن دارد .

ام وی ام ایکس 22 دارای سیستم ترمز abs  و ebd میباشد . نوع دیسک و کالیبر ترمز جلور دیسکی و ترمز عقب کاسه ای است . این خودرو دارای فرمان هیدرولیک بوده و نوع سیستم تعلیق آن به صورت مستقل برای هر چرخ میباشد .

حداکثر سرعت این خودرو حدود 165 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن در مدل اتوماتیک، حدود 6.1 لیتر و در مدل دستی، حدود 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است . ام وی ام ایکس 22 دارای 2 عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو میباشد . همچنین این خودرو دارای قفل مرکزی با ریموت کنترل ضدسرقت ایمولایزر میباشد .

mvm x22 از سیستم تهویه متبوع اتوماتیک بهره میبرد . سیستم مولتی مدیا در ایکس 22 شامل مونیتور و صفحه نمایش 8 اینچی ال سی دی ، رادیوپخش با  ورودی USB/AUX ، کنترل میزان صدا و … بر روی فرمان ، دارای 4 بلندگوی استریو ، اتصال به گوشی راننده از طریق بلوتوث ، قابلیت پاسخ به تماس های ورودی از طریق کنترل های روی فرمان و تماس از طریق ال سی دی لمسی ، نویگیشن فعال و …

صندلی های ام وی ام ایکس 22 قابلیت تنظیم در 4 جهت جلو ، عقب ، بالا و پایین را دارد . همچنین mvm x22 دارای آینه های برقی همراه با ال ای دی های راهنما روی آینه میباشد .

کابین و طراحی داخلی ام وی ام ایکس 22
کابین و طراحی داخلی ام وی ام ایکس 22

سانروف برقی ، شیشه های برقی چهار در خودرو ، گرمکن شیشه عقب ، مه شکن ، سنسور و دوربین دنده عقب ، کروز کنترل از روی فرمان ،رینگ های آلومینیوم 5 پره 16 اینچ از سایر امکانات ام وی ام ایکس 22 میباشد .

 

نقد و بررسی خودروی ام وی ام ایکس 22

شرکت مدیران خودرو یکی از زیر مجموعه های شرکت کرمان خودرو از سال 81 اقدام به عرضه خودروهای کمپانی چینی چری با نام تجاری mvm  ، در ایران کرده است . ام وی ام X22  که در بازارهای جهانی با نام‌های مختلفی از جمله Chery Tiggo 2 و یا Chery Tiggo 3x شناخته می‌شود.این محصول علی رغم ضعف‌های موجود، رقیب سرسختی برای X60 و استپ وی محسوب می‌شود.

چراغ های جلوی این خودرو تناسب بسیار خوبی با ابعاد بدنه و اجزای جلوی خودرو دارد و باعث شده است این خودروی نسبتا کوچک ، بزرگتر جلوه کند . در بخش پایینی کاسه چراغ جلو ، نوار ال ای دی دیلایت برای تامین روشنایی در روز ، استفاده شده است که زیبایی mvm x22 رو هر چه بیشتر افزایش میدهد . جلوی خودرو بسیار شبیه به مدل هاچ‌بک MVM 315 است اما این شباهت تنها در بخش ظاهری خلاصه می‌شود و این خودرو در عمل تفاوت‌های عملکردی و تجهیزاتی زیادی با یکدیگر دارند.

طرح چرخ های پنج پر این خودرو حالت اسپرت خوبی دارد که البته چندان هم بزرگ نیست ( 16 اینچ ) .

طراحی بخش عقب ام وی ام ایکس 22 مانند سایر محصولات چینی از کیفیت کمتری برخوردار است ولی نسبت به سایر محصولات هم رده ، نمره قابل قبولی دریافت میکند .فرم چراغ‌ها و سپر عقب از طراحی‌های اسپرت فاصله دارد.

چراغ های عقب ام وی ام ایکس 22 چراغ های عقب ام وی ام ایکس 22
چراغ های عقب ام وی ام ایکس 22

خودروی ام وی ام اکس 22 از لحاظ ایمنی برتری خاصی نسبت به سایر رقبای چینی خود مانند لیفان ایکس 60 ندارد و در تست‌های تصادف موسسه‌ی ایمنی ANCAP استرالیا تنها موفق به دریافت دو ستاره‌ی ایمنی شده است

طراحی داخلی ام وی ام ایکس 22 (تیگو 3X)

طراحی داخلی این خودرو حالت اسپرت و بسیار جذابی دارد . در بخش داخلی ام وی ام ایکس 22 از رنگ نارنجی استفاده شده است که این رنگ جذابیت بیشتری به طراحی داخلی این خودرو بخشیده است . ولی استفاده از رنگ نارنجی در بخش کابین ایکس 22 در برخی جاها به درستی انجام نشده است . برای مثال هیچ اثری از رنگ نارنجی در فرمان خودرو نیست و رنگ نارنجی استفاده شده در کنار دنده خودرو با رنگ نارنجی سایر بخش ها ماننده دریچه های تهویه هوا و … تفاوت جزئی دارد .

آمپر ایکس 22 ( تیگو 2 ایکس ) طراحی بسیار زیبا و اسپرتی دارد . در این بخش از یک نمایشگر TFT هم استفاده شده است . نکنه منفی در آمپر ام وی ام ایکس 22 معکوس بودن جهت عقربه های سرعت و دور موتور میباشد که در روزهای اول استفاده از mvmx22  بسیار آزار دهنده است .

نکنه منفی در آمپر ام وی ام ایکس 22 معکوس بودن جهت عقربه های سرعت و دور موتور میباشد
نکنه منفی در آمپر ام وی ام ایکس 22 معکوس بودن جهت عقربه های سرعت و دور موتور میباشد

همچنین این خودرو دارای مونیتور 8 اینج ال سی دی میباشد  که در مرکز داشبور نصب شده است .

تقریبا تمام داشبورد و طراحی داخلی این خودرو از پلاستیک سخت بی کیفیت ساخته شده است و چندان خوب و رضایت بخش نیست

قیمت ام وی ام ایکس 22

قیمت این خودرو برای مدل مجهز به جعبه‌دنده‌ی دستی و آپشن‌های استاندارد، ۵۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است که با آپشن‌های سری اسپرت، به ۵۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می‌رسد. نمونه‌ی دنده‌ اتوماتیک X22، قیمت پایه‌ی ۶۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد داشت که با آپشن‌های کامل، ۶۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. تمامی این خودروها، با ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر گارانتی همراه خواهند بود.

به نظر می‌رسد نسخه‌ی دنده دستی با آپشن‌های پایه و قیمتی در حدود ۵۷ میلیون تومان، جذابیت بیشتری برای بازار ایران داشته باشد؛ چرا که می‌توان با اقساطی تا ۲۴ ماه همراه پیش‌پرداخت ۵۰ درصد نیز صاحب X22 شد..

توجه : این مطلب در حال بروز رسانی بوده و به زودی تکمیل تر خواهد شد !