کار با وزنه

وزنه زدن در بین زنان اخیرا محبوب شده است اما هنوز هم بسیاری تصور می‌کنند که با این کار اندام آن‌ها مردانه می‌شود و زیبا نخواهد بود. با این وجود وزنه زدن برای زنان فواید زیادی دارد و به کاهش وزن آن‌ها کمک می‌کند.

 

فواید وزنه زدن برای زنان عبارتند از:

 

1- وزنه زدن به کاهش وزن کمک می‌کند 

وزنه زدن به کالری سوزی و کاهش چربی‌های بدن کمک می‌کند. وزنه زدن باعث عضله سازی می‌شود. این عضله سازی سوخت و ساز را افزایش می‌دهد و انرژی مصرف می‌کند. هرچقدر عضلات بدن بیشتر باشد سوخت و ساز بدن بیشتر می‌شود.

 

2- وزنه زدن موثرتر از ورزش هوازی است 

بسیاری تصور می‌کنند که برای کاهش وزن باید حتما ورزش هوازی انجام دهند با این حال وزنه زدن بیشتر از ورزش هوازی به کاهش چربی‌ها کمک می‌کند.

 

3- وزنه زدن باعث مردانه شدن اندام نمی‌شود 

بیشتر زنان تصور می‌کنند وزنه زدن باعث مردانه شدن و زمخت شدن اندام آن‌ها می‌شود.

اگر وزنه زدن با رژیم غذایی خاص مصرف مکمل‌ها همراه باشد باعث مردانه شدن بدن می‌شود اما در حالت عادی این اتفاق نمی‌افتد.

بدن زنان با مردان متفاوت است و نمی‌تواند عضلات بسیار بزرگی تولید کند، میزان تستسترون در بدن مردان 7 یا 8 برابر بیشتر از زنان است که باعث حجیم شدن عضلات می‌شود.

 

4- وزنه زدن تاثیر مثبت بر تراکم استخوان‌ها می‌گذارد 

هنگامی که استخوان‌ها تحت فشار قرار می‌گیرند قوی‌تر می‌شوند و تراکم آن‌ها افزایش می‌یابد.

 

5- وزنه‌زدن باعث افزایش قدرت و اعتماد به نفس می‌شود 

هر بار که وزنه می‌زنید بدن قدرتمندتر می‌شود و بار بعد می‌توانید وزنه سنگین‌تری را بلند کنید. با این حال احساس شما نسبت به بدن خودتان بهتر می‌شود و اعتماد به نفس شما افزایش می‌یابد.

 

6- وزنه زدن شما را ورزشکارتر می‌کند 

همه دوست دارند بدنی شبیه ورزشکاران داشته باشند. وزنه زدن و انجام فعالیت‌های استقامتی، قدرت سرعت و چابکی شما را نیز افزایش می‌دهد.

 

منبع: ایسنا