ادارات و دفترهای کاری شما یکی از مکان هایی است که احتمال وجود عوامل بیماری زا در آنجا بسیار بالاست . روزانه چندین نفر در اداره و یا دفتر کار شما رفت و آمد دارند و هر کدام از آنها ممکن است حامل بیماری باشد .

جهت حفظ سلامتی هرچه بیشتر و درامان ماندن از بیماری های مسری و واگیر دار در محل کار ، به توصیه های زیر از سایت باعلم توجه نمایید :

نتیجه تصویری برای کارمند کاریکاتور

1- یک ضدعفونی کننده مناسب در دسترس داشته باشید

برای جلوگیری از انتقال میکروب ها و ویروس ها ، همیشه یک محلول ضدعفونی کننده مناسب در میزکار خود داشته باشید. استفاده از ضدعفونی کننده ها در طول روز یکی از ضروریات است . لطفا کمی سخاوتمند باشید و در مواقع لزوم این ضدعفونی کننده را به دوستان و همکاران خود نیز پیشنهاد دهید .

وقتی متوجه شدید که یکی از مشتریان و مراجعه کننده های شما علائمی از بیماری دارد ( مثلا عطسه یا سرفه و یا آبریزش بینی ) بعد از انجام کار مشتری ، سریعا با استفاده از ماده ضدعفونی کننده ، دست های خود و در صورت نیاز میز و خودکار خود را ضدعفونی نمایید .

 

2- روزانه میز خود را با دستمال آنتی باکتریال تمیز کنید .

میزکار شما یکی از پرمیکروب ترین و کثیف ترین مکان های دفتر کاری شما میتواند باشد در صورتی که روزانه به تمیزی و نظافت آن رسیدگی نکنید. در صورتی که مراجعه کننده زیادی هم ندارید ، این کار را به یک عادت و علاقه تبدیل کنید . میزکار تمیز ، کار کردن را لذت بخش تر میکند .

همچنین از تمیز کردن روزانه تلفن ، فکس ، کامپیوتر ، خودکار ، تقویم رومیزی و … میزکار خود غافل نشوید .

3- وسایل شخصی خودتان را شخصی نگه دارید !

همیشه روی میز خود ، خودکار ، پاکن و … برای استفاده مشتری قرار دهید و هیچگاه خودکار شخصی و مورد استفاده خود را به مشتری ندهید .

4 – وسایل روی میز را نخورید !!

اگر عادت دارید موقع صحبت کردن با تلفن ، فکر کردن ، تمرکز کردن و … خودکار ، گیره یا پاکن روی میز خود را داخل دهان ببرید ، هر چه سریع تر این عادت را ترک کنید .

5- داخل کف دست عطسه یا سرفه نکنید .

همیشه زمان عطسه کردن یا سرفه کردن ، این کار را در آرنج یا آستین خود انجام دهید . این کار دو فایده دارد . اول اینکه آرنج و آستین شما سطح وسیع تری نسبت به دست شما دارد و احتمال پراکنده شدن عامل بیماری زا در هوا و بیمار شدن سایرین کمتر میشود .

دوم اینکه کف دست شما تمیز میماند و موقع دست دادن با دیگران ، باعث انتقال بیماری به آنان نخواهید شد.

نتیجه تصویری برای کارمند کاریکاتور

6 – وقتی مریض هستید در خانه بمانید .

درست است که شما هم مثل 99 درصد کارمندان ایرانی حس مسئولیت پذیری بالایی دارید و برایتان بسیار مهم است که کار مردم به فردا موکول نشده و سریع انجام شود [!!!]  ولی در صورتی که مریض هستید درخانه بمانید و کار را تعطیل کنید .

هدف از تمیز بودن دفتر کار یا اداره فقط این نیست که شما مریض نشوید . مراجعه کنندگان شما هم مهم هستند و باید به سلامتی آنها نیز توجه کنید .

تهیه و ترجمه /baelm.net