مکمل غذایی برای افزایش وزن,مکمل غذایی چیست

با اینکه گفته می شود بهتر است تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنمان را از برنامه غذایی متعادل و سالم دریافت کنیم اما با وجود تلاش زیادی هم که می کنیم باز ممکن است مشغله زیاد کاری، مسافرت و کلی دلیل دیگر باعث شوند عادت غذایی مان آنطور که باید پیش نرود و برای جبران دریافت مواد مغذی دست به دامان مکمل ها شویم.

انتخاب یک مکمل مناسب از میان انواع بی شماری که وجود دارد کارِ مشکلی است. بنابراین با کمک متخصصین به شما می گوییم چه ویتامین هایی ارزش دریافت دارند.

مکمل ها می توانند ویتامین هایی که از غذاها دریافت می کنید را افزایش دهند و کمک کنند به اندازه نیاز روزانه بدن برسند. دریافت کافی ویتامین هایی که بدنتان نیاز دارد کمک می کند احساس و عملکرد بدنتان در بهترین حالت خود قرار بگیرد.

انتخاب های ضعیف غذایی و برنامه های غذایی نامتعادل روی میزان دریافت مواد مغذی تاثیر می گذارد و به همین خاطر است که بسیاری از افراد نمی توانند ویتامین ها و مواد معدنی ضروری بدنشان را به اندازه کافی دریافت کنند. دریافت ناکافی ویتامین های ضروری منجر به کمبود می شود و خطر ابتلا به مشکلات شایع سلامت از جمله بیماری های قلبی، انواع سرطان ها، ضعف سلامت استخوان ها و دیابت نوع 2 را افزایش می دهد. مواد مغذی اصلی که بیشتر مواقع مردم دچار کمبودشان می شوند عبارتند از ویتامین B2، منیزیم و زینک.

 

مکمل غذایی برای افزایش وزن,مکمل غذایی چیست

 

جامد در برابر مایع

اما ظاهرا انتخاب ویتامین هایی که می خواهید دریافت کنید تنها نیمی از مسیر است. کار بعدی تصمیم گیری درباره محصولی است که می خواهید انتخاب کنید. این محصولات در دو نوع جامد و مایع وجود دارند. جدای ترجیح شخصی که کدام را بیشتر می پسندید آیا این دو نوع با یکدیگر فرقی هم دارند؟ بله فرق دارند.

مکمل های خوراکی که به صورت نوشیدنی گازدار ارائه می شوند در واقع طوری طراحی شده اند که مواد مغذی را به صورت موثر جذب بدنتان کنند. بسیاری از مکمل های جامد به آرامی مسیر گوارشی را می پیمایند و ممکن است روند جذبشان توسط غذاها و دیگر مواد شیمیایی متوقف شود.

مکمل های گازدار کاملا در آب حل می شوند بنابراین به سادگی از مسیر گوارشی عبور کرده و مقدار بیشتری از آن جذب بدن می شود. همچنین این محلول باعث می شود اسید معده با آنچه خورده اید تماس پیدا نکند و موجب تحریک و سوزش سر دل نشود.

بعلاوه ویتامین های محلول در آب کمک می کنند اضافات به جای ذخیره شدن در بدن از آن دفع شوند.

اما مواردی نیز وجود دارد که مکمل های جامد را برتر می کند: ویتامین C که یک ویتامین محلول در آب است که در بدن ذخیره نمی شود. بهتر است ویتامین C را به صورت قرص یا کپسول استفاده کنید تا به مرور وارد بدن شود و پایداریش افزایش بیابد. در مورد زینک نیز همینطور است اگر می خواهید برای طولانی مدت سطح زینک و ویتامین C بدنتان بالا بماند بهتر است از مکمل های جامد استفاده کنید.

با این حال اگر سطح ویتامین C بدنتان بسیار پایین است و می خواهید به صورت آنی آن را افزایش دهید توصیه می شود از ویتامین C به صورت محلول استفاده کنید.

مکمل های جامد و محلول هر کدام بدی ها و خوبی هایی دارند و اینکه کدام مورد را برای استفاده انتخاب کنید بیشتر به ترجیح شخصی خودتان بر می گردد.

 

منبع:salamatnews.com

همچنین پیشنهاد میشود بخوانید :

آشنایی با خواص و موارد مصرف برخی از ویتامین ها
ویتامین ها و خوراکی های مفید برای آستیگماتیسم
تاثیر ویتامین های مختلف بر روی سلامت پوست
در دوران بارداری بدن بیشتر به کدام ویتامینها نیاز دارد؟